TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Acatusy plus na Podkarpaciu
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 24.11.2014 11:07:07 9 komentarzy
Acatusy plus na Podkarpaciu
Acatusy plus zostały przekazane przez PESĘ Podkarpackiego Urzędowi Marszałkowskiemu. W weekend trwały ostatnie odbiory i przygotowania do skierowania pojazdu na trasę. Podkarpacie jest drugim odbiorcą tych jednostek. Kilkanaście dni temu producent przekazał podobne składy Małopolsce. Podkarpackie zamówiło dwie jednostki Acatus plus. Każda z nich będzie mogła kursować z prędkością do 140 km/h. Każda też liczy trzy człony. „Acatus Plus”to rozwinięcie projektu „Acatus II”–mówił nam kilka tygodni temu Maciej Maciejewski z PESY. „Pojazdy te są wzbogacone o systemy bezpieczeństwa, dzięki czemu spełniać będą cztery scenariusze bezpieczeństwa. Poza tym odświeżyliśmy design i zmodyfikowaliśmy systemy jezdne. Sterowanie i informacje pasażerskie –to będą autorskie rozwiązania PESY”–dodał.O ile Małopolska miała już pewne doświadczenia, wcześniej zakupiła bowiem pięć Acatusów II, o tyle dla Podkarpacia będzie to pewna nowość. Jak podkreślał Maciej Maciejewski Acatus Plus to pojazd zoptymalizowany dla polskiego odbiorcy. Zastosowane w nim rozwiązania powinny w pełni zadowolić klientów. „To nowa linia pojazdów, absolutnie technicznie nieustępująca Elfom”–mówił przedstawiciel producenta. „Pojazdy na pewno spełnią wymagania zamawiającego, a optymalizacja cenowa pozwoli nam na skuteczniejsze konkurowanie z innymi producentami. Ten projekt dojrzewał w PESIE mniej więcej od dwóch lat. Obserwowaliśmy zamawiających. Na początku było dużo zamówień na Elfy, później możliwości finansowe znacznie się ograniczały, co skłoniło nas do poszukiwania nowych rozwiązań. Musieliśmy się dostosować, a w przypadku Elfa było to trudne”–dodał Maciejewski.PESA, stawiając na bezpieczeństwo, zaprojektowała i zbudowała Acatusa Plus zgodnie z czterema scenariuszami zderzeniowymi spełniającymi najnowsze europejskie wymagania odporności zderzeniowej i wytrzymałości pojazdów kolejowych –TSI LOK&PAS. Bezpieczeństwo podróżnych zapewnia ponadto system monitoringu i interkom.Pasażerowie w trakcie podróży mają możliwość korzystania z bezprzewodowego dostępu do internetu, dzięki zamontowanej w pojazdach sieci WiFi. Nowoczesny system informacji pasażerskiej umożliwia przekazywanie na bieżąco, dynamicznie informacji o zbliżających się przystankach i możliwych połączeniach, a także emitowanie komunikatów i reklam.Pojazdy z rodziny Acatus Plus przeznaczone są do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego, mogą występować w konfiguracji 2-6 członowej. Funkcjonalne rozplanowanie wnętrza pozwala na komfortowe podróżowanie w klimatyzowanych pomieszczeniach o nowoczesnym designie. Pojazdy posiadają szereg udogodnień dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych tj. platformy wjazdowe lub windy - ułatwiające wsiadanie oraz przestronną kabinę WC spełniającą najwyższe standardy tj. TSI PRM. Nowe pojazdy to bezprzedziałowe, jednoprzestrzenne, pojazdy klasy 2, w całości dla niepalących. Oferują łącznie po 320 miejsc, z czego 157 miejsc siedzących stałych, 13 uchylnych oraz 150 stojących. Pojazdy są wyposażone w 2-skrzydłowe drzwi z systemem odskokowo-przesuwnym, po jednej parze na człon. Nad fotelami znajdują się miejsca na bagaż podręczny, zaś na większy bagaż przewidziano większą przestrzeń w członie A. Przy pierwszych drzwiach członu A i C znajdują się automaty biletowe, przyjmujące płatności wyłącznie kartami płatniczymi. Człon C jest przystosowany do przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich (2 miejsca z pasem do przypięcia wózka). Drzwi w członie C posiadają specjalnie oznaczony przycisk dla osób poruszających się na wózkach. W tej części znajduje się również WC. Pojazd oferuje także miejsca do przewozu rowerów.Jak wspomnieliśmy dla Podkarpacia Acatusy plus to nowość. Wcześniej PESA dostarczała dla tego regionu jedynie jednostki spalinowe.Acatusy plus obsługiwać będą pociągi na odcinku Rzeszów –Przemyśl/ Przemyśl –Rzeszów, a od 14.12.2014r. (tj. od nowego rozkładu jazdy) również niektóre pociągi na trasie Rzeszów –Tarnów/ Tarnów –Rzeszów.        
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podkarpackie
Acatus plus
PESA
  • Piter – 24.11.2014

    No i super, coraz więcej nowego sprzętu na naszych torach. Acatusy plus oceniam jak najbardziej na plus.

  • Przyłubianka – 24.11.2014

    a na jaki ch...j pisiorom nowoczesne pociągi? Fabrykę dewocjonaliów to bym wolała

  • rusky – 24.11.2014

    To jest najnowocześniejsza linia ezt w Polsce i na świecie.

  • trainman – 24.11.2014

    Przyłubianka, Popaprańcom w innych regionach tym bardziej nowe pociągi niepotrzebne.

  • polki – 24.11.2014

    I tak elfy są ladniejsze

  • – 25.11.2014

    Wyrażnie widać że wyglądem impuls bije tego kaktusa..

  • sphinx – 25.11.2014

    3 zdjęcie - współczuję pasażerom. Dwie poduszki na wózek zamiast czterech, będzie trzęsło...

  • zeus04 – 26.11.2014

    @sphinx: Nie powinno. Cztery poduszki z natury trzęsą mocniej. Na tej animacji widać dlaczego: http://www.vagony.cz/

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....