TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

`Nadodrzanką` czterokrotnie szybciej!
INFORAIL/PKP PLK - Opublikowano: 25.06.2014 08:07:24 3 komentarze
`Nadodrzanką` czterokrotnie szybciej!
Aż czterokrotnie wzrośnie prędkość pociągów jeżdżących po części „Nadodrzanki”, czyli linii kolejowej łączącej Wrocław ze Szczecinem - informuje rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. Spółka prowadzi prace przy modernizacji trasy w województwach lubuskim i zachodniopomorskim.Linia kolejowa nr 273, potocznie zwana „Nadodrzanką”, to najkrótsze, liczące 356 km, połączenie kolejowe pomiędzy Wrocławiem a Szczecinem. Trasa przechodzi przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Kostrzyn nad Odrą oraz Gryfino i pełni bardzo ważną rolę w transporcie towarów z południa Polski do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Linia położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego.Cztery razy szybciej jeszcze w tym roku Dzięki pracom realizowanym na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na fragmencie linii kolejowej nr 273 w województwie lubuskim, od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2014 r. maksymalna prędkość będzie wynosić 120 km/h zamiast dotychczasowych 30 km/h. Zakończyły się bowiem prace, dzięki którym na 10-kilometrowym odcinku Bytom Odrzański –Nowa Sól podwyższono parametry eksploatacyjne toru nr 2. Aktualnie prowadzone są prace na torze nr 2 stacji Zielona Góra, gdzie montowane są nowe szyny i rozjazdy, dzięki czemu podwyższy się nie tylko prędkość, ale także bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Roboty rozpoczęły się też na torach nr 1 i 2 stacji Czerwieńsk Towarowy. W ramach inwestycji zmodernizowane zostaną również perony. Pojawi się tzw. mała architektura, a stacje będą bardziej przyjazne osobom z ograniczoną możliwością poruszania się.Przyspieszenie w ZachodniopomorskiemPonadto, w toku są naprawy dwóch mostów w obrębie stacji Kostrzyn. Kolejarze prowadzą również roboty torowe na odcinku pomiędzy Wróblinem Głogowskim (woj. dolnośląskie) a Bytomiem Odrzańskim (woj. lubuskie), na którym od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2014 r., maksymalna prędkość wzrośnie do 120 km/h. Poza położeniem nowych torów, wykonawca zmodernizuje peron nr 1 w Bytomiu Odrzańskim i peron nr 2 w Czernej. Prace remontowe trwają również w województwie zachodniopomorskim. Do maja wymieniono dwa rozjazdy na stacji Chojna, gdzie zmodernizowano również 300 metrów toru. Prace te miały na celu podwyższenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Obecnie kolejarze prowadzą prace modernizacyjne toru nr 2 na odcinku Chojna –Krzywin, dzięki czemu prędkość przejazdowa wzrośnie z 50 km/h do 120 km/h. Wymieniane są także rozjazdy i tory na stacji Gryfino.Wkrótce kompleksowa modernizacja całej liniiProwadzone obecnie prace mają na celu usprawnienie ruchu na linii kolejowej nr 273 i będą kontynuowane w kolejnych latach. –Inwestycje, które w kolejnych latach będziemy realizować przy udziale środków z nowej unijnej perspektywy 2014-2020 skoncentrują się przede wszystkim na usprawnieniu ruchu towarowego –zapowiada Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wśród priorytetów PLK znajduje się kompleksowa modernizacja „Nadodrzanki”.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
remont
Wrocław
Szczecin
  • POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI – 25.06.2014

    120 km/h - przecie to już było w latach 70/80 tych. Czyli powrót do przeszłości, a tytuł stricte marketingowy (czyli mamy same sukcesy;-)

  • UIC60 – 25.06.2014

    Smutne jak w ciągu "25 lat wolności" doprowadzono do ruiny polską kolej.A zaczął nijaki p.Syryjczyk obcinając niemal do "0" dotacje państwa do PKP.

  • tomtom – 25.06.2014

    Czy modernizacja do standardu 160 no i ew. do 200 rodzi tak diametralny wzrost kosztów że poprzestaje się na 120?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....