TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

14WE jadą na Śląsk
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 04.11.2012 00:54:43 7 komentarzy
14WE jadą na Śląsk

Koleje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na dzierżawę oraz wykup, po upływie okresu dzierżawy, dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jedynym chętnym na transakcję okazał się inny przewoźnik –SKM Warszawa. Na Śląsk trafią dwa składy 14WE. Wydaje się, że dobry interes zrobiła tylko jedna strona i bynajmniej nie są to Koleje Śląskie. Wyprodukowane przez Newag pojazdy są bardzo awaryjne i w ostatnim okresie były z nimi olbrzymie kłopoty eksploatacyjne. Cena oferty to 8 400 000 zł netto (10 332 000 zł brutto). Była ona jedyną złożoną w przetargu, otrzymała 100 punktów. Pociągi trafią do nowego właściciela na początku grudnia 2012 roku. Nie potwierdziła się zatem pogłoska o rzekomym całkowitym wycofaniu z eksploatacji awaryjnych składów 14WE. Przypomnijmy, że zostały one wyprodukowane w latach 2005-2007 w liczbie 9 sztuk. Osiem trafiło do SKM Warszawa. Już w momencie wprowadzenia ich do ruchu wzbudzały wiele emocji. Szybko utarło się określenie ich jako „pociągi ze złomu”. Wszystko dlatego, że do budowy 14WE wykorzystane zostały wózki i instalacje z kasowanych EN57. O tym, że nie był to udany zakup świadczy najlepiej fakt, iż pociągi zostaną wycofane z ruchu w Warszawie już po 7 latach eksploatacji. To niedużo, zwłaszcza jak na pojazd kolejowy. Skoro dwa pociągi trafią na Śląsk, do wzięcia pozostanie jeszcze sześć 14WE. Przypomnijmy, że dziewiąty wyprodukowany egzemplarz to „Pociąg papieski”, który powstał z myślą o obsłudze linii Kraków –Wadowice.

Poniżej przypominamy krótką charakterystykę nowych nabytków Kolei Śląskich (informacje producenta)

Przedział pasażerski:

·        pojazd jednoprzestrzenny, bezprzedziałowy,

·        estetyczne i funkcjonalne wnętrze,

·        wandaloodporne fotele (184 miejsca siedzące),

·        nowoczesny system informacji pasażerskiej: rozgłoszeniowy oraz tablice świetlne (kierunkowe),

·        monitoring wnętrza,

·        miejsca dla niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,

·        winda umożliwiająca wjazd wózkom inwalidzkim,

·        możliwość przewozu bagażu oraz rowerów (strefa składanych siedzeń).

Kabina maszynisty:

·        klimatyzowane stanowisko pracy,

·        zwiększone bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu sztywniejszej klatki bezpieczeństwa,

·        nowoczesne i ergonomiczne wnętrze,

·        regulowany fotel maszynisty.

Cechy użytkowe:

·        pojazd przeznaczony do obsługi ruchu aglomeracyjnego,

·        możliwość podróżowania z prędkością do 110 km/h,

·        nowoczesne aerodynamiczne czoła pojazdu,

·        wysokość podłogi umożliwiająca łatwe wsiadanie i wysiadanie,

·        niski poziom hałasu,

·        klimatyzacja oraz ogrzewanie z automatyczną regulacją,

·        wysoki komfort podróżowania dzięki nowoczesnemu układowi zawieszenia,

·        system biletowy właściwy dla obszaru kursowania pociągu.

14WE –dane techniczne   

Długość

66000mm

Szerokość

2880 mm

Wysokość

3900 mm

Szerokość toru

1435 mm

Masa służbowa

125 t

Masa maksymalna

165 t

V max (eksploatacyjna)

110 km/h

Moc całkowita

608kW

Miejsca siedzące

193

Miejsca stojące

250

Szerokość drzwi

1300 mm

Wysokość podłogi

1150 mm

  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Koleje Śląskie
14WE
SKM Warszawa
  • michał – 04.11.2012

    A w Trójmieście dalej straszą kible i są nawet upiększane... Wszystko co najlepsze do Warszawy! Pamiętajcie.

  • Samuel – 05.11.2012

    Michał, ale o co ci chodzi jeśli to Warszawa i Mazowsze dla innych regionów rozdaje własne pieniądze przez janosikowe, przez to nie można kupic nowych pociągów dla Mazowsza bo ciągle brakuje, a że Warszawa jest w stanie kupic kilkanaście nowych pociągów, kilkaset tramwajów i kilkadziesiąt pociągów dla metra to źle?

  • sphinx – 05.11.2012

    Michał, ale przecież artykuł jest o tym, że 14WE ze stolicy wyjeżdżają, nie odwrotnie.

  • – 06.11.2012

    Warszawa pomimo janosikowego więcej dostaje od Polski niż Polska od Warszawy... wszyscy złożyliśmy się na stadion narodowy i zafundowaliśmy metro dla stolicy, ale może to i dobrze, bo czasem aż wstyd kogoś zaprosić do Wa-wy może będzie lepiej

  • Piotr – 10.11.2012

    Jako pasażer tych pociągów bardzo się cieszę, że zostają wycofane z eksploatacji w Warszawie. Komfort jazdy jest porównywalny w wozem drabiniastym: trzesie, rzęzi, szarpie i telepie. Nawet klasyczne EN57 w barwach KM lepiej wypadają pod tym względem, co pewno wynika z tego, że 14WE powstały na podzespołach złomowanych jednostek. Jeśli dodać słabe osiągi i nadmierny pobór prądu to na pewno nie ma powodów aby żałować ich zniknięcia z SKM.

  • sphinx – 10.11.2012

    Wynika to z tego, że powstały na podzespołach EN57 i są od 7 lat zaniedbywane.

  • sphinx – 11.11.2012

    Może będzie ich jeszcze więcej - SKMka korzysta z opcji i dokupuje 3x35WE więc 14WE powinny zniknąć z regularnych obiegów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....