TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

`Edyty` zdegradowane do kategorii TLK?
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.11.2017 18:45:51 19 komentarzy
`Edyty` zdegradowane do kategorii TLK?

Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, że PKP Intercity nie podjęły jeszcze decyzji w sprawie wykorzystania w nowym rozkładzie jazdy jednostek ED74.

W przygotowywanych założeniach do nowego rozkładu jazdy do ruchu została zaplanowana jedna "Edyta". Miałaby ona obsługiwać, i to nowość, pociąg kategorii TLK "Kinga", relacji Warszawa – Kraków – Warszawa przez Radom, Kielce. Nowość dlatego, że dotychczas ED74 były raczej wykorzystywane do obsługi połączeń kategorii IC. Według założeń do rozkładu jazdy 2017/2018 jako TLK "Kinga" miałby kursować tylko jeden skład.

Jak już informowaliśmy na łamach PKP Intercity mają problem z wykorzystaniem jednostek ED74. Mimo to podjęta została decyzja o przywróceniu do ruchu wszystkich składów będących na stanie przewoźnika. Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk nazwał ją nawet decyzją strategiczną.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
TLK
Kraków
Warszawa
  • www – 21.11.2017

    A czy to jest straszna informacja? Te pociągi nigdy nie były budowane w kategorii IC. Zresztą samo IC zdegradowało oznaczenie IC, i teraz IC i TLK znaczą w zasadzie to samo. Jak dla mnie po Polsce przede wszystkim powinny śmigać pociągi TLK, czyli po staremu pośpieszne. Komu to przeszkadzało? Bo bez podnoszenia standardu składów chciał sprzedać droższe bilety?

  • Alka – 21.11.2017

    Powyższa opinia WWW wydaje się całkiem adekwatna do komfortu w polskich kolejach !

  • marek – 21.11.2017

    @wwwSkoro nie masz jakiegokolwiek pojęcia o taryfie PKP IC, to się tu nie wypowiadaj przed poszerzeniem wiedzy na ten temat. IC i TLK mają taką samą kilometrówkę, a IC często są tańsze, bo na wielu relacjach z ich dominacją (Poznań-Wrocław np.) jest Taniomiastowy.

  • gutek – 22.11.2017

    w/g IC Edyty to kula u nogi -a były budowane do W-wa -Łódz a można wydłużyć np.do Białegostoku lub Terespola i jaki to problem

  • kolejFAN – 22.11.2017

    edyty to nawet nie jest standard osobowego REGIO a co dopiero pospiesznego TLK czy IC. te twarde tramwajowe siedzenia powinny dyskfalifikować je jako pojazd zdatny do ruchu, dopiero po zmianie wnętrz i siedzen możnaby myśleć o ich wykorzystaniu.

  • GA – 22.11.2017

    Dlaczego po modernizacji nie moga wrocic na linie Warszawa-Lodz?

  • – 22.11.2017

    Największym problemem jest beton partyjny w PKP

  • komes – 22.11.2017

    Wszyscy znamy historie Edyt, więc nie ma sensu się powtarzać, ja mam tylko nadzieje, że Intercity stanie w końcu na wysokości zadania i przywróci je w pełni do życia - wzięliście je, nie sprzedaliście ich, to się o nie zatroszczcie.

  • On – 22.11.2017

    Zawsze zastanawiało mnie bezkrytyczne powtarzanie potocznych czy slangowych określeń lokomotyw czy składów pociągów. Jakiś człowiek między jednym piwem a drugim wymyślił sobie określenie "Edyta" od skrótu ED i teraz bezmyślnie inni to powielają. A czemu nie 'Edwardy" czy "Edwiny"? Albo "Edmundy"? Żartuję. Między kolejarzami można używać nazw potocznych, ale w mediach - uważam - należy posługiwać się nazwami oficjalnymi.

  • Kamil – 22.11.2017

    w Warce się zatrzyma

  • Gall – 22.11.2017

    @On Edward był jeden - to jednostka ED73, ED72 słyszałem jak mówiło się telewizor.Ostatnio byłem zdziwiony bo w Warmińsko - Mazurskim oddziale PR jechałem ortopedą. Oficjalna nazwa ED74 to Bydgostia - ciekawe ilu kolejarzy ją zna. A prototypowy skład ED59 to Acatus

  • NCi – 22.11.2017

    @On Ja też próbowałbym kojarzyć te kurniki zupełnie inaczej. Pierwotna nazwa to "Bydgostia". Miastu do którego nazwa się odnosi zdecydowanie chluby i chwały nie przynosi. Wręcz przeciwnie. Pewnie z tego powodu ktoś wpadł na pomysł aby ED 74 nazwać "Edyta". Tak się po prostu już "utarło" i tak zostało. Spróbuj przeprowadzić sondaż ile osób wie kim jest Doda, a kim jest Rabczewska. Sądzę, że możesz się zdziwić jak mało osób skojarzy że Rabczewska to Doda. Podobnie jest w tym przypadku. ED 74 a już Bydgostia to jakkolwiek mało znane oznaczenia tych wyjątkowo awaryjnych pojazdów. Powszechnie przyjęła się za to slangowa nazwa "Edyta". Dlaczego akurat ta? Może komuś kojarzyła się wyjątkowo kiepska właścicielka tego imienia z wyjątkowością tego kurnika?

  • Bmt – 22.11.2017

    nuda. .edyty, będą nie będą. Pojadą lub nie, fotele... Same nie... Bleble. A czas płynie i nic z tego gadania nie wynika.

  • realista – 22.11.2017

    Niech ktoś wreszcie podejmie męską decyzje i przekarze te jednostki pr-om. Nierozumiem dlaczego jakis gamoń kilka lat temu podjął decyzje aby to jeździło w ic. Przecież te pojazdy w ogóle nie nadają sie do ruchu dalekobieżnego. Tam jest komfort jak w autobusach szynowych czy ezt typu impuls albo elf. No gdzie to na dalekobieżne pociągi? Ludzie!

  • siłki – 22.11.2017

    zlikwidowaliście flirty między Bydgoszcza a Warszawą !!! dajcie więc chociaż EDyty w miejsce tych trupowagonów to wrócę z autostrady na kolej

  • www – 22.11.2017

    @marek No właśnie. Kto się orientuje w ogóle w taryfie IC? Co mnie obchodzi czy pociąg to IC czy TLK? Czym właściwie się różnią? Co mnie interesuje czy pociąg nazywa się tak czy tak? Dlaczego w normalnych godzinach na trasach dalekobieżnych nie ma normalnych pociągów dostępnych dla zwykłych ludzi?Jedyne co mnie powinno obchodzić to pewność, że pociąg IC na danej trasie jeździ regularnie i zawsze za określoną cenę. Co mnie interesują promocje? Serio mam planować sobie podróże z ogromnym wyprzedzeniem? Przykro mi, ale to nie te czasy kiedy pociąg jechał od święta. A co do świąt to jest za to zawsze pewność, że w święta nie da się w dniu wyjazdu kupić biletu powrotnego z GOP. Nie, IC nie może dodatkowo na tym zarobić, bo i po co... Jazda samochodem do Warszawy i tak trwa krócej niż droższym pociągiem.

  • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz – 22.11.2017

    Powinni im zrobić specjalną kategorię "Tramwaj"

  • kolejFAN – 23.11.2017

    "Tam jest komfort jak w autobusach szynowych czy ezt typu impuls albo elf."że jak?nie wiesz co piszesz, elf czy impuls to bardzo wygodne składy w przeciwieństwie do tegoż tramwaju.

  • t – 27.11.2017

    @wwwZasadncza różnica między TLK i IC jest taka że w IC nie otworzą się przy 120km/h drzwi do wagonu jak będziesz szedł do kibla. A i smród nie występuje :) czyli w skrócie IC =gwarancja nowego lub porządnie zmodernizowanego taboru. dlatego od czasu wyżej opisanego incydentu z drzwiami staram się jeśli się da wybierać IC :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...