TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

493 lokomotywy w rok
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.01.2017 15:08:36 10 komentarzy
493 lokomotywy w rok (foto: RŻD)

Skala zakupów Rosyjskich Kolei może budzić zazdrość, z punktu widzenia rzecz jasna polskiego obserwatora. Dla RŻD nie jest to bowiem nic nadzwyczajnego.

W 2016 roku rosyjski przewoźnik zakupił łącznie 493 lokomotywy za 67,9 mld rubli.

RŻD wzbogaciły się o 261 lokomotyw elektrycznych, w tym 43 pasażerskich (EP1M - 4 szt., EP2K - 35 szt., EP20 - 4 szt.) i 218 towarowych (2ES6 - 89 szt., 2ES10 - 15 szt., 2ES5K -20 szt., 3ES5K -78 szt., 3ES4K - 15 szt. i 2ES7 - 1 lokomotywa).

Rosyjskie Koleje nabyły także 232 lokomotywy spalinowe. Wśród nich 118 maszyn towarowych (2TE25A - 4 szt., 2TE25KM - 100 jednostek, 2TE116U - 6 szt., 2TE116UD - 6 szt., 3TE116U ? jedna lokomotywa, GT1h (gazowa) - 1 lokomotywa) oraz 17 pasażerskich (15 szt. TEP70BS) i (2 szt. TG16M). Ponadto flota RŻD powiększyła się o 97 lokomotyw manewrowych (TEM18DM - 83 szt., TEM14 - 14 szt.).

Zgodnie z programem modernizacji i eksploatacji w 2016 roku odnowionych i zmodernizowanych zostało 1608 lokomotyw, w tym 1016 spalinowych i 592 lokomotyw elektrycznych. Na ten cel firma wydała 5,6 mld rubli.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RŻD
Rosja
lokomotywa
  • advisor – 24.01.2017

    A według naszych naczelnych rusofobów tam bieda, piach i zgliszcza...PKP wymieni EU07 za jakieś 100 lat, jeśli w ogóle...

  • jatal – 24.01.2017

    Czyli przekroczono plan zakupu o 9 sztuk.

  • MS – 25.01.2017

    493 lokomotywy za 4 753 000 000,00 złotych czyli za jedną sztukę około 10 milionów złotych. Nie znam się na cenach. To dużo czy mało?

  • Loek – 25.01.2017

    Malo. Nawet Pesa nie jest w stanie swojego zlomu po tyle produkowac

  • Loek – 25.01.2017

    Malo. Nawet Pesa nie jest w stanie swojego zlomu po tyle produkowac

  • zeus04 – 25.01.2017

    Były czasy, że i w Polsce kupowano w setkach sztuk...

  • Er Pes – 25.01.2017

    Ale to bylo za zlej komuny, a teraz jest raj i 500 plusuw, a czy nie lepiej zeby ex nke wenzykopwau po 8 tylko po cmka ???

  • Mariosti – 25.01.2017

    Gamy były po 13 mln z 12 letnim utrzymaniem, więc raczej dość atrakcyjne cenowo a i z drogimi zespołami napędowymi.Co do ich awaryjności to jest to konsekwencja zamówienia 10 sztuk od razu, gdyby zamówili np 2 sztuki z opcją zamówienia do 18 kolejnych w przeciągu kolejnych 5 lat to wyglądałoby to inaczej i rozwiązanie wykrytych usterek nie byłoby tak problematyczne jak w sytuacji w której cała seria jest już wyprodukowana...Co do tego news'a najbardziej szokująca jest średnia cena modernizacji lokomotywy:5,6 mld rubli / 1608 lokomotyw to średnio 238 tys zł per lokomotywę, także ciekawe co te "modernizacje" obejmowały, czy może to tylko bełkot propagandowy...Dla porównania w Polsce P4 zaczyna się od 1mln zł za lokomotywę, a bardziej adekwatne do określania mianem "modernizacji" P5 to jeszcze droższa sprawa...

  • jatal – 25.01.2017

    @ MSW tym zestawieniu są lokomotywy 2 i 3-członowe więc w sumie jest to 829 członów. Ale takie porównania cen nie mają większego sensu bo nie uwzględniają wszystkich czynników lokalnych. Dobrze widać to na skrajnym przykładzie kosztu życia w jakimś kraju, który poza medialnością życia za 5 dolarów na miesiąc wcale nie oznacza że z dnia na dzień tam wymierają i za pół roku nie będzie nikogo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....