TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Alstom bez przetargu naprawi ED250-002. Umowa podpisana
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.11.2018 16:28:49
Alstom bez przetargu naprawi ED250-002. Umowa podpisana

PKP Intercity podpisały z Alstomem umowę na wykonanie naprawy poawaryjnej elektrycznego zespołu trakcyjnego ED250-002. Koszt to 8 535 722.00 EUR netto, czyli mniej więcej tyle, ile wynosi koszt połowy nowej jednostki.

Umowa została podpisana z Alstomem w trybie bezprzetargowym. Pojazd ED250-002 uległ uszkodzeniu w wyniku kolizji z samochodem ciężarowym na przejeździe kolejowym pod Opolem, w Ozimku. W wyniku tego zdarzenia doszło do licznych uszkodzeń pojazdu, w tym pudła wagonu G. Konsorcjum Alstom Konstal oraz Alstom Ferroviaria S.p.A jest jedynym producentem pojazdów serii ED250, od niego pojazd został zakupiony. Naprawa przez inny podmiot jest ze względów technicznych niemożliwa. Na rynku nie istnieją obiektywnie inni wykonawcy, którzy mogliby zrealizować zamówienie. Wynika to z tego, iż naprawa wymaga ingerencji w konstrukcję pojazdu.

W celu przewrócenia jednostki do pierwotnego stanu, niezbędny będzie m.in. demontaż, wymiana urządzeń i poszycia, szczegółowe pomiary, spawanie całego pudła, montaż, próby członu na specjalistycznym stanowisku pomiarowym. Do wykonania tego typu naprawy niezbędne jest posiadanie dokumentacji technicznej o charakterze konstrukcyjnym oraz technologicznym pojazdu, którą to posiada jedynie producent. Dokumentacja ta jest też konieczna do opracowania dokumentacji naprawczej. W warunkach rynkowych producenci taboru nie zbywają praw do dokumentacji technicznej o charakterze konstrukcyjnym oraz technologicznym. Zamawiający nie mógł więc pozyskać tej dokumentacji na etapie nabywania pojazdu, jak również i obecnie. Na etapie zakupu i dostawy pojazdu, PKP Intercity zagwarantowały sobie w umowie prawo do dokumentacji technicznej w najszerszym możliwym zakresie, na które zezwalały warunki rynkowe. Dokumentacja ta związana jest z eksploatacją i utrzymaniem planowym pojazdu, nie można na jej podstawie dokonywać napraw ingerujących w konstrukcję pojazdu, a taki zakres naprawy jest niezbędny aby przywrócić Pojazd do sprawności technicznej.

Spawanie pudła G (które będzie wchodziło w skład naprawy) musi odbyć się na szablonie spawalniczym, na którym pudła tego typu są produkowane. Z uwagi na samonośną strukturę konstrukcyjną Pojazdu całe pudło pracuje w trakcie eksploatacji. Każdy wyodrębniony fragment poszycia przenosi siły, a zatem pojawiają się w jego materiale złożone stany naprężeń. Konieczność spawania oraz odtworzenia parametrów konstrukcji pudła, musi zostać poprzedzona szczegółową analizą dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej oraz opracowania dedykowanej procedury dotyczącej procesu naprawy członu. Dodatkowo naprawa musi zostać wykonana zużyciem specjalistycznego oprzyrządowania dedykowanego do pudeł pojazdów tego typu, które ma obecnie jedynie producent.

W wyniku postępowania, zamówienie nie tak jak zakładano pierwotnie, udzielone zostało wyłącznie Alstom Konstal S.A. z siedzibą w Chorzowie, rozszerzono również przedmiot zamówienia o naprawę całego pojazdu ED250-002.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Alstom
Pendolino
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....