Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transformacja cyfrowa na kolei – raport SGH i Siemensa

inforail
27.09.2017 08:42
0 Komentarzy

Jesteśmy liderem wewprowadzaniu cyfryzacji na kolei – powiedział Krzysztof Celiński, DyrektorDziału Mobility w Siemensie. Wkrótce zrewolucjonizuje ona kolej – dodał.

Siemens, wspólnie z SGH i Fundacją Pro Kolej zaprezentowałdziś raport, dotyczący transformacji cyfrowej na kolei. Krzysztof Celińskipoinformował, że w przygotowaniu jest nowa platforma pojazdów Viaggo,wyposażone m.in. w innowacyjne szyby, dzięki którym pasażerowie będą mieliwzmocniony sygnał komórkowy.

Autorzy raportu podali, że cyfryzacja jest również wykorzystywanaprzy monitorowaniu pojazdów i ich diagnostyce. Dzięki temu można łatwiej zapobiegaćawariom taboru i szybciej eliminować usterki.

Ta rewolucja będzie wpływała także na pasażerów – mówiłKrzysztof Celiński. Łatwiejsze będzie planowanie podróży. To, co jest widocznena pierwszy rzut oka to informacja pasażerska czy innowacyjne systemy zakupubiletu.

Jako przykład wykorzystania cyfryzacji na kolei podanyzostał system automatycznego ruchu pociągów – projekt Thameslink w Londynie. Toinnowacyjne rozwiązanie, które zostanie wdrożone przez Siemensa do 2018 roku.Umożliwi ono zwiększenie przepustowości w ruchu pociągów.

99% – dzięki cyfryzacji udaje się zwiększyć dostępnośćtaboru do takiego właśnie poziomu – powiedziała autorka raportu prof. JanaPieriegud. To także monitorowanie stanu i lokalizacja pojazdów. Wszystko wpływam.in. na punktualność, a dzięki temu kolej staje się nowoczesna. To z koleipozytywnie kreuje wizerunek kolei wśród konsumentów.

Mobilność 3.0 – wizjaprzyszłości

To kierunek rozwoju systemów transportowych. Kiedy uda się wprowadzićtę wizję? Tego konkretnie nie wiemy. Być może będzie to rok 2050. Wówczas nadużą skale będą funkcjonować pojazdy autonomiczne czy drony. W epoce cyfryzacjipasażer nie powinien myśleć w jaki sposób jego podróż ma się odbyć. Aplikacjemają zaś pomóc w znalezieniu optymalnego połączenia. Asystent pasażera – np. SIMobility wskaże jak jechać, czy i jaka jest integracjapołączeń, jakie kupić bilety. To Systemy pobiorą automatycznie płatność iznajdą optymalne połączenie. Wszystko odbywać się ma w sposób zautomatyzowany zwykorzystaniem aplikacji na smartfonie.

Cyfryzacja to proces tworzenia nowych procesów biznesowych.To, w jaki sposób kolei wykorzysta tę technologię zadecyduje o tym jaka będzie jejrola w epoce Przemysł 4.0 – podsumowała Jana Pieriegud.


Komentarze