TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

6 Flirtów dla KM już pewnych, 55 prawie pewnych
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.05.2018 13:07:48 1 komentarz
6 Flirtów dla KM już pewnych, 55 prawie pewnych

Koleje Mazowieckie podpisały dziś (7 maja) trzy umowy taborowe. Oznacza to, że sześć nowych Flirtów trafi do przewoźnika na pewno, kolejne 55 jest bardzo blisko.

Koleje Mazowieckie podpisały umowy:

• z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych na dofinansowanie zakupu 6 pojazdów w ramach RPO WM 2014-2020;

• wykonawczą z firmą Stadler Polska Sp. z o.o. na dostawę pierwszych 6 pojazdów FLIRT;

• przedwstępną, dotycząca zawarcia pozostałych umów wykonawczych na 55 pojazdów, do umowy ramowej z 17 stycznia 2018 r. zawartej ze Stadler Polska Sp. z o.o.

Przypomnijmy, że umowa ramowa dotyczy 71 ezt-ów. Co ważne, pojazdy będą produkowane w Siedlcach, a prace zyska tam nawet kilkaset osób. Wartość zamówienia to rekordowe 2,2 mld zł.

Przechodzimy do realizacji największego kontraktu w Europie. To kontrakt dziesięciolecia. Część wsparcia będzie pochodziła z środków europejskich – powiedział marszałek Adam Struzik. W ciągu kilku lat będziemy mogli unowocześnić i tak już nowoczesny tabor Kolei Mazowieckich. Te nowe składy będą służyły pasażerom Mazowsza. Koleje Mazowieckie mają istotne znaczenie dla województwa, zwłaszcza dla osób dojeżdżających do stolicy – dodał.

Przed nami wyzwanie – walka ze smogiem. Mamy bardzo dobre doświadczenia z produktem firmy Stadler. Na pewno te nowoczesne pociągi przyczynią się do walki ze smogiem – powiedział marszałek. Adam Struzik przypomniał również, że na Mazowszu rozwijana jest sieć parkingów Park&ride, na których pasażerowie mogą zostawić swoje auta i kontynuować podróż pociągiem.

Pierwsze pociągi mają pojawić się w III kwartale 2019 roku.

Przez 4 miesiące intensywnie pracowaliśmy nad zapewnieniem finansowania tej największej inwestycji taborowej w historii polskiej kolei – powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich. W tej chwili możemy powiedzieć, że dzięki podpisywanej umowie wypełniliśmy większość kontraktu. Trwają analizy dot. zakupu kolejnych 10 dwuczłonowych ezt-ów oraz modernizacji bazy w Radomiu. Koleje Mazowieckie są przygotowane do zakupu 71 ezt-ów. Dziś jest finalizowany etap finansowania i początek etapu realizacyjnego. Mamy obietnicę naszego partnera, że w ciągu 12 miesięcy pierwsze Flirty wyjadą na trasę do Działdowa. Wiąże się z tym także proces szkolenia maszynistów i zakup symulatora.

Najważniejsze jest to, czym ten zakup będzie dla mieszkańców Mazowsza. Dzięki niemu ujednolicimy tabor i wprowadzimy najwyższe standardy. Mam nadzieję, że pasażerowie powiedzą, iż ta inwestycja opłacała się – powiedział Robert Stępień.

Wraz z wdrożeniem nowych pociągów planujemy wycofywać starsze ezt-y – podał Czesław Sulima, członek Zarządu Kolei Mazowieckich. Proces ten ma potrwać do 2022 roku.

Jakie będą nowe pociągi? Jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej czy bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie nowe pojazdy mają być wyposażone w urządzenia ETCS (europejski system sterowania).

Umowy te są dla nas bardzo ważne, ponieważ możemy zabezpieczyć miejsca praw i stworzyć nowe w naszym zakładzie w Siedlcach. Cała produkcja Flirtów dla KM będzie się odbywać w Polsce. 10% koncernu Stadler Rail stanowią pracownicy polscy. Około 20% wszystkich sprzedawanych obecnie Flirtów zostało wyprodukowanych w Siedlcach – podał Christian Spichiger, wiceprezes Stadler Rail.

Dostępność naszych pociągów to 98-99%. Mam nadzieję, że coraz więcej pasażerów zwiąże się z naszymi Flirtami i będzie nimi podróżowało – dodał.

Bardzo się cieszę, że będziemy mogli realizować kolejne zamówienie dla Kolei Mazowieckich w Siedlcach. W ciągu 11 lat zainwestowaliśmy w nasz siedlecki zakład. To także czas, w którym udało nam się nawiązać dobre, partnerskie relacje z naszymi dostawcami. Jesteśmy rozpoznawalną marką. W Siedlcach produkujemy także tramwaje, ale jesteśmy w stanie budować także wagony metra czy lokomotywy – powiedział Tomasz Prejs, członek Zarządu Stadler Polska.

Film z tego wydarzenia jest dostępny na naszym profilu: www.facebook.com/TransInfoPL/      



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
Flirt
ezt
umowa
przetarg
  • zxcvbnm – 07.05.2018

    Hmm... pięknie, ale KM-y nic nie mówią o tym, co będzie jeździć do Dęblina/Pilawy po modernizacji linii? Jak oni sobie to wyobrażają? Nowe składy z powodu dofinansowania pojadą do Celestynowa, czyli praktycznie kursy łączone Sochaczew-Otwock. Reszta Otwocków EN57AKM/AL. Ok, składy z Vmax 120km/h na odcinek 120km/h. Logiczne. Jednak jak KM-y mają zamiar obsługiwać odcinek Otwock-Dęblin z Vmax 160km/h taborem na 120km/h? Czy naprawdę L7 to drugi świat, że na tabor do Modlina są lącznie 3 kontrakty (Elf, 2xFlirt3), a na tą linię zaledwie jeden na krótkim odcinku?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....