TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

(Nie)poznaliśmy planów modernizacyjnych EN57, EN71 oraz ED72
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.04.2020 09:45:37 4 komentarze
(Nie)poznaliśmy planów modernizacyjnych taboru serii EN57, EN71 oraz ED72

Na odpowiedź na tę konkretną interpelację czekaliśmy z wyjątkową niecierpliwością. Niestety zawiodła nas całkowicie.

Poseł Jacek Tomczak zapytał o plany modernizacyjne taboru serii EN57, EN71 oraz ED72 w Przewozach Regionalnych. W swojej interpelacji napisał, że znaczne zainteresowanie wśród osób zaangażowanych zawodowo w rynek kolejowy wzbudzają plany modernizacyjne taboru serii EN57, EN71 oraz ED72 w spółce Przewozy Regionalne. Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych pomimo wcześniejszych zapowiedzi nie sprecyzował dotychczas jakichkolwiek planów i perspektyw modernizacyjnych posiadanego taboru pasażerskiego na lata 2020-2022. Brak informacji na powyższy temat uniemożliwia dokonywanie jakichkolwiek planów i ruchów na bliższą i dalszą przyszłość firmom pracującym w sektorze napraw i modernizacji. Wiąże się to z poważnym zachwianiem perspektywy utrzymania stanowisk pracy wysoko wykwalifikowanego personelu oraz realizacji inwestycji już poczynionych oraz przyszłych a także wstrzymuje jakiekolwiek plany rozwojowe firmom wyspecjalizowanym w modernizacji taboru pasażerskiego, które od lat były ważnym ogniwem w tym zakresie.

I w związku z powyższym zadał pytanie jak kształtują się plany modernizacyjne taboru EZT (Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych) serii EN57, EN71 oraz ED72 w spółce Przewozy Regionalne?

Niestety z odpowiedzi udzielonej przez Jarosława Wenderlicha – podsekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów nie dowiedzieliśmy się prawie nic. Została w zasadzie powielona ta odpowiedź, której już wcześniej udzielono na inną interpelację posła Tomasza Kostusia.

Najciekawsze twierdzenie padło na końcu tej odpowiedzi, jako że jest najciekawsze umieszczamy je jednak w pierwszej kolejności. Otóż Jarosław Wenderlich stwierdził, że Spółka (Przewozy Regionalne – red.) wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i podróżnych, podejmuje działania zmierzające do poprawy jakości oferowanych usług, a kwestie związane z zapewnieniem sprawnego i nowoczesnego taboru stanowią priorytet jej działalności. Jakoś obserwując poczynania tejże Spółki nie zauważyliśmy takich działań. Być może obserwujemy niezbyt dokładnie?

Wracając do samych ezt-ów, bo tego dotyczyła interpelacja podsekretarz stanu poinformował, że z informacji uzyskanych od Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. – większościowego wspólnika Przewozów Regionalnych sp. z o.o. wynika, że po zakończonym z sukcesem procesie restrukturyzacji Spółki (!? – red.) proces wymiany taboru będzie kontynuowany w zależności od jej możliwości finansowych. W bieżącym roku Spółka uruchamia program modernizacji 75 egzemplarzy pojazdów typu EN57SPOT, który zostanie przeprowadzony siłami własnymi. Ponadto, Spółka oczekuje na uzyskanie pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej w sprawie oceny prawidłowości przyznanej w 2015 r. pomocy publicznej, co umożliwi ubieganie się o pozyskanie środków zewnętrznych na kolejne inwestycje taborowe. W związku z rosnącą liczbą pasażerów oraz osiąganymi dodatnimi wynikami finansowymi planuje się kolejne inwestycje. Jakie? Tego już nie dowiedzieliśmy się. 

Jak widać problem z Przewozami Regionalnymi jest jeden na wszelkich szczeblach zarządzania tą spółką. Informacje nie są udzielane przez samą Spółkę, informacji nie udziela też ARP, a nie mając za bardzo innego wyjścia podsekretarz stanu też ich nie udziela. Bo zwyczajnie nie ma wiedzy. Gdyby zapytać o przyczyny takiego stanu rzeczy zapewne dowiedzielibyśmy się, że to tajemnica przedsiębiorstwa, a jej złamanie nie jest zgodne z dobrem przedsiębiorstwa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
modernizacja
EN57
EN71
ED72
  • zeus04 – 03.04.2020

    I kogo to... Skończylibyście tą dziecinadę ze wściekłymi atakami na PR.

  • Alibaba – 03.04.2020

    Mnie. Zełusie zero czwarty. Lektura tego portalu nie jest obowiązkowa. Skoro tak go nienawidzisz to po co tu przesiadujesz?

  • zeus04 – 03.04.2020

    Naprawdę świat nie jest czarno-biały. Nikt tutaj nawet się nie pokusił o rzetelną analizę wszystkich za i przeciw dzisiejszych oraz przyszłych kolejowych przewozów regionalnych. Nie interesują mnie populistyczne domysły...

  • Alibaba – 03.04.2020

    No i dlatego powinieneś przestać tu zaglądać. Ten zły portal, nierzetelny, nie analizuje, nie ma daru jasnowidztwa. Zniknij zełusie nie psuj ludziom krwi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....