TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

48 mln euro na podlaską kolej
PAP - Opublikowano: 23.02.2016 21:51:27
48 mln euro na podlaską kolej

208 mln euro w latach 2014-20 z UE ma być wydanych w Podlaskiem z Regionalnego Programu Operacyjnego na inwestycje na drogach wojewódzkich i na potrzeby kolei regionalnej - poinformował marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński przed konsultacjami na temat planu transportowego regionu. 160 mln euro z tej kwoty trafi na drogi, 48 mln euro na kolej regionalną: rewitalizację infrastruktury torów, dworce. Dzisiaj w Białymstoku rozpoczął się cykl konsultacji nad Regionalnym Planem Transportowym Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, który określa potrzeby i cele w tym zakresie, precyzuje zagrożenia i wskazuje szanse.

Plan będzie podstawą do wydatkowania pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego na ten cel, ale też z innych źródeł i programów centralnych, z których zamierza korzystać region. Plan przygotował zespół ekspertów z Instytutu Geografii i Przestrzennego Planowania PAN. Plan będzie zatwierdzała Komisja Europejska. Dokument wyznacza kierunki rozwoju transportu w regionie.

Marszałek Jerzy Leszczyński powiedział we wtorek dziennikarzom, że kluczowym celem, który ma być zrealizowany dzięki planowanym inwestycjom, ma być większa dostępność komunikacyjna ze wszystkich miast powiatowych do stolicy województwa - Białegostoku. Zaznaczył, że to kontynuacja już prowadzonych przez samorząd województwa licznych inwestycji na drogach wojewódzkich z wykorzystaniem unijnych pieniędzy z RPO na lata 2007-2013. Marszałek powiedział, że jak tylko plan zaakceptuje Komisja Europejska, będą uruchamiane konkursy, być może pierwszy jeszcze w 2016 r.

W ocenie marszałka realizacja planu transportowego powinna pozwolić rozwiązać większość problemów komunikacyjnych na drogach wojewódzkich i kolei regionalnej, ale nie wszystkie. - Ta kwota w sumie ponad 200 mln euro da nam możliwość wybudowania ponad 200 km dróg, rewitalizacji kolei regionalnych w regionie, oprócz inwestycji centralnych, bo jednocześnie będą prowadzone centralne trasy szybkiego ruchu, tak samo kolei (Rail Baltica: Warszawa-Białystok-Suwałki - red.), także do końca perspektywy 2020-2022 r. (...) Myślę, że w 80-90 proc. dróg i kolei - zmodernizujemy - powiedział Leszczyński.

Dyrektor departamentu infrastruktury i transportu w urzędzie marszałkowskim w Białymstoku Leszek Lulewicz powiedział, że przygotowano około 30 projektów na inwestycje drogowe na drogach wojewódzkich w całym regionie, ale nie wiadomo jeszcze które z nich będą realizowane. - Są to drogi, które powinny łączyć główne korytarze transportowe, które powinny też poprawiać dostępność danego regionu, bądź też takie drogi, o których już wcześniej była mowa, które np. posiadają już wykonaną lub w dużej mierze przygotowaną dokumentację - wyjaśnił Lulewicz.

Dyrektor dodał, że w kwestii infrastruktury kolejowej, władze województwa stawiają m.in. na rewitalizację tzw. szerokiego toru, co jest ważne z puntu widzenia współpracy transgranicznej ze Wschodem. Dodał, że obecny stan techniczny tego toru jest "bardzo zły" i wymaga rewitalizacji.

Województwo podlaskie należy do najsłabiej rozwiniętych regionów pod względem dostępności komunikacyjnej zarówno na drogach jak i na kolei - mówił podczas prezentacji planu prof. Tomasz Komornicki z Instytutu Geografii i Przestrzennego Planowana PAN. Dostępność komunikacyjna Podlaskiego to 35,8 proc. średniej krajowej i lokuje region na jednym z ostatnich miejsc w Polsce.

W regionie jest 8 dróg krajowych, 32 drogi wojewódzkie. Jest 108 km dwutorowej linii kolejowej i 676 linii jednotorowej, 18,5 proc. linii nie jest eksploatowanych. Z danych zawartych w planie wynika m.in, że 41 proc. dróg wojewódzkich jest w stanie złym i bardzo złym. Najlepiej dostępy komunikacyjnie jest Białystok. Główny ruch na drogach zależy od lokalizacji miejsc pracy. Największy ruch tranzytowy odbywa się po drogach S8 Warszawa-Białystok, której budowa trwa i ma być zakończona w 2018 r. oraz po planowanej drodze S 61 Via Baltica do granicy z Litwą od Warszawy przez Łomżę.

W kolejnych dniach konsultacje nad planem transportowym odbędą się w najbliższych dniach w Łomży, Bielsku Podlaskim i Suwałkach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podlaskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....