TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

140 km/h ze Szczecina do Poznania
PKP PLK - Opublikowano: 19.08.2015 10:31:59 2 komentarze
fot. PKP PLK

Jazda pociągów z prędkością 140 km/h, skrócenie czasu przejazdu, podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo ? drogowych. Polskie Linie Kolejowe za 34 mln zł zrewitalizują odcinek pomiędzy Wronkami a Miałami, co poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży pomiędzy Poznaniem a Szczecinem.

Rewitalizacja linii pomiędzy Wronkami a Miałami rozpoczęła się 17 sierpnia. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na kursowanie pociągów. Na 20 km odcinku wymienione zostaną m.in. 52 tysiące podkładów oraz szyny. Oczyszczenie terenów obok linii kolejowej i wykonanie odwodnienia pozwoli utrzymać dobre parametry trasy.

Polskie Linie Kolejowe podczas prowadzonych rewitalizacji konsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Również na trasie Wronki ? Miały 6 skrzyżowań toru z drogą zyska nową nawierzchnię, co zapewni m.in. płynny przejazd samochodów.

Wykonywane przez PLK prace zlikwidują ograniczenia prędkości. Pociągi przyśpieszą z 80 km/h do 140 km/h, a czas przejazdu między Wronkami a Miałami skróci się o około 6 min.

Zadanie finansowane jest z Funduszu Kolejowego i zakończy się w grudniu br.. Prace wykonuje MOTO-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.

Rewitalizacja linii Wronki ? Miały to kontynuacja wcześniejszych prac PLK, utrzymujących stabilny czas przejazdu na trasie Poznań ? Krzyż ? Szczecin. W 2013 r. PLK wykonała prace na odcinku Rokietnica ? Pęckowo, a w 2014 r. między Szamotułami, Pęckowem a Wronkami - łącznie za ok. 50 mln zł.

W ramach perspektywy finansowej 2014 ? 2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań ? Szczecin Dąbie. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2018 ? 2021. Modernizacja będzie obejmować m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowę stacji i przystanków z przystosowaniem ich do obsługi osób mających trudności z poruszaniem się. Po wykonaniu wszystkich robót, pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Na linii zostanie zainstalowany europejski system sterowania ruchem kolejowym, który zwiększy bezpieczeństwo. Po wykonaniu wszystkich prac, podróż między Poznaniem a Szczecinem skróci się o około 30 minut. Koszt tej inwestycji to około 2 mld zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Szczecin
Poznań
  • kris kross – 20.08.2015

    Juz na tym etapie proponuje patrzec na rece pracownikom I kontrolowac jakos materialow, prac. Zeby nie bylo za dwa dni po zakonczeniu rocznej gwarancji wyjdzie jakas fucha I znow trzeba bedzie robic nowy przetarg.

  • ??? – 21.08.2015

    W pierwszym projekcie linia miała być modernizowana pod 160 km/h odcinkami na 200 km/h. Teraz remont pod 140 km/h. To co będzie się działo z obecnie remontowanymi odcinkami po 2018tym?. Ponowna przebudowa?. Raczej nie. Więc dlaczego obecnie nie robi się od razu pod 160 km/h?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....