TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Škoda RegioPanter - szczegóły techniczne
Jacek Pudło - Opublikowano: 25.06.2012 19:59:15 5 komentarzy
Škoda RegioPanter - szczegóły techniczne

W listopadzie 2011 roku Skoda zaprezentowała pierwszy zespół RegioPanter. Pojazd ten pokazano również na wystawie Czech Raildays w czerwcu 2012 roku. Prezentowany ezt był 3-członowy i jednonapięciowy (3 kV). Zespół zaprojektowano wykorzystując doświadczenia z piętrowych CityElefantów, stąd nie posiada on wózków wspólnych, a napęd jest rozmieszczony równomiernie –napędzany jest co drugi wózek.

Wyrób pojazdu podzieliły między siebie 3 oddziały Skody:

  • Część mechaniczna –Skoda Transportation
  • Część elektryczna –Skoda Electric
  • Nadwozie –Skoda Vagonka

Wyposażenie elektryczne umiejscowiono w całości na dachu, dzięki czemu we wnętrzu nie znalazły się szafy aparaturowe, a liczba miejsc siedzących jest duża względem długości pojazdu –241 przy 79,40 m, wobec 204 dla polskiego zespołu PESA Elf o długości 75,25 m. Masa Skody wynosi 160 ton, a PESY Elf –135 ton. Niekorzystnie duża masa Skody, pomimo aluminiowego pudła, wynika z braku wspólnych wózków. 4-członowy Elf ma 5 wózków, a 3-członowy RegioPanter ma aż 6 wózków.


Ściana przednia posiada wąskie okno przednie oraz dwa boczne. 3 spośród 5 reflektorów wykonano w technologii LED. Zastosowano sprzęg Scharfenberga typu Faiveley SD10. Możliwe jest łączenie zespołów w liczbie do 4.

 

 


Nadwozie pojazdu wykonano z profili aluminiowych. Szyby boczne o zaokrąglonych narożach są wklejane. Niektóre okna posiadają partie uchylne, które nie muszą być używane, gdyż wnętrze jest klimatyzowane. Pod szerokimi drzwiami wejściowymi, umieszczonymi w części niskopodłogowej o wysokości 580 nad główką szyny, znajdują się wysuwane stopnie.


Wózki zespołu zostały wyprodukowane przez Skodę. Każdy człon osadzony jest na jednym wózku trakcyjnym i jednym tocznym. Rama wózka posiada kształt litery H z obniżeniem w środkowej częśąci. W wózkach trakcyjnych zastosowano po 2 silniki asynchroniczne Skoda ML 3942 K/4 o mocy 340 kW. Pierwszy stopień odsprężynowania stanowią sprężyny śrubowe, wspomagane przez pionowo zamocowane tłumiki hydrauliczne. Drugi stopień odsprężynowania to poduszki powietrzne, wspomagane przez pionowe drążki reakcyjne oraz krótkie pionowe i długie poziome tłumiki hydrauliczne. Skrajne wózki posiadają piasecznice.

6 silników elektrycznych daje łącznie moc 2040 kW i pozwala przy masie 160 t rozpędzić się do 160 km/h, co jest wynikiem o 20 km/h lepszym niż dla piętrowego Elefanta.

We wnętrzu zamontowano fotele w układzie 2+2, zwrócone ku sobie. Podłoga w wejściach i w przestrzeni pomiędzy nimi jest obniżona, natomiast jej poziom podwyższa się ponad wózkami –w skrajnych częściach zespołu oraz przy łączeniach członów. Na skraju podwyższenia, w korytarzu, znajdują się 3 stopnie poprzeczne. W jednym ze skrajnych członów znalazł się przedział na rowery oraz przedział klasy pierwszej.


 

Zdjęcia z produkcji wózków dla RegioPanter 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Skoda
Czechy
CD
650
RegioPanter
Czech RailDays 2012
  • sphinx – 26.06.2012

    Wysoka masa to nie tylko wina wózków, te ważą góra 10t, a Skoda ma tylko jeden więcej przy różnicy mas 25t. Nie wspominając o tym ,że różnica byłaby kolejne kilkanaście ton większa gdyby oba pojazdy miały stalowe pudła.

  • zeus04 – 27.06.2012

    160 t? to raczej niemożliwe. Na jednym ze zdjęć wyraźnie widać wynik ważenia. "Hmotnost" jednego z wagonów = 45,4 tony. Wagony mają zdaje się jedna długość i podobne wyposażenie, wiec dużych różnic masy nie powinno być. Myślę że całość nie waży dużo więcej od 135 ton

  • Ślaski kolejarz – 30.06.2012

    Wstyd mi za Elfy nawet połowy nie mają co czeskie składy . Jak by dołożyli do Elfów drugą przetwornicę ,sprężarkę ,klocki czyszczące ,hamulec torowy i resztę wnętrza to waga by wynosiła ponad 160 ton. Pesa do pięt im nie dorasta.

  • KW – 01.07.2012

    Ale Linki do Czech dostarcza.

  • zeus04 – 02.07.2012

    Do Ślaski kolejarz: Elf 002 swego czasu przytył do 141,5 tony i miał mniej więcej to co postulujesz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....