TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Adamczyk: Kluczowe jest uchwalenie tzw. programu utrzymaniowego
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.11.2017 09:35:59 2 komentarze
Adamczyk: Kluczowe jest uchwalenie tzw. programu utrzymaniowego

Kluczowym wyzwaniem na kolei jest uchwalenie przez Radę Ministrów tzw. programu utrzymaniowego, dot. zarządzania trasami kolejowymi - poinformował podczas VII Kongresu Kolejowego minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

"Przed nami wiele wyzwań. Kluczowym z nich jest doprowadzenie do uchwalenia przez Radę Ministrów ram finansowych oraz warunków realizacji zamierzeń dotyczących zarządzania infrastrukturą kolejową w perspektywie do roku 2023. Chodzi o tzw. program utrzymaniowy" - powiedział w czwartek Adamczyk.

Dodał, że program ten jest obecnie na etapie konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych.

"To jest przełomowy instrument, który umożliwia finansowanie kosztów zarządzania infrastrukturą wszystkich zarządców udostępniających przewoźnikom swoją infrastrukturę. Szacowany koszt tego projektu to ponad 27 mld zł.

Minister powiedział też, że w trakcie realizacji jest program inwestycji dworcowych o wartości ponad 1,4 mld zł, który obejmuje 189 dworców.

Program utrzymaniowy przewiduje między innymi podniesienie średniej prędkości handlowej z 30 do 45 km/h w ramach przewozów towarowych. Mają być też podwyższane parametry dotyczące nacisków na oś, czyli wytrzymałości linii dla przewozów towarowych.

Z ok. 27 tys. km torów będących w użytkowaniu PKP Polskich Linii Kolejowych program mógłby dotyczyć ok. 18 tys. torów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MIB
  • xtrain – 24.11.2017

    Czyli rozumiem, że po 30 latach wielu zaniedbań i likwidacji wielu linii , w kolejce jest 9 tys km linii do następnych likwidacji?

  • kto maszynistą? – 24.11.2017

    Chciałbym wierzyć, że na kolei wprowadzana jest normalność po około 30 latach rządów różnych pseudoliberalnych uzurpatorów, których naczelną dewizą było "co by tu jeszcze zlikwidować", a najlepiej pozbyć się całego kłopotu z koleją na rzecz "rynku". Zresztą nie tylko o kolej tu chodziło, wymownym i dosadnym przykładem są tu stocznie, do totalnego bardaku doprowadzono górnictwo węglowe, które na gwałt musiał na dzień dobry ratować nowy rząd. Przykładów można podać bardzo wiele. Co do kolei, nie widać jakiegoś klarownego programu w ministerstwie infrastruktury. Z jednej strony owszem, jakieś akty strzeliste odnośnie KDP, trwają rewitalizacje głównych linii, sporo się planuje gdy chodzi o dworce kolejowe, oczywiście te większe. Z drugiej jednak strony smętna rzeczywistość w postaci zwijania kolejnych linii o znaczeniu regionalnym i lokalnym. Zwijanie to fizyczna likwidacja nieczynnych od lat linii kolejowych, co do których uznano, że najprościej będzie je po prostu skasować. Niestety, w te stare buty wszedł nowy rząd. Likwiduje się zamknięte kiedyś linie, mimo że jak słyszeliśmy, miało to być zaniechane. Bardzo świeżym przykładem jest tegoroczna likwidacja 50-kilometrowego odcinka linii 209 Kowalewo Pomorskie - Brodnica dającego skomunikowanie z Toruniem i Bydgoszczą. W efekcie leżący w ciągu tej linii Golub-Dobrzyń pozbawiono kolei: najbliższa stacja to Kowalewo Pomorskie Dworzec Główny leżący w odległości 18 kilometrów. Niewątpliwy awans cywilizacyjny. Zlikwidowano linię o niewątpliwych, oprócz tych podstawowych - walorach turystycznych. W odpowiedzi na interwencję w tej sprawie zgłoszoną przez Centrum Zrównoważonego Transportu i Fundację ProKolej minister infrastruktury jako uzasadnienie podał że, decyzję o likwidacji linii podjął minister Opawski w rządzie pana Belki w roku....2005. Widocznie nie było żadnej możliwości jej uchylenia. Cóż, interesujący i oryginalny pogląd. Inna sprawa to bieżące funckjonowanie kolei. Wiadomo, że z reguły jeździ niewiele pociągów, są ogromne luki czasowe między pociągami, co obniża i tak niezbyt wysoką rolę kolei. Jakoś jednak nic nie wiadomo, czy PKP analizowały propozycje wspomnianych podmiotów dotyczące sensownego ułożenia rozkładów jazdy, gdzie większa częstotliwość i powtarzalność godzin odjazdów są podstawowymi ich walorami. Bo że nic z tymi propozycjami nie zrobiono, to aż nadto widać. Niestety.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....