TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Adamczyk: Dworzec Łódź Fabryczna musi zacząć żyć
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 27.02.2019 13:46:46
Adamczyk: Dworzec Łódź Fabryczna musi zacząć żyć (źródło: PKP PLK)

W Łodzi powstaje kolei podziemna, która będzie służyć mieszkańcom aglomeracji. Tu będą się też krzyżowały najważniejsze szlaki komunikacyjne w Polsce - mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na konferencji ws. rozbudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego.

Zwrócił uwagę, że łódzka inwestycja realizowana jest zgodnie z harmonogramem.

"Dworzec Łódź Fabryczna musi zacząć żyć. Robimy wszystko, aby do tego doprowadzić. To ważne, że w Łodzi powstaje kolej podziemna, która również będzie służyła mieszkańcom w tej komunikacji aglomeracyjnej. To ważne, że samorząd województwa łódzkiego wraz z kolejami łódzkimi będzie mógł zaproponować, dzięki rozwiązaniom technicznym zrealizowanym podczas budowy tuneli, mieszkańcom Łodzi, aglomeracji łódzkiej doskonały środek transportu" - mówił Adamczyk.

Minister podkreślił, że w tym miejscu będą się także "krzyżowały najważniejsze szlaki komunikacyjne w Polsce".

Jak mówił, celem tej inwestycji i zwiększenia oferty przewozowej całego programu rozbudowy kolei jest zapewnienie kolei "bezpiecznej, przewidywalnej i komfortowej", która skłoni Polaków, by częściej jeździli pociągami.

Według szefa resortu infrastruktury Polacy już wracają na kolej. "Przypomnę 310 mln pasażerów przewiezionych przez polskie koleje w ubiegłym roku - to jest swoisty rekord. To powrót do wielkości sprzed 8-10 lat" - zaznaczył Adamczyk. Dodał, że rząd, dostrzegając potrzeby inwestycyjne, zwiększył finansowanie w krajowym programie kolejowym do 70 mld zł, a dzięki inwestycjom kolejowym i drogowym Polska stała się liderem w wydatkowaniu środków unijnych.

Łódzki tunel średnicowy ma - jak planuje PKP PLK - stworzyć nowe możliwości Łódzkiego Węzła Kolejowego. Dzięki inwestycji dworzec Łódź Fabryczna z końcowego stanie się przelotowym, co sprawi, że przez ścisłe centrum miasta będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne. Po otwarciu tunelu możliwe będą m.in. połączenia Poznań - Kraków i Szczecin - Lublin, bez przejazdu przez Warszawę, za to z przejazdem przez centrum Łodzi.

Według władz Łodzi tunel będzie też częściowo pełnił funkcję metra - powstaną dwa przystanki, które zapewnią dogodny dojazd do centrum, co przełoży się na podniesienie atrakcyjności turystycznej i biznesowej miasta oraz ułatwi mieszkańcom aglomeracji i województwa codzienne dojazdy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
dworzec
Łódź
Andrzej Adamczyk
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....