TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Škoda RegioPanter - szczegóły techniczne
Jacek Pudło - Opublikowano: 25.06.2012 19:59:15 5 komentarzy
Škoda RegioPanter - szczegóły techniczne

W listopadzie 2011 roku Skoda zaprezentowała pierwszy zespół RegioPanter. Pojazd ten pokazano również na wystawie Czech Raildays w czerwcu 2012 roku. Prezentowany ezt był 3-członowy i jednonapięciowy (3 kV). Zespół zaprojektowano wykorzystując doświadczenia z piętrowych CityElefantów, stąd nie posiada on wózków wspólnych, a napęd jest rozmieszczony równomiernie –napędzany jest co drugi wózek.

Wyrób pojazdu podzieliły między siebie 3 oddziały Skody:

  • Część mechaniczna –Skoda Transportation
  • Część elektryczna –Skoda Electric
  • Nadwozie –Skoda Vagonka

Wyposażenie elektryczne umiejscowiono w całości na dachu, dzięki czemu we wnętrzu nie znalazły się szafy aparaturowe, a liczba miejsc siedzących jest duża względem długości pojazdu –241 przy 79,40 m, wobec 204 dla polskiego zespołu PESA Elf o długości 75,25 m. Masa Skody wynosi 160 ton, a PESY Elf –135 ton. Niekorzystnie duża masa Skody, pomimo aluminiowego pudła, wynika z braku wspólnych wózków. 4-członowy Elf ma 5 wózków, a 3-członowy RegioPanter ma aż 6 wózków.


Ściana przednia posiada wąskie okno przednie oraz dwa boczne. 3 spośród 5 reflektorów wykonano w technologii LED. Zastosowano sprzęg Scharfenberga typu Faiveley SD10. Możliwe jest łączenie zespołów w liczbie do 4.

 

 


Nadwozie pojazdu wykonano z profili aluminiowych. Szyby boczne o zaokrąglonych narożach są wklejane. Niektóre okna posiadają partie uchylne, które nie muszą być używane, gdyż wnętrze jest klimatyzowane. Pod szerokimi drzwiami wejściowymi, umieszczonymi w części niskopodłogowej o wysokości 580 nad główką szyny, znajdują się wysuwane stopnie.


Wózki zespołu zostały wyprodukowane przez Skodę. Każdy człon osadzony jest na jednym wózku trakcyjnym i jednym tocznym. Rama wózka posiada kształt litery H z obniżeniem w środkowej częśąci. W wózkach trakcyjnych zastosowano po 2 silniki asynchroniczne Skoda ML 3942 K/4 o mocy 340 kW. Pierwszy stopień odsprężynowania stanowią sprężyny śrubowe, wspomagane przez pionowo zamocowane tłumiki hydrauliczne. Drugi stopień odsprężynowania to poduszki powietrzne, wspomagane przez pionowe drążki reakcyjne oraz krótkie pionowe i długie poziome tłumiki hydrauliczne. Skrajne wózki posiadają piasecznice.

6 silników elektrycznych daje łącznie moc 2040 kW i pozwala przy masie 160 t rozpędzić się do 160 km/h, co jest wynikiem o 20 km/h lepszym niż dla piętrowego Elefanta.

We wnętrzu zamontowano fotele w układzie 2+2, zwrócone ku sobie. Podłoga w wejściach i w przestrzeni pomiędzy nimi jest obniżona, natomiast jej poziom podwyższa się ponad wózkami –w skrajnych częściach zespołu oraz przy łączeniach członów. Na skraju podwyższenia, w korytarzu, znajdują się 3 stopnie poprzeczne. W jednym ze skrajnych członów znalazł się przedział na rowery oraz przedział klasy pierwszej.


 

Zdjęcia z produkcji wózków dla RegioPanter 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Skoda
Czechy
CD
650
RegioPanter
Czech RailDays 2012
  • sphinx – 26.06.2012

    Wysoka masa to nie tylko wina wózków, te ważą góra 10t, a Skoda ma tylko jeden więcej przy różnicy mas 25t. Nie wspominając o tym ,że różnica byłaby kolejne kilkanaście ton większa gdyby oba pojazdy miały stalowe pudła.

  • zeus04 – 27.06.2012

    160 t? to raczej niemożliwe. Na jednym ze zdjęć wyraźnie widać wynik ważenia. "Hmotnost" jednego z wagonów = 45,4 tony. Wagony mają zdaje się jedna długość i podobne wyposażenie, wiec dużych różnic masy nie powinno być. Myślę że całość nie waży dużo więcej od 135 ton

  • Ślaski kolejarz – 30.06.2012

    Wstyd mi za Elfy nawet połowy nie mają co czeskie składy . Jak by dołożyli do Elfów drugą przetwornicę ,sprężarkę ,klocki czyszczące ,hamulec torowy i resztę wnętrza to waga by wynosiła ponad 160 ton. Pesa do pięt im nie dorasta.

  • KW – 01.07.2012

    Ale Linki do Czech dostarcza.

  • zeus04 – 02.07.2012

    Do Ślaski kolejarz: Elf 002 swego czasu przytył do 141,5 tony i miał mniej więcej to co postulujesz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....