TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

493 lokomotywy w rok
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.01.2017 15:08:36 10 komentarzy
493 lokomotywy w rok (foto: RŻD)

Skala zakupów Rosyjskich Kolei może budzić zazdrość, z punktu widzenia rzecz jasna polskiego obserwatora. Dla RŻD nie jest to bowiem nic nadzwyczajnego.

W 2016 roku rosyjski przewoźnik zakupił łącznie 493 lokomotywy za 67,9 mld rubli.

RŻD wzbogaciły się o 261 lokomotyw elektrycznych, w tym 43 pasażerskich (EP1M - 4 szt., EP2K - 35 szt., EP20 - 4 szt.) i 218 towarowych (2ES6 - 89 szt., 2ES10 - 15 szt., 2ES5K -20 szt., 3ES5K -78 szt., 3ES4K - 15 szt. i 2ES7 - 1 lokomotywa).

Rosyjskie Koleje nabyły także 232 lokomotywy spalinowe. Wśród nich 118 maszyn towarowych (2TE25A - 4 szt., 2TE25KM - 100 jednostek, 2TE116U - 6 szt., 2TE116UD - 6 szt., 3TE116U ? jedna lokomotywa, GT1h (gazowa) - 1 lokomotywa) oraz 17 pasażerskich (15 szt. TEP70BS) i (2 szt. TG16M). Ponadto flota RŻD powiększyła się o 97 lokomotyw manewrowych (TEM18DM - 83 szt., TEM14 - 14 szt.).

Zgodnie z programem modernizacji i eksploatacji w 2016 roku odnowionych i zmodernizowanych zostało 1608 lokomotyw, w tym 1016 spalinowych i 592 lokomotyw elektrycznych. Na ten cel firma wydała 5,6 mld rubli.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RŻD
Rosja
lokomotywa
  • advisor – 24.01.2017

    A według naszych naczelnych rusofobów tam bieda, piach i zgliszcza...PKP wymieni EU07 za jakieś 100 lat, jeśli w ogóle...

  • jatal – 24.01.2017

    Czyli przekroczono plan zakupu o 9 sztuk.

  • MS – 25.01.2017

    493 lokomotywy za 4 753 000 000,00 złotych czyli za jedną sztukę około 10 milionów złotych. Nie znam się na cenach. To dużo czy mało?

  • Loek – 25.01.2017

    Malo. Nawet Pesa nie jest w stanie swojego zlomu po tyle produkowac

  • Loek – 25.01.2017

    Malo. Nawet Pesa nie jest w stanie swojego zlomu po tyle produkowac

  • zeus04 – 25.01.2017

    Były czasy, że i w Polsce kupowano w setkach sztuk...

  • Er Pes – 25.01.2017

    Ale to bylo za zlej komuny, a teraz jest raj i 500 plusuw, a czy nie lepiej zeby ex nke wenzykopwau po 8 tylko po cmka ???

  • Mariosti – 25.01.2017

    Gamy były po 13 mln z 12 letnim utrzymaniem, więc raczej dość atrakcyjne cenowo a i z drogimi zespołami napędowymi.Co do ich awaryjności to jest to konsekwencja zamówienia 10 sztuk od razu, gdyby zamówili np 2 sztuki z opcją zamówienia do 18 kolejnych w przeciągu kolejnych 5 lat to wyglądałoby to inaczej i rozwiązanie wykrytych usterek nie byłoby tak problematyczne jak w sytuacji w której cała seria jest już wyprodukowana...Co do tego news'a najbardziej szokująca jest średnia cena modernizacji lokomotywy:5,6 mld rubli / 1608 lokomotyw to średnio 238 tys zł per lokomotywę, także ciekawe co te "modernizacje" obejmowały, czy może to tylko bełkot propagandowy...Dla porównania w Polsce P4 zaczyna się od 1mln zł za lokomotywę, a bardziej adekwatne do określania mianem "modernizacji" P5 to jeszcze droższa sprawa...

  • jatal – 25.01.2017

    @ MSW tym zestawieniu są lokomotywy 2 i 3-członowe więc w sumie jest to 829 członów. Ale takie porównania cen nie mają większego sensu bo nie uwzględniają wszystkich czynników lokalnych. Dobrze widać to na skrajnym przykładzie kosztu życia w jakimś kraju, który poza medialnością życia za 5 dolarów na miesiąc wcale nie oznacza że z dnia na dzień tam wymierają i za pół roku nie będzie nikogo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....