TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

175 komercyjnych pociągów, ciekawe trasy Arrivy
UTK InfoRail.pl - Opublikowano: 02.06.2017 20:55:36 9 komentarzy
175 komercyjnych pociągów, ciekawe trasy Arrivy

Prezes UTK wydał decyzje w sprawie otwartego dostępu na przewozy międzywojewódzkie dla PKP Intercity S.A. oraz Arriva RP Sp. z o.o. Daje to uprawnienie do uruchomienia do 175 komercyjnych pociągów.

Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły wnioski PKP Intercity oraz Arriva RP dotyczące przyznania krajowego otwartego dostępu na przewozy międzywojewódzkie. Prezes UTK wydał pozytywne decyzje mając na uwadze zwiększenie dostępności transportowej kraju. Chodzi w szczególności o połączenie mniejszych ośrodków gospodarczych z aglomeracjami i dużymi miastami. Decyzje wydano dla przewoźników:

Arriva RP Sp. z o.o. - 5 decyzji przyznających otwarty dostęp na trasach:

Wrocław Główny – Szczecin Niebuszewo – Wrocław Główny (przez Zieloną Górę) w okresie od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2024 r.

Wejherowo – Chełm – Wejherowo, w okresie od 14 grudnia 2020 r. do 13 grudnia 2025 r.

Łódź Fabryczna – Chełm – Łódź Fabryczna w okresie od 14 grudnia 2020 r. do 13 grudnia 2025 r.

Wejherowo – Kielce Białogon – Wejherowo w okresie od 10 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r.

Bydgoszcz Główna – Hel – Bydgoszcz Główna oraz Hel – Władysławowo – Hel w okresie od 11 grudnia 2016 r. do 11 grudnia 2021 r. (okresy wakacji letnich),

PKP Intercity S.A. - 20 decyzji o przyznaniu otwartego dostępu od 10 grudnia 2017 do 8 grudnia 2018 r. na trasy:

Zakopane – Kołobrzeg - Zakopane

Łódź Kaliska – Hel - Łódź Kaliska

Łódź Kaliska – Łeba - Łódź Kaliska

Ustka – Słupsk – Ustka

Warszawa Wschodnia – Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia

Łódź Fabryczna – Gdynia Główna – Łódź Fabryczna

Rzeszów Główny – Gdynia Główna - Rzeszów Główny

Katowice – Kołobrzeg - Katowice

Warszawa Wschodnia – Szklarska Poręba Górna – Warszawa Wschodnia

Warszawa Wschodnia – Chałupki (gr.) – Warszawa Wschodnia (przez Tychy i Mikołów)

Gdynia Główna – Gliwice - Gdynia Główna

Gdynia Główna - Zebrzydowice (gr.) - Gdynia Główna

Terespol (gr.) – Zebrzydowice (gr.) - Terespol (gr.)

Bielsko Biała Główna – Gdynia Główna – Bielsko Biała Główna

Kraków Główny – Zebrzydowice (gr.) - Kraków Główny

Gdynia Główna – Kunowice (gr.) - Gdynia Główna

Warszawa Wschodnia – Zielona Góra - Warszawa Wschodnia

Terespol (gr.) – Kunowice (gr.) - Terespol (gr.) (dwie decyzje z różnym przebiegiem tras)

Gdynia Główna – Zielona Góra – Gdynia Główna

Wcześniej decyzje przyznające otwarty dostęp były wydane dla spółek PKP Intercity S.A., Koleje Mazowieckie Sp. z o.o., Arriva RP Sp. z o.o. oraz PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. W trakcie procedowania są również kolejne wnioski przewoźników kolejowych w sprawie otwartego dostępu krajowego i międzynarodowego.

Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym by realizować połączenia komercyjne na trasie krajowej i międzynarodowej wymagana jest decyzja Prezesa UTK o otwartym dostępie. Dopiero mając taką decyzję można ubiegać się o dostęp do infrastruktury kolejowej. Regulacje te nie obowiązują połączeń na które podpisano umowę o świadczenie usług publicznych z organizatorem publicznego transportu zbiorowego.

Dla wniosków złożonych przed 30 grudnia 2016 r. decyzja w sprawie przyznania otwartego dostępu na trasie krajowej każdorazowo poprzedzona była analizą wpływu przyznania otwartego dostępu na warunki ekonomiczne usług świadczonych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych na tej samej linii. Podczas analizy Prezes UTK brał pod uwagę zarówno potencjalne korzyści dla pasażerów wynikające z rozwoju konkurencji na polskim rynku kolei, w tym m.in. zwiększenie liczby dostępnych połączeń, atrakcyjność oferty dla osób, które dotychczas nie korzystały z transportu kolejowego, skomunikowanie obszarów atrakcyjnych turystycznie lub obszarów z niezadowalającą ofertą przewozową, jak i ryzyka związane z potrzebami pasażerów korzystających z już dostępnych pociągów oraz natężeniem ruchu na linii kolejowej. W przypadku gdy w wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzone zostało, że proponowana przez wnioskodawcę oferta nastawiona jest na przejęcie pasażerów pociągów służby publicznej na tej samej linii i nie wniesie "wartości dodanej" do przewozów kolejowych na danej linii, a doprowadzi do spadku przychodów operatora, co skutkowałoby koniecznością ograniczenia jednolitej i spójnej oferty przewozów służby publicznej, wydawana była decyzja odmawiająca wydania decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.

W przypadku wniosków, dla których analiza wykazała, że oferta stanowić będzie uzupełnienie przewozów służby publicznej i przyniesie korzyści w rozwoju rynku kolejowych przewozów pasażerskich, przewoźnikowi została wydana decyzja pozytywna przyznająca otwarty dostęp na trasie krajowej. Po nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym, tj. od 30 grudnia 2016 r. analiza wpływu na warunki świadczenia połączeń służby publicznej nie jest obligatoryjny. Takie badanie jest przeprowadzane na wniosek podmiotów wskazanych w ustawie m.in. organizatora publicznego transportu zbiorowego czy przewoźnika świadczącego usługi służby publicznej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
Arriva
PKP Intercity
  • kka – 02.06.2017

    Ciekawe czym Arriva chce obsługiwać te trasy :-D

  • Jojo Kolejarz – 03.06.2017

    4 TLK na linie 229 to super wiadomość :D

  • U-96 – 03.06.2017

    Gdynia-Rzeszów w wykonaniu arriwy to najpewniej będą SA 106 plus doczepa w postaci dwóch konstali 105 NaD przerobionych na kuszetki plus bagażowy przerobiony z chłopskiej furmanki. Latem bagażowy będzie też pełnił funkcję wagonu letniaka.

  • G.kolejarz – 03.06.2017

    Musieli by pozyskać jakieś tabor.Nie wiem czy Austriacy mają jeszcze coś na zbyciu.Chyba Czesi nas ubiegły.

  • kolejFAN – 03.06.2017

    delikatnie pisząc ... jakieś zasr.ne te połaczenią

  • Janek – 04.06.2017

    Propozycje Arrivy wydają się bardzo ciekawe i dosyć rozsądne, przez obsługiwanie wielu stacji kolejowych, na których nie zatrzymują się pociągi PKP Intercity. Jedyna kwestia która mnie zmartwiła, to sprawa taboru. Oby nie używali jakichś starych klamotów - może zakupią nowe składy, byłoby miło. W każdym razie, przyjemnie popatrzeć że prywatna firma rozwija się prężnie w sektorze pasażerskich przewozów kolejowych na dalekobieżnych trasach.Pozdrawiam,Janek

  • Jakub – 06.06.2017

    Arriva kupiła 12 wagonów od PKP IC i to zapewne one będą jeździć. Dodatkowo pewnie ściągną coś z Niemiec.

  • wfeg – 08.06.2017

    część tras od 2020 roku. Jest czas przygotować tabor i rozkład

  • Piermarlin – 26.06.2017

    Łódź F. - Chełm i Wejherowo Chełm . Można wiedzieć o jaki Chełm chodzi ? Znam tylko w woj. Lubelskim, na śląsku i jako bodajże dzielnicę Gdańska ;D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....