TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

(Dez)informacja pasażerska
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.01.2017 11:21:02 5 komentarzy
Gdańsk Wrzeszcz (źródło: mat. prasowe)

Jednym z największych problemów w funkcjonowaniu stacji Gdańsk Wrzeszcz jest brak ekranów informacji pasażerskiej. Na sprawę zwraca uwagę grupa posłów, którzy pytają o ten problem Ministra Infrastruktury.

Posłowie stwierdzają, że składy PKM odjeżdżają z dwóch peronów - z pierwszego i drugiego. W rozkładach plakatowych informacja ta jest podana, ale jej znalezienie zajmuje dużo czasu i nie należy do najłatwiejszych. Dlatego widok pasażerów biegających między peronami ? zdenerwowanych i zdezorientowanych ? to we Wrzeszczu codzienność. Tymczasem od 11 grudnia ? kiedy zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów ? jest jeszcze trudniej. Oprócz zmiany godzin kursowania pociągów dalekobieżnych zmieniła się również trasa pociągów PKM - nie każdy skład do Gdyni będzie jechał w kierunku lotniska, część pojedzie przez Sopot. Dla przykładu - przed godziną 8 rano na dwóch peronach mogą stać identyczne pociągi. Oba będą jechały do Gdyni Głównej, ale różną trasą - jeden odjedzie o 7.49, a drugi o 7.52.

Perony należą do PKP Polskie Linie Kolejowe i to ta spółka odpowiada za informację pasażerską na peronach. Mimo, iż wiadomym było, iż stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie obciążona kursowaniem pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, PKM oraz PKP władze spółki nie zleciły indywidualnej instalacji ekranów informujących o odjazdach pociągów ani na peronach, ani w tunelach. Inwestycja ta znalazła się w zakresie przetargu z innymi stacjami i przystankami na trasie Gdańsk - Warszawa i miała zostać zrealizowana do grudnia 2016 roku. Niestety obecnie trwa procedura aneksowania umowy z wykonawcą, który zadeklarował, że konieczne będzie wykonanie prac dodatkowych ? powiązania blokady liniowej i systemów ETCS Polskich Linii Kolejowych z systemami PKM. Prace nad instalacją i uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z robotami dodatkowymi zakończą się w czwartym kwartale przyszłego roku.

Co na to resort? Oczywiście broni PKP PLK. Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB informuje, że zakup i instalacja wyświetlaczy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) na stacji Gdańsk Wrzeszcz zostały przewidziane w ramach zadania pn. "Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 i ERTMS/GSM-R wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym warstwy nadrzędnej dla 8 LCS-ów na linii kolejowej E-65" realizowanego w ramach projektu pn. "Modernizacja linii kolejowej E65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego". Instalacja SDIP na przedmiotowej stacji przewidywana jest na IV kwartał 2017 roku. W ramach ww. projektu planowany jest montaż wyświetlaczy dwustronnych krawędziowych (po 3 szt. na każdą krawędź peronu nr 1 i 2), wyświetlaczy peronowych zbiorczych dwustronnych (po 2 szt. na każdym peronie), wyświetlaczy tunelowych zbiorczych (po 2 szt. w tunelu nr 1 i 2) oraz wyświetlaczy tunelowych (po 4 szt. na tunel przy wyjściach z tunelu na perony nr 1 i 2).

Bittel dodaje, że PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły podróżnym możliwość skorzystania z informacji statycznej tj. z 6 gablot trójpanelowych dwustronnych zlokalizowanych na peronach nr 1 i 2 oraz 4 gablot trójpanelowych jednostronnych w tunelach. Plakatowy rozkład jazdy przedstawia pełną informację dotyczącą zatrzymań pociągów, a więc trasę i oznaczenie peronu zatrzymania (w tym również informacje na temat zmian rozkładu jazdy PKM). Aktualny rozkład jazdy dostępny jest również na stronie Portalu Pasażera pod adresem www.portalpasazera.pl. W przypadku zajścia zmian w stosunku do rozkładu pasażerowie informowani są o bieżącej sytuacji ruchowej drogą komunikatów megafonowych, które zawierają informację o numerze peronu wjazdu (postoju bądź odjazdu - zależnie od typu komunikatu) pociągu oraz wskazanie istotnych stacji pośrednich. Dla zapewnienia właściwej jakości informacji pasażerskiej przekazywanej drogą komunikatów megafonowych na stacji Gdańsk Wrzeszcz zabudowano nowe urządzenia nagłaśniające.

Systemy SDIP te są instalowane lub przebudowywane w ramach wielu obecnie realizowanych projektów modernizacyjnych ? twierdzi Bittel. Ponadto PKP PLK w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. realizuje zadanie pn. "Projekt, dostawa i instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą techniczną na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych". Obecnie trwa końcowy etap przygotowań do ogłoszenia postępowania przetargowego w ramach ww. zadania. Realizacja prac planowana jest na lata 2017-2020. Zgodnie z założeniami w ramach ww. zadania dworce, stacje i przystanki osobowe zostaną wyposażone w wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej, wielofunkcyjne infokioski, system informacji głosowej, a także system monitoringu wizyjnego podnoszący poziom bezpieczeństwa pasażerów.

Warto jednak dodać, że nawet, jeśli system informacji pasażerskiej uda się zamontować to na wielu stacjach ? nie działa. Tak jest np. w podwarszawskim Legionowie, gdzie tablice elektroniczne od wielu już miesięcy nie wyświetlają żadnych informacji. Dlaczego? To zapewne wiedzą tylko PLP PLK.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
stacja
informacja pasażerska
Gdańsk
  • Dave – 24.01.2017

    Pfff! Na stacji i dworcu w Katowicach (4 perony) od 2 juź lat rano (przed 7:00) i popołudniu (przed 15:00) a w poprzednim rozkładzie jazdy także przed 11:00 jechały też dwa pociągi w tym samym kierunku, bardzo do siebie podobne (wg pasażerów), często na tym samym peronie - pendolino i flirt. Mimo głośnych i powtarzających się komunikatów głosowych i czytelnej informacji świetlnej, rozkładu jazdy z numerem pociągu, stacji przez i godziny odjazdu, obsługi na peronie i kominikatów w pociągu, niemal zawsze jakieś "siroty" myliły pociąg i wchodziły do pendolino zamiast flirta, albo na odwrót, bo przecież "do Gdyni ten nowy". :|

  • alojz – 24.01.2017

    Niech przeniosą trochę wyświetlaczy z Bydgoszczy.

  • www – 24.01.2017

    No cóż. Skoro nie tak dawno nie było tablic informacyjnych na peronach Warszawy Zachodniej to Wrzeszcz musi poczekać przynajmniej z kilkanaście lat. Ale, że to stacja właściwie ważniejsza niż Gdańsk Główny pewnie w Warszawie nie słyszeli. Nie no. Słyszeli, ale kasiorę musieli wydać na super drogie monitory w swoich kolejowych siedzibach. Jakoś z ich zakupem nie mieli problemu.

  • dawny kolejor – 24.01.2017

    Jaja ,za sto lat to , to ma dziłać teraz ludzie ptrzbują teraz a nia za 3 lata. Zglloscie do utk co sie dzieje na pkm srk ,semafoey krzyżem oznaczone ,a wyśwoetla to raz czerwone ,to zielone. Etcs 2 miał od początku lini działać i co ,dupa jak z wszystkim w tym pieknym kraju. W Pszczołkavh też brak wyświetlania informacji pasażerskiej na peronach od miesi3cy

  • kolejFAN – 25.01.2017

    Za to w Bydgoszczy Głównej tyle ich jest że aż oczy bolą, może przeniosą tam parę z tej stacji która dostąpiła klęski urodzaju?a co powiecie na to że takie stacje jak Rzeszów, Inowrocław,Szczecin Dąbie ,Legnica,Węgliniec,Gorzów, Krzyż (chyba wyłączyli pragotrony)Kraków Płaszów czy Chojnice też nie mają wyświetlaczy a takie przystanki dla kilku osób jak np Kraków Olszanica mają ich nasrane jak placki na łące?czy to normalne?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....