TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

10 bardzo potrzebnych, nowych składów dla PKP SKM. Jest dofinansowanie
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.04.2018 18:14:27 1 komentarz
10 bardzo potrzebnych, nowych składów dla PKP SKM. Jest dofinansowanie (foto: PKP SKM)

Ponad 160 milionów złotych z funduszy unijnych dostanie PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Za te pieniądze kolejowy przewoźnik kupi 10 pociągów.

Umowę o dofinansowanie podpisali 11 kwietnia Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Maciej Lignowski, Prezes Zarządu PKP Szybka Kolej Miejsca w Trójmieście Sp. z o.o. Wartość inwestycji to 393,8 miliona złotych, a unijnego dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 – 160 milionów złotych.

Umowa oznacza, że finansowanie unijne dla tej inwestycji jest już pewne – wyjaśnił wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik.

Nowe pociągi (tak zwane elektryczne zespoły trakcyjne) będą jeździć na trasie Gdańsk Śródmieście – Lębork. Będą dostosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem. Spółka kupi też urządzenia, które pozwolą utrzymać pociągi, m.in. sprzęt do czyszczenia i podnośniki. Inwestycja ma zostać zakończona w czerwcu 2023 roku.

Nowy tabor poprawi dostępność komunikacyjną Trójmiasta – skróci się czas podróży na odcinku Gdańsk Śródmieście – Lębork, co zwiększy mobilność mieszkańców i ułatwi dojazd do szkoły i pracy – podkreślił Przemysław Gorgol.

Te pociągi są nam bardzo potrzebne – powiedział Maciej Lignowski. Mamy jedne z najstarszych pociągów elektrycznych w Polsce. Średnia wieku naszych ezt-ów to około 38 lat. Zakup dziesięciu nowych pociągów umożliwi nam wycofanie dwudziestu najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych składów, których już nie opłaca się remontować. Pieniądze, które dostaniemy dzięki tej umowie to jednak dopiero połowa sukcesu. Potrzebujemy jeszcze długoletniej, minimum 10 –letniej umowy przewozowej, by zdobyć kapitał na wkład własny. Liczymy tu na zrozumienie i przychylność organizatora przewozów – dodał.

Program Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 to 115,3 miliarda złotych (przeliczone z euro według kursu Europejskiego Banku Centralnego z kwietnia 2018 roku) z Unii Europejskiej na najważniejsze w kraju inwestycje w transport, energetykę, ochronę środowiska, kulturę i służbę zdrowia. 73,8 miliarda złotych zostało już podzielone, z czego 4,7 miliarda trafiło do województwa pomorskiego na 109 inwestycji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CUPT
PKP SKM
ezt
Unia Europejska
dofinasnowanie
  • Przemek Magiera – 12.04.2018

    Nie dla wieloletnej umowy przewozowej. Jeśli SKM PKP chce pozyskać pieniądze, to niech sprzeda udziały w spółce Marszałkowi Województwa. Dlaczego samorząd ma dawać taki prezent państwowej firmie?

  • DarekP – 13.04.2018

    Tabor może zostać własnością województwa, a SKM przewoźnikiem, to raz.Dwa, to pytanie czy PKP będzie chciało sprzedać SKM, bo ostatnio mają odwrotną tendencję, tzn. chcieliby wchłonąć innych.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....