10 napraw ED250 w ciągu ostatnich dwóch lat. Jedna trwa nadal
MinisterstwoInfrastruktury opublikowało listę napraw jednostek ED250, wykonanych w ciągu ostatnichdwóch lat (od 18.03.2018 r. do 18.03.2020 r.).
To odpowiedź na interpelację posła Pawła Poncyliusza.
A zatem w okresie ostatnich 24 miesięcy naprawę przechodziłynastępujące składy:
1) ED250-002 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zsamochodem ciężarowym; w trakcie; koszt 9 620 419,00 EUR;
2) ED250-003 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zautobusem; zakończona; koszt 390 480,00 EUR
3) ED250-004 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu z obniżonąsiecią trakcyjną; zakończona; koszt 52 676,00 PLN;
4) ED250-005 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu z maszynąrolniczą; zakończona; koszt 106 386,00 PLN;
5) ED250-006 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zsamochodem osobowym; zakończona; koszt 20 496,00 EUR;
6) ED250-007 Naprawa uszkodzeń podwozia składu orazuszkodzonych drzwi wejściowych; zakończona; koszt 119 061,00EUR;
7) ED250-011 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu z sieciątrakcyjną; zakończona; koszt 8 724,00 PLN;
8) ED250-014 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zsamochodem osobowym; zakończona; koszt 36 866,00 EUR;
9)ED250-015 Naprawa uszkodzeń podwozia składu; zakończona; koszt15 061,00 PLN;
10) ED250-019 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zezwierzyną leśną; zakończona; koszt 16 532,00 EUR.
Wiceminister Andrzej Bittel poinformował, że obecnie zeksploatacji wyłączone są dwa składy. Pierwszy z nich przebywa w dyspozycjispółki Alstom Konstal S.A. na potrzeby przeprowadzenia testów homologacyjnych wNiemczech, Austrii i Republice Czeskiej na mocy zawartego Porozumienia wprzedmiotowej sprawie pomiędzy ,,PKP Intercity” S.A a Konsorcjum Alstom KonstalSA i Alstom Ferrovaria S.p.A. Zakończenie testów homologacyjnych planowane byłona 27 marca 2020 r. Natomiast spółka Alstom w związku z obecną sytuacjąepidemiologiczną zwróciła się do spółki PKP IC o przedłużenie udostępnieniapojazdu na potrzeby przedmiotowych testów do dnia 3 czerwca 2020 r.
Drugi skład został wyłączony z eksploatacji w wyniku uszkodzeńpowstałych po wypadku z samochodem ciężarowym w m. Ozimek w dniu 7 kwietnia2017 r. Trwa obecnie naprawa powypadkowa. Kontraktowy termin zakończenianaprawy to 21 lipca 2021 r.
Należy jednak pamiętać, że w związku z epidemią koronawirusaobecnie składy ED250 nie kursują. Obecnie obowiązujący rozkład jazdy zakładaobsługę połączeń 17 pociągów.
Wykaz połączeń znajdziecie na grafice.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze