Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

540 czterowagonowych pociągów dla S-Bahn Berlin

inforail
14.08.2020 14:45
0 Komentarzy

Kraje związkoweBerlin i Brandenburgia ogłosiły przetarg na obsługę dwóch grup linii S-Bahn wBerlinie, który obejmuje dostawę i utrzymanie do 540 czterowagonowych pociągów.

Przetarg, który jest prowadzony w trybie negocjacji z uprzednimzaproszeniem do ubiegania się o zamówienie, składa się z czterech części.

Kontrakt na sieć Północ-Południe rozpocznie się między 13grudnia 2027 r. a 11 września 2034 r. i potrwa do grudnia 2042 r. Praca tookoło 16 mln pociągokilometrów rocznie, kiedy wszystkie usługi będąrealizowane.

Sieć Północ-Południe obejmuje następujące linie:

S8 Hohen Neuendorf – Wildau

S86 Buch – Grünau

S2 Bernau – Blankenfelde

S25 Hennigsdorf – Teltow Stadt

S1 Oranienburg – Wannsee

S15 Frohnau – Berlin Główny Dworzec

S85 Berlin Dworzec Główny – Ostkreuz – Lotnisko BER.

Kontrakt na sieć Stadtbahn rozpocznie się między 7 lutego2028 r. a 30 maja 2033 r. i będzie realizowany do lutego 2043 r. Obejmie około14 mlm pociągokilometrów rocznie, kiedy wszystkie usługi będą realizowane.

Sieć Stadtbahn obejmuje następujące linie:

S9 Lotnisko Berlin – Spandau

S75 Spandau – Wartenberg

S5 Westkreuz – Strausberg North

S7 Dworzec główny w Poczdamie – Ahrensfelde

S3 Charlottenburg – Erkner.

Przetarg obejmuje dwie oddzielne części na dostawę iutrzymanie pojazdów dla sieci każda na 30 lat. Pierwsza część obejmuje zamówieniena 170 czterowagonowych pociągów dla sieci północ-południe, a druga częśćobejmuje 157 pociągów dla sieci Stadtbahn. Przetarg obejmuje opcje na dalsze125 i 88 pociągów odpowiednio w sieci północ-południe i Stadtbahn. Umowyserwisowe dają możliwość przedłużenia o maksymalnie trzy lata.

W przetargu stwierdzono, że nie zapadła jeszcze decyzja, czyobie floty będą miały możliwość pracy wielosystemowej na trzeciej szynie 700Vdc oraz 1,5 kV lub 1,2 kV dc, czy też będą przystosowane do pracywielonapięciowej.

Przetarg ma przynieść liczne ulepszenia w zakresie usługoraz nowe połączenia, a także wzrost częstotliwości i przepustowości. Nowepojazdy zostaną zaprojektowane jako bezbarierowe i wyposażone w nowe systemy,takie jak ulepszona klimatyzacja i systemy informacji pasażerskiej.

Komentarze