TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

14 grudnia pojadą pociągi z Gorzowa do Berlina
INFORAIL - Opublikowano: 10.11.2015 19:53:09 3 komentarze
fot. lubuskie.pl

- Uzgodnienia z prezesem Przewozów Regionalnych są takie, że pilotażowo jedno połączenie bezpośrednie Berlin-Gorzów ma się znaleźć w rozkładzie jazdy 14 grudnia br. Zarząd województwa zwiększył na ten cel w budżecie województwa kwotę 400 tys. zł. Łącznie na tej linii jest 9 połączeń - poinformowała marszałek Elżbieta Anna Polak.

Obecnie województwo lubuskie realizuje 9 par pociągów na trasie Gorzów Wlkp. ? Kostrzyn. W związku z petycją obywateli, pod którą podpisało się 5 tys. osób, jak też mając na uwadze liczne interwencje w tej sprawie, Zarząd Województwa Lubuskiego na posiedzeniu w dniu 30 października 2015 r. postanowił, aby w miejsce 1 pary pociągów na ww. trasie utworzyć bezpośrednie połączenie na trasie Gorzów Wlkp. ? Berlin. Szacunkowa różnica w kosztach wynosi około 400 tys. zł. Zarząd Województwa zabezpieczył tę kwotę w budżecie na 2016 r.

Urząd Marszałkowski przypomina, że w roku 2013 zakupił cztery pojazdy ?Link?, które powinny uzyskać dopuszczenie do eksploatacji po torach niemieckich. Pojazdy są wyposażone w dwa systemy bezpieczeństwa i kursują obecnie na trasach Kostrzyn ? Krzyż oraz Gorzów Wlkp. ? Zielona Góra. Trwa proces homologacji, który zgodnie z umową powinien zakończyć się w roku 2015.

Krajowy plan transportowy zakłada, w wariancie najbardziej prawdopodobnym, że do roku 2015 oferta w zakresie połączeń międzynarodowych obejmie dodatkową relację Gorzów Wlkp. ? Berlin zaś połączenie Wrocław ? Berlin skierowane zostanie przez Zieloną Górę, przy czym mają to być wyłącznie pociągi pospieszne lub ekspresowe.

W przewozach międzynarodowych krajowy plan zakłada dążenie do zapewnienia bezpośrednich połączeń pomiędzy stolicami województw przygranicznych a stolicami państw, z którymi województwa te graniczą (Gorzów Wlkp. ? Berlin, Zielona Góra ? Berlin). Realizacja oferty będzie corocznie oceniana przez Ministra pod kątem dostosowania do potrzeb społeczeństwa.

Plan transportowy uszczegóławia ogólne zapisy Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do roku 2020 w tym planowane zwiększenie ilości transgranicznych i międzywojewódzkich połączeń, w szczególności kolejowych Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry. Wariant minimalny realizacji Planu zakłada utrzymanie status quo w połączeniach transgranicznych, natomiast warianty rozwojowe obejmują zwiększenie ich ilości, w tym również uruchomienie nowego połączenia przez Gubin/Guben.

Przewidziano usprawnienie systemu pasażerskiej informacji w pociągach kursujących między województwem lubuskim a Brandenburgią. Do wdrożenia rozwojowych wariantów Planu transportowego niezbędne jest wsparcie z budżetu państwa na finansowanie połączeń w strefie transgranicznej, w kwocie odpowiadającej środkom, jakie były przeznaczane z tego źródła w roku 2011. Sejmik Województwa Lubuskiego przyjął stanowisko w tej sprawie już w roku 2011.

Aktualnie mieszkańcy regionu mogą dojechać do Berlina z Zielonej Góry z przesiadką we Frankfurcie (o) oraz Gorzowa Wielkopolskiego z przesiadką na stacji Kostrzyn.

Przypomnijmy, że na razie nie pojadą natomiast bezpośrednie pociągi do Berlina z województwa kujawsko-pomorskiego. Ich uruchomienie zapowiadała swego czasu Arriva. Na razie projekt ten nie zostanie zrealizowany.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
Berlin
Gorzów Wielkopolski
  • Dziwne... – 10.11.2015

    Dziwne że prawie żaden Polski pociąg nie ma dopuszczenia do jazdy w Niemczech. Dlaczego się nie starają o to pozwolenie?

  • Marcin – 12.11.2015

    Starają się (PESA szykuje pociągi z podwójną homologacją), ale EBA (niemiecki UTK) nie lubi obcych produkcji u siebie. Robi dużo, żeby wykazać, że nasze pociągi się nie nadają. Nasz UTK jest bardziej elastyczny i dopuścił pociągi NEB (VT 643) warunkowo na terenie Polski (dojazd do Kostrzyna).Inna sprawa, że różnic technicznych jest więcej niż nam się wydaje.Nadzieja w tym, że homologację będzie robić niebawem Europejska Agencja Kolejowa (ERA) i będzie sprawniej.

  • FGW – 12.11.2015

    To trochę dziwne i niezrozumiałe decyzje. Jezeli ta Arriva mogłaby jeździć do Berlina od strony Krzyż/Piła to byłoby dobrze, mielibysmy połączenia w dwie strony z Gorzowa. Słyszałem, ze to miałby byc Toruń a nawet Warszawa. Super. Dlaczego tylko w jedna stronę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....