Być może jeszcze w tym tygodniu PKP Intercity podpiszą umowę z Alstomem na wykonanie naprawy powypadkowej składu ED250, rozbitego pod Opolem – podało RMF FM.
Według informacji przekazanych przez radio naprawa może potrwać nawet 20 miesięcy. Skład stoi już odstawiony od kilkunastu miesięcy, a to oznacza, że łączny czas wyłączenia go z eksploatacji to prawie cztery lat! Według RMF FM naprawa może kosztować nawet 20 mln zł! Alstom robi zatem na naprawie rozbitego składu kapitalny interes. A PKP Intercity nie za bardzo mają wyjście, będąc zakładnikiem producenta, muszą płacić. Przypomnijmy, że za montaż internetu w Pendolino Alstom zażyczył sobie 32 mln zł.
RMF FM podało także, że rugi rozbity skład, który uczestniczył z zderzeniu z autobusem w Modlinie, zostanie naprawiony szybciej, bo do końca roku. Tu nie trzeba będzie transportować jednostki do Włoch. W przypadku tej drugiej już tak. Alstom stwierdził bowiem, że uszkodzenia są nietypowe i tylko w fabryce, w której pociąg został zmontowany, można go naprawiać.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

20 mln zł za sztukę to koszuje Impuls. Chyba Wam się pomyliły Euro ze złotóweczkami ;)
sprawca tego wypadku powinien pokryć koszty naprawy z własnej kieszeni
Patola na szynach. Alstom robi co chce
Nowak jakoś na zegarki musiał zarobić
Taki są ceny. Jeżeli chcesz się przekonać to napraw swój samochód w Autoryzowanej Stacji Obsługi. Napewno kosztorys naprawy przyprawi wielki ból głowy.
Plastik w cenie złota
@Dariusz - nierealne, bo sprawca nie ma takiego majątku.
A co tu naprawiac ? Wymienic blacharke i finito
A sprzedać w cholerę te italiańskie rzęchy i budować krajowe railjety
Po co nam Pendolino? Już lepsze Flirty/Darty. Osiągają 160 km/h, jeżdżą - co ważne, w razie potrzeby nówki można kupić przystosowane do 200 km/h bo w przeciągu 50 lat nie spodziewałbym się wyższych prędkości... A Pendolino może 300 km/h. Tyle to tylko na testach (293) osiągneło, a tak to tylko do Krakowa te 15 min. jedzie 200 km/h.
Darty nie jeźdżą wcale, co drugi stoi zepsuty.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.