TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

10 łódzkich Flirtów zyska środkowy człon
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.09.2017 18:13:31 6 komentarzy
10 łódzkich Flirtów zyska środkowy człon

21 września Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła postępowanie na rozbudowę 10 obecnie obsługiwanych pojazdów FLIRT3 o trzeci, środkowy człon.

Inwestycja pozwoli na zwiększenie pojemności pociągów. Jest konieczna z uwagi na coraz większą liczbę przewożonych obecnie pasażerów i planowany rozwój połączeń. Rozbudowa pojazdów to rozwiązanie innowacyjne w branży kolejowej. ŁKA będzie prekursorem na polskim rynku.

Dłuższe pojazdy- więcej miejsc dla pasażerów

Rozbudowa pojazdów pozwoli na zwiększenie miejsc dla podróżnych. W dodatkowym członie znaleźć ma się nie niej niż 66 miejsc siedzących, w tym 64 siedzące miejsca stałe. Tak jak w obecnych pojazdach, w dodatkowej przestrzeni pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek elektrycznych i bezpłatnego Internetu.

Obserwujemy znaczny wzrost liczby pasażerów w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Statystyki pokazują, że kolej w województwie łódzkim zyskuje na znaczeniu. Aby zapewnić mieszkańcom odpowiedni komfort podróży ŁKA potrzebuje bardziej pojemnego taboru. Rozbudowa pojazdów zwiększy pojemność pociągów ze 120 do 180 miejsc. Dłuższe składy będą mogły być kierowane na najbardziej oblegane trasy- powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna w trakcie ośmiu miesięcy obecnego roku (styczeń- sierpień) przewiozła 2434000 pasażerów. To niemal tyle, ile w całym zeszłym roku, kiedy z pociągów ŁKA skorzystały 2518000 pasażerów. Spółka obserwuje stale rosnącą frekwencję 
w pociągach.
Rozbudowa pojazdów zapewni pasażerom większy komfort podróży. Spółka będzie mogła bardziej efektywnie dysponować taborem. Rozbudowane pociągi będą uruchamiane 
w godzinach szczytu oraz na najbardziej obłożonych liniach. W wielu przypadkach nie będzie już konieczności łączenia pojazdów w podwójną trakcję, a "uwolniony" tabor będzie mógł zostać wykorzystany do obsługi dodatkowych połączeń.- dodaje Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Pojazdy zostaną wydłużone o nie mniej niż 16 metrów. Rozbudowane pociągi mają być w pełni kompatybilne z obecnie eksploatowanymi pojazdami i umożliwiać łączenie ich w trakcję wielokrotną do trzech pojazdów.

Zamówienie zlecone zostało w trybie zamówienia "z wolnej ręki". Do negocjacji zaproszono firmę Stadler Polska, producenta aktualnie eksploatowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu L-4268 serii FLIRT3. Pociąg zostanie wydłużony o jeden fabrycznie nowy środkowy człon nienapędny wraz z wózkiem tocznym wraz z uzyskaniem zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla rozbudowanego pojazdu, zgodnego z TSI. Zamówienie uwzględnia również utrzymanie pojazdów.

Uruchomienie poprzedzone zostało analizami ekonomicznymi przedsięwzięcia, analizami technicznymi wykonanymi przez polskie instytuty zajmujące się taborem oraz analizami prawnymi.

Pierwszy pojazd zostanie wyprodukowany zostanie do 30.09.2018 r- w terminie do 28.02.2019 pojazd musi uzyskać zezwolenie zgodne z TSI. Rozbudowa pozostałych 9 EZT FLIT3 ma się zakończyć do 31.01.2020 r.

Wartość inwestycji to 52433333,33 zł netto, w tym rozbudowa pojazdów 45000000,00 zł netto, a utrzymanie trzeciego członu – 7433333,33 zł netto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ŁKA
Flirt3
  • sdf – 22.09.2017

    "Zamówienie zlecone zostało w trybie zamówienia "z wolnej ręki". Do negocjacji zaproszono firmę Stadler Polska, producenta aktualnie eksploatowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu L-4268 serii FLIRT3"Newag już szykuje odwołanie. W kuj-pomie chcieli przerobić SA106 na SA131. Zlecili z ręki Pesie i nowosądecczanie się odwołali i KIO usadziło.

  • bun – 23.09.2017

    Czyli zamawiający dogaduje się z preferowaną firmą X, że ta w przetargu na dwuczłony da najniższą cenę (po kosztach), a po 2 latach przewoźnik domawia u niego 3 człon, za który X życzy sobie na tyle dużo by odbić sobie utracony zysk na zamówieniu podstawowym. Sprytne.

  • mechanik – 23.09.2017

    @bun Zobacz na ceny i przestań bredzić.

  • cyanide – 23.09.2017

    To 3 człon będzie utrzymywany oddzielnie? Silnikowe i 1 jacobs będą miały przeglądy w lutym, a 2 jacobs i środkowy w maju?

  • ad – 23.09.2017

    Jednostki dwuczłonowe powinny obsługiwać w takim razie odcinki Łódź-Zgierz-Kutno/Łowicz oraz Kutno-Łowicz-Skierniewice, gdzie frekwencja jest zazwyczaj niższa. Zupełną pomyłką jest plan skierowania trójczłonowych Impulsów na tą ostatnią relację.Ja widzę to tak:- dwuczłonowe Flirty z Łodzi do Łowicza i Kutna oraz z Kutna do Skierniewic,- trójczłonowe Flirty do obsługi relacji Sieradz-Łódź-Skierniewice co 30-60 minut,- Impulsy na Radomsko, Opoczno,- nowe czteroczłonowe EZT na kursy typu RE do W-wy.

  • kick – 24.09.2017

    Na RE do Warszawy to powinny być jednostki 6-o lub nawet 8-o członowe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....