TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

A może dla PKP Intercity Flirt 200?
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.10.2017 13:12:11 29 komentarzy
A może dla PKP Intercity Flirt 200?

Spekulujemy dalej. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity będą kupować ezt-y. Gotowość do startu w przetargu zadeklarował Newag. Trudno sobie wyobrazić braku zainteresowania ze strony Stadlera.

Tym bardziej, że producent szykuje Flirta 200. To dalekobieżna wersja Flirta, kategorii Intercity. Pociąg ma osiągać prędkość 200 km/h. Stadler na razie nie zdradza zbyt wiele szczegółów dotyczących tego projektu. Informuje jednak, że dzięki połączeniu inteligentnego i innowacyjnego designu ze sprawdzoną technologią uda się spełnić różnorodne wymagania zamawiających. Dla przewoźników kolejowych oznacza to pojazd oszczędny, niewymagający częstej obsługi i przyjazny dla środowiska. Dla pasażerów – gwarancję niezawodności połączeń na liniach międzymiastowych, przy jednoczesnym wysokim komforcie podroży. Czego chcieć więcej?

Flirty 200 mogą liczyć do 8 członów, zarówno dla rozstawu normalno, jak i szerokotorowego. Istnieje wiele możliwości rozplanowania i aranżacji wnętrza, jak się domyślamy, zgodnie z życzeniem klienta. W ofercie Stadlera jest również Smile, to na wypadek, gdyby PKP Intercity zdecydowało się na coś szybszego niż 200 km/h.

Flirt 200, co widać na wizualizacjach, to także nowy design. Czekamy na więcej szczegółów, te mamy poznać wkrótce.

Przypomnijmy, że aktualnie we flocie PKP Intercity jest 20 Flirtów 3. Czy będą kolejne jednostki tego producenta? Czas pokaże.



Sprawdź też:
Stadler
Flirt200
  • WK – 05.10.2017

    Ładny jest.

  • wwwaaa – 05.10.2017

    przecież ma być minimum 230

  • dziobak250 – 05.10.2017

    A to Flirt 3 będący we flocie PKP IC nie jest wersją dalekobieżną???

  • kolejFAN – 05.10.2017

    Flirt 3 to bieda wersja, nadająca się bradziej na połączenia regionalne niż na dalekie trasy - ciasnota, beznadziejny design,niewygodne siedzenia, kible jak dla krasnoludków, turpizm.

  • okl – 05.10.2017

    @kolejFAN - ty w ogóle jechałeś tym pociągiem? To takie bzdury opowiadasz (nie pierwszy z resztą raz) że głowa boli.
    O typie siedzeń decyduje zamawiający, a co do toalety, to weź się nie kompromituj...

  • gutek – 05.10.2017

    tylko V=200 to jest minimum w co należy inwestować

  • sphinx – 05.10.2017

    @wwwaaa
    Raczej dodatkowo punktowane maksimum.

  • Lalala – 05.10.2017

    Maksimum to powinno byc 250, a 230 to minimum w perspektywie takowej na CMK i trasowaniu ED250 za granicę

  • panmichał – 05.10.2017

    Trochę "z gęby" DART-a przypomina, ale drzwi na środku wagonu to nie jest dobry pomysł...

  • Trainguru – 05.10.2017

    PKP chciałoby Flirta żeby mikole mogli się onanizować wysokiej klasy pociągiem a w przetargu i tak wygra złom z Pesy w postaci Darta 230 z pokrzywionym poszyciem i sprawnością 80%....hahaha

  • mechanik – 05.10.2017

    To nie jest śmieszne.

  • G.kolejarz – 05.10.2017

    Jeżeli to ma być pociąg klasy intercity to ten Stadler odpada.Ekspres musi jakoś wyglądać. Długi dziób, długie wagony no i odpowiednie wnętrze. Myślę, że polski producent też potrafiłby coś zrobić. Dotychczas były to pociągi do ruchu regionalnego.Dart to też pojazd do ruchu regionalnego.Podobnie Stadler.Zrobili Giruno ale to prototyp.Nasi niech zrobią podobny i zobaczymy. Mogę zrobić coś do spółki ze Szwajcarami.

  • G.kolejarz – 05.10.2017

    Ten wujek Google mnie załamuje. Myślę że jak oni produkowaliby pociągi to szczytowym osiągnięciem byłby kibel!!! Powinno być "mogą ".

  • Shinzon – 05.10.2017

    A może by tak pomyśleć o pociągach typu push and pull. W Czechach jeżdżą railjet i świetnie się sprawują i extra wyglądają. Jak dla mnie bomba. Wygoda, komfortowe siedzenia, wifi, cisza.

  • kolejFAN – 05.10.2017

    @Okl
    nigdy nie wypowiadam się o czyms czym nie jechałem! Flirtem PICu nie raz niestety i to nie była przyjemna podróż. Standard,ciasnota i design ala lata 90 te. Nie wspominając o archaicznym wyświetlaczu pokładowym wyglądającym rodem z początków komputeryzacji. Kible olane, bo ciasno, i wszyscy leją po podłodze. Parodia pociągu dalekobieżnego

  • xtrain – 06.10.2017

    EZT-y na wspólnych wózkach to lipa. Krótkie wagony (Dart, Flirt) i ciasne. Dalekobieżne EZT-y powinny być na autonomicznych dla każdego członu wózkach. I oby nie był to Stadler tylko aby Newag wystartował z produktem na bazowym modelu 19/20WE, który to ma i wózki oddzielne i nie jest niskopokładowy dzięki czemu nie ma utrudnień (schodków,stopni) w wagonach. A poza tym jest jest jeszcze jedna zaleta - dzięki oddzielnym wózkom można spokojnie zaprojektować człony przedziałowe, do których drzwi wejściowe będą tak jak w klasycznych wagonach - na końcach członów. Bo to co reprezentuje dalekobieżny Flirt i Dart PKP IC to jest zrobienie z tramwaju pojazdu dalekobieżnego niezmiernie ciasnego i niewygodnego w kilkugodzinnej podróży. Trzymam kciuki za Newag i debiut EZTa dalekobieżnego. Oby inaczej tylko zaprojektowanego, a przy tym apel do PKP IC o zapis w przetargu aby jeśli nie cały to minimum 50% członów było przedziałowych 6-ścio miejscowych.

  • okl – 06.10.2017

    Chłopie, na świecie, poza chińskimi sypialnymi "hajspidowymi" EZT, nikt się nie bawi w "przedziały"... jak myslisz czemu?
    Tyle, że Newag ma pudła stalowe, a Stadler (i reszta z zachodu) aluminiowe...
    Więc jak dołożysz stalowe pudło + 2 wózki na człon, to może być w pewnym momencie problem ze zmieszczeniem się z naciskami na oś... zwłaszcza w przypadku członu restauracyjnego...
    Ja bym tak nie demonizował wózków Jacobsa, bo paradoksalnie, do składów dużych prędkości właśnie lepsze są Jacobsy, dzięki temu sam skład, w razie wykolejenia się nie "złoży"...

  • G.kolejarz – 06.10.2017

    Na jacobsach oparte są wagony francuskich TGV .Porządne pociągi. Polacy mogą się na nich wzorować.

  • Adam – 07.10.2017

    Wymagana jest szybkosc minimum 230

    http://m.inforail.pl/pkp-intercity-jednak-kupi-ezt-y-szybsze-_more_99087.html

    Czyli w grę wchodzi Stadler EC250 SMILE lub kolejne Alstom ED250 Pendolino.

  • G.kolejarz – 07.10.2017

    Tego Stadlera 250 można by robić w Siedlcach.Gdyby tak się stało nasi mogli by się do tego lepiej przyłożyć. Można by poprawić, przedłużyć mu dziób i dopracować wnętrze do naszych potrzeb. Mógłby powstać fajny pociąg.

  • Adam – 07.10.2017

    Tyle tylko, że to oznaczałoby dodatkowe koszty uruchomienia produkcji i budowy zaplecza technicznego.

    Zapewne taniej będzie kupić kolejne 12 Pendolio, co w sumie dałoby ich 30.

  • okl – 07.10.2017

    Każdy model miałby swoje dobre i złe strony.
    Pendolino, zwiększyłoby rezerwę taborową i pozwoliło uruchomić nowe połączenia, jednak bez systemu wychylnego pudła, ze względu na skrajnię, te pociągi są ciasne... I to jest średnio sensowny zakup. Zaleta jest taka, że jest już centrum serwisowe na Grochowie, więc w razie czego byłoby gdzie je obsługiwać.
    Stąd może faktycznie lepiej byłoby sięgnąć po EC250, który może być tak szybki jak Pendolino i mógłby służyć, w razie potrzeby, jako podmianka za te składy.
    Do czasu wybudowania centrum serwisowego, mogłyby byc obsługiwane w Siedlcach, w zakładach Stadlera...
    Jeśli faktycznie jest wymóg min. V230, to oznacza, że żaden z polskich producentów samodzielnie się nie łapie...

  • Adam – 07.10.2017

    Newag zapowiada udział w konsorcjum z Bombardierem.

  • zeus04 – 07.10.2017

    Tak samo się "łapie" na 230, 250 itp. jak niedawno na 160.

  • krakus – 08.10.2017

    A nie lepiej zakupić Stadler EC250?

  • DarekP – 09.10.2017

    Co ciekawe Flirty ED160 są na stronie producenta podane jako referencja właśnie do modelu Flirt 200.
    I te 200km/h to byłoby optimum tego, co nam na torach potrzebne.

  • xmen73 – 11.10.2017

    Kible to są olane, bo takie mamy społeczeństwo.
    Bydło a nie ludzie. Jak kibel będzie większy to większa powierzchnia do olania tak jak w wagonach.

  • Preses – 18.10.2017

    Pewnie czemu nie?

  • 24 – 18.10.2017

    Stadler i newag razem by stworzyli szybko te flirty 200 i bysmy mieli ładne i dobrej jakosci pociagi ewentualnie tez impulsy. Bo pesa troche dupna jest.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...