TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

48 mln ? kar za opóźnienia w dostawach Pendolino
INFORAIL - Opublikowano: 31.03.2015 10:54:05 1 komentarz
48 mln ? kar za opóźnienia w dostawach Pendolino

Na dzień dzisiejszy (18 marca 2015 roku) wysokość naliczonych kar za opóźnienia w dostawach składów ED250 wynosi 48 mln €. Z informacji przedstawionych przez Sławomir Żałobkę, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju nie wynika natomiast, czy kary te zostały przez Alstom zapłacone. Dotychczas PKP Intercity SA odebrały końcowo 18 składów ?dodał. Przedstawicel MIR poinformował także, że systemowa koncepcja wykorzystania szybkich pociągów Pendolino w Polsce jest analogiczna do wielu rozwiązań europejskich. Podstawowe założenie zakłada poruszanie się szybkiego pociągu na części trasy nowobudowanej lub zmodernizowanej z prędkościami rzędu 200 - 250 km/h, a na pozostałej części trasy z prędkościami do 160 km/h. Dla przykładu, w Polsce pociąg Pendolino przemierzając trasę o długości 290 km z Warszawy do Krakowa, 170 kilometrowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej docelowo będzie pokonywał z prędkością 200 - 250 km/h, a pozostałą część trasy o długości 120 km z prędkościami 110 - 160 km/h. W Europie Zachodniej można wskazać bardzo wiele przykładów szybkich połączeń kolejowych realizowanych pociągami TGV (Francja) lub ICE (Niemcy), które funkcjonują w identyczny sposób np. połączenie z Berlina do Kolonii lub międzynarodowe z Paryża do Zurichu, gdzie również szybkie pociągi pokonują tylko część trasy z dużymi prędkościami. Jednocześnie połączenia szybkimi pociągami do miejscowości górskich i turystycznych realizowane są nawet z prędkościami rzędu 80-90 km/h np. odcinek Lyon - Albertville jako część relacji Paryż - Albertville.

Odmienną koncepcją jest poruszanie się szybkich pociągów wyłącznie po nowobudowanych liniach z prędkościami 250-320 km/h, jednak jest to model charakterystyczny dla takich krajów jak Japonia czy Chiny. W Europie ten model funkcjonuje w Hiszpanii. Takie systemy charakteryzują jednak znacznie wyższe koszty budowy całkowicie nowych linii oraz wyższe koszty zakupu taboru. Wdrożenie takiego systemu na terenie Polski uzależnione będzie od decyzji w zakresie ewentualnej budowy linii dużych prędkości tzw. ?linii Y?.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pendolino
Alstom
  • jatal. – 31.03.2015

    Czy podsektretarz stanu mógłby wyjaśnić dlaczego są wyższe koszty zakupu taboru w zależności od udziału drogi z większą prędkością?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....