TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

14 skład WKD w ruchu. Od 1 października
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.09.2019 08:51:45
14 skład WKD w ruchu. Od 1 października

Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała, że od dnia 1 października 2019 roku (wtorek) będzie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów WKD, w ramach którego uruchomione zostaną dodatkowe kursy w porze największych szczytów przewozowych.

Odbędzie się to poprzez zwiększenie liczby wydawanych do ruchu obiegów taboru w dni powszednie, których docelowo na szlakach linii WKD pojawi się 14 – o jeden więcej w porównaniu z dotychczasową organizacją ruchu. Wzrost planu eksploatacyjnego jest możliwy dzięki zrealizowaniu w ciągu kilku ostatnich lat szeregu przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej, wymiany taboru oraz trwałemu zwiększeniu zatrudnienia w zespole maszynistów.

W stosunku do obecnie obowiązującej organizacji ruchu od początku października br. zwiększy się liczba połączeń w relacjach do Milanówka i Grodziska Mazowieckiego. Dodatkowy, 14. obieg taboru umożliwi uruchomienie 8 nowych kursów w dni powszednie, których liczba wzrośnie do 192. Blisko 30 istniejących kursów zmieni swoje dotychczasowe relacje i godziny odjazdów.

Rozkład jazdy w soboty, niedziele i święta pozostaje bez zmian (zmianie ulegną wyłącznie numery poszczególnych kursów w związku z koniecznością dostosowania do systemu oznaczeń w powiązaniu z dniem powszednim).

Najważniejsze informacje na temat nowego rozkładu jazdy pociągów WKD obowiązującego od dnia 1 października 2019 roku – dotyczą dnia powszedniego:

·         Uruchomienie 8 dodatkowych pociągów.

·         Zmiana relacji i godzin odjazdów ze stacji początkowych 27 pociągów (wykaz poniżej).

·         Uzupełnienie w popołudniowym szczycie komunikacyjnym oferty w zakresie podstawowej częstotliwości kursowania co 10 min. na relacji pomiędzy stacją Warszawa Śródmieście WKD i stacją Podkowa Leśna Główna – wydłużenie okresu czasu z równoodstępowym taktem odjazdów co 10 min. od godz. 14:50 do 19:50 w porze popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

·         Uzupełnienie oferty przewozowej w relacji z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego w godz. 20-21, poprzez uruchomienie nowego pociągu wyruszającego ze stacji Warszawa Śródmieście WKD o godz. 20:40.

·         Uzupełnienie w popołudniowym szczycie komunikacyjnym oferty w zakresie zwiększenia częstotliwości kursowania docelowo co 30-40 min. na relacji pomiędzy Warszawą i Milanówkiem (uwaga: zmiany warunkują częściowe odstąpienie od równoodstępowego, cyklicznego układu odjazdów do Milanówka w systemie "50 minut po każdej godzinie") – poprzez wydłużenie istniejących dotychczas kursów kończących lub rozpoczynających bieg na stacji Podkowa Leśna Główna.

·         Przesunięcie jednego kursu w godzinach porannych w relacji z Warszawy do Milanówka (przesunięcie z godz. 5:50 na 6:05 z wymianą relacji do Podkowy Leśnej Głównej). Modyfikacja pozostaje bez wpływu na odjazdy w kierunku przeciwnym.

·         Uzupełnienie w porannym szczycie przewozowym, w godz. 7-8, oferty przewozowej w relacji z Milanówka do Warszawy: dodatkowy pociąg wyruszający z przystanku osobowego Milanówek Grudów o godz. 7:38 (wydłużenie kursu realizowanego o tej porze na dotychczasowej relacji od stacji Podkowa Leśna Główna, a także wydłużenie kursu w kierunku przeciwnym od stacji Podkowa Leśna Główna do przystanku osobowego Milanówek Grudów).

Nowy rozkład jazdy pociągów WKD: Uruchomienie 8 dodatkowych pociągów kursujących w dni powszednie:

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 9:30) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 10:30).

·         Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 13:46) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 14:46).

·         Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 14:16) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 15:16).

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 17:25) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 18:06).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 18:51).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:00) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:41).

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 19:45) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:26).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 20:40) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 21:35).

Nowy rozkład jazdy pociągów WKD: Zmiana relacji i godzin odjazdów 27 pociągów ze stacji początkowych:

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 5:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 6:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 5:50) – Milanówek Grudów (przyj. 6:38).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:05) – Milanówek Grudów (przyj. 6:53) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:05) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 6:46).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:10) – Milanówek Grudów (przyj. 7:58) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 7:51).

·         Milanówek Grudów (odj. 7:38) – Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:26) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 7:45) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 8:26).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 9:11) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:30) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 9:30).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 9:40) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 10:21): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 13:55) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 14:36): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 14:25) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 15:06): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 16:05) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 16:46) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 15:46) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 16:46).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:30) – Milanówek Grudów (przyj. 17:18) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:11).

·         Milanówek Grudów (odj. 16:48) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:36) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 16:55) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:36).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:50) – Milanówek Grudów (przyj. 17:38).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) – Milanówek Grudów (przyj. 17:58) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:51).

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 17:15) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:56) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Milanówek Grudów (odj. 17:08) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:56).

·         Milanówek Grudów (odj. 17:28) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 18:16) - wydłużenie relacji i przesunięcie o +5 min. dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 17:30) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 18:11).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 18:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:50) – Milanówek Grudów (przyj. 18:38).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:00) – Milanówek Grudów (przyj. 18:48) - wydłużenie relacji i przesunięcie o -5 min. dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:05) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 18:46).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:30) – Milanówek Grudów (przyj. 19:18) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:11).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:50) – Milanówek Grudów (przyj. 19:38).

·         Milanówek Grudów (odj. 18:58) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:46) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 19:05) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:46).

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:10) – Milanówek Grudów (przyj. 19:58) - wydłużenie relacji i przesunięcie o +5 min. dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:46).

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 19:20) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:01) - skrócenie relacji i przesunięcie o +5 min. dotychczasowego pociągu Milanówek Grudów (odj. 19:08) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:56).

·         Milanówek Grudów (odj. 19:28) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:16) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 19:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:16).

·         Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 19:41) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:36): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.

·         Warszawa Śródmieście WKD (odj. 20:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 21:11): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.

·         Podkowa Leśna Główna (odj. 21:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 22:16): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.

·         Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 21:36) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 22:31): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.

Szczegółowe uwarunkowania dla nowego rozkładu jazdy pociągów WKD

Dodatkowy skład umożliwi postulowane przez pasażerów WKD, jak również przez Urząd Transportu Kolejowego uzupełnienie oferty przewozowej w popołudniowym szczycie komunikacyjnym poprzez wydłużenie okresu wyprawiania pociągów ze stacji Warszawa Śródmieście WKD w jednolitym, 10-minutowym takcie od godz. 14:50 aż do godz. 19:50. Istniejące obecnie nieliczne odjazdy w mieszanym cyklu 10- lub 15-minutowym, dzięki dodatkowemu obiegowi zostaną zastąpione częstszym, wyłącznie 10-minutowym taktem – nowe pociągi wyruszą m.in. o godz. 18:00 i 19:00. W połączeniu z postulowanym uzupełnieniem oferty przewozowej w relacji z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego w godz. 20-21 poprzez uruchomienie nowego kursu ze stacji Warszawa Śródmieście WKD o godz. 20:40, dodatkowy obieg taboru zapewni kompleksową poprawę siatki połączeń w godz. 18-21 w relacji z Warszawy do Podkowy Leśnej i Grodziska Mazowieckiego.

W odniesieniu do aktualnie obowiązującego rozkładu jazdy zaplanowano również uzupełnienie oferty przewozowej w dni powszednie w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym w zakresie zwiększenia częstotliwości kursowania co 30-40 min. na relacji pomiędzy stacją Warszawa Śródmieście WKD i przystankiem osobowym Milanówek Grudów. Posunięcie to będzie się wiązać z częściowym odstąpieniem od równoodstępowego, cyklicznego układu odjazdów do Milanówka w układzie "50 minut po każdej godzinie" – poprzez wydłużenie istniejących dotychczas kursów kończących lub rozpoczynających bieg na stacji Podkowa Leśna Główna. Pasażerowie podróżujący na relacji do/z Milanówka zyskają dodatkowe połączenia o wyższej częstotliwości.

Zmiana obowiązującego aktualnie rocznego rozkładu jazdy pociągów WKD w przedstawionym układzie jest możliwa dzięki zrealizowanym w ostatnich latach przedsięwzięciom inwestycyjnym w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej, wymiany taboru oraz zwiększeniu zatrudnienia w zespole maszynistów. Wpisuje się ponadto w strategię organizatora przewozów – Samorząd Województwa Mazowieckiego, w zakresie systematycznego rozwoju usług w kolejowym publicznym transporcie zbiorowym.

Spośród zrealizowanych w ostatnich latach inwestycji obejmujących modernizację i rozbudowę elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej, zarówno w zakresie odtworzenia lub podwyższenia jej parametrów użytkowych, jak i poprawy ogólnego poziomu bezpieczeństwa, przeprowadzone działania dotyczyły infrastruktury drogowej (torowej), sieciowej i elektroenergetycznej. W latach 2015-2017 kompleksowej naprawie poddano ponad 50 km torów linii kolejowych WKD (licząc tor pojedynczy) spośród użytkowanych dla ruchu pasażerskiego 65 km, w tym tory na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów (2015-2016), tory na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna (2016-2017) oraz na szlaku Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów (2016). Gruntownej modernizacji bądź wymianie na nowe poddano obiekty inżynieryjne, w tym m.in.: most na rzece Utrata w Pruszkowie (2012) czy most na rzece Zimna Woda na granicy gmin Michałowice i Brwinów (2017). W latach 2012-2016 pod kątem planowanego wzrostu zadań przewozowych oraz zwiększonego zapotrzebowania na moc, przebudowano system zasilania elektroenergetycznego wraz z dostosowaniem do wyższego napięcia zasilania w sieci trakcyjnej. W ramach działań związanych z poprawą bezpieczeństwa oraz zapewnieniem odpowiedniej płynności ruchu pociągów na linii WKD w latach 2014-2017 przeprowadzono modernizację 16 przejazdów kolejowych.

Dla sprawnej realizacji zadań przewozowych spółka WKD od 2016 roku użytkuje wyłącznie tabor nowej generacji, w pełni odpowiadający współczesnym standardom podróżowania, w tym w szczególności przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Spośród 21 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych znajdujących się obecnie w posiadaniu spółki, 20 szt. dostarczono w latach 2012-2016.

Założony wzrost oferty przewozowej i planu eksploatacyjnego w ramach nowego rozkładu jazdy pociągów jest możliwy dzięki uprzedniemu pozyskaniu nowych maszynistów i trwałemu zwiększeniu zatrudnienia w zakresie. Część maszynistów przeszkolono w ramach wewnętrznego kursu zorganizowanego we własnym zakresie przez spółkę WKD. W latach 2016-2018 w dwóch edycjach kursu szkoleniowego uprawnienia do prowadzenia pojazdów kolejowych WKD uzyskało 16 osób. Obecnie, w ramach trzeciej edycji prowadzone są szkolenia dla kolejnych 9 kandydatów na maszynistów. Umożliwia to spółce WKD odpowiednie planowanie i zarządzanie zasobami oraz zapewnienie niezbędnej rezerwy kadrowej w tym zespole pracowników.

Wszystkie przedsięwzięcia inwestycyjne dotyczące modernizacji i rozbudowy zarządzanej infrastruktury kolejowej, wymiany na nowy i eksploatacji taboru kolejowego oraz zapewnienia odpowiednio wyszkolonej kadry, mają na celu utrzymanie ich właściwych parametrów w zakresie możliwości prowadzenia przewozów pasażerskich o odpowiedniej intensywności i sprawności, a także o najwyższym komforcie i bezpieczeństwie. Podejmowane działania wpisują się w dążenie spółki do zapewnienia jak najwyższej konkurencyjności w ramach prowadzonej działalności podstawowej obejmującej organizację i realizację kolejowych przewozów pasażerskich.

Nowy rozkład jazdy pociągów w ramach oferty przewozowej WKD, obowiązujący od dnia 01.10.2019, zachowuje swoje mocne strony, takie jak wysoka częstotliwość i regularność odjazdów z poszczególnych stacji i przystanków osobowych. Stabilna oferta przewozowa w połączeniu z wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD pozwoli na dalszą walkę o miano najpunktualniejszego przewoźnika pasażerskiego w kraju, co niewątpliwie pomoże przyczynić się do osiągnięcia dobrego rezultatu w liczbie przewożonych pasażerów.

Skierowanie do ruchu dodatkowego, 14. obiegu było możliwe dzięki zapewnieniu wysokiej sprawności taboru i infrastruktury kolejowej, utrzymywanych przez wysoko wykwalifikowany personel WKD oraz pozyskaniu nowych maszynistów, z których część zostało przeszkolonych w ramach organizowanych wewnętrznych kursów. Jednocześnie założony w ramach nowej organizacji ruchu plan eksploatacyjny wyczerpuje możliwości aktualnej przepustowości infrastruktury kolejowej WKD i na najbliższą przyszłość pozostaje optymalny z punktu widzenia jej zdolności eksploatacyjno-technicznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
WKD
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....