Alstom dostarczy 39
dodatkowych pociągów Coradia Polyvalent o łącznej wartości około 360 mln euro
do regionu Grand Est. Władze regionu zamówiły jak dotąd 40 pociągów Coradia
Polyvalent, z czego 36 zostało już przekazanych. Dostawy nowych pociągów planowane
są między 2022 a 2024 r.
Nowe zamówienie obejmuje 30 pociągów przeznaczonych do
obsługi linii transgranicznej w Niemczech. Te 4-wagonowe pociągi
elektryczno-spalinowe o dwóch wartościach napięcia 25 kV / 15 kV, spełniające
niemieckie wymogi w zakresie bezpieczeństwa, będą jeździły z prędkością 160
km/h, obsługując niemieckie kraje Saara, Nadrenia-Palatynat oraz
Badenia-Wirtembergia. W 30 pociągach transgranicznych Coradia Polyvalent
dostępna będzie strefa dla pierwszej klasy oraz miejsca na rowery. Zgodnie z
nową normą TSI PRM z 2014 r. będą one wyposażone w bardziej przestronne
toalety, aby ułatwić poruszanie się pasażerom o ograniczonej możliwości
przemieszczania się. Dostawa pierwszych pociągów transgranicznych będzie miała
miejsce pod koniec 2023 r.
Ponadto na potrzeby połączeń krajowych do istniejącego
taboru dodano dziewięć kolejnych pociągów Coradia Polyvalent – pięć składów
4-wagonowych oraz cztery 6-wagonowe. Nowe pociągi będą wyposażone w takie same
specjalne rozwiązania jak pociągi, które już kursują w regionie Grand Est.
Jesteśmy dumni, że
władze regionu Grand Est ponownie obdarzyły Alstom zaufaniem. Wykorzystując
wiedzę fachową i zdolności innowacyjne naszych francuskich zespołów, wspieramy
region w rozwijaniu mobilności transgranicznej. Nowe zamówienie przyczyni się
również do zwiększenia aktywności zakładu Alstomu w Reichshoffen –
powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstomu we Francji.
Składy Coradia Polyvalent należą do rodziny pociągów Coradia
Alstomu. Dzięki modułowej konstrukcji pociągi można dostosować do wymogów
danego urzędu transportu publicznego, jak również do różnych zastosowań:
podmiejskich, regionalnych i międzymiastowych. Dostępne są w trzech wariantach
(o długości 56, 72 lub 110 metrów) i zapewniają pasażerom optymalny poziom komfortu,
niezależnie od długości podróży. Dzięki niskiemu zużyciu energii, zgodności z
najnowszymi normami w zakresie emisji w trybie spalinowym oraz niskim kosztom
utrzymania są to pociągi zarówno przyjazne środowisku, jak i ekonomiczne.
Coradia Polyvalent jest pierwszym francuskim pociągiem regionalnym spełniającym
wszystkie normy europejskie, w szczególności pod względem dostępu dla osób o
ograniczonej możliwości poruszania się.
Dotychczas w ramach zamówienia przyznanego Alstomowi przez
SNCF w październiku 2009 r. zamówiono 387 pociągów Coradia Polyvalent, z czego
320 pociągów Coradia Polyvalent typu Régiolis zostało zamówionych przez 9
francuskich regionów, a 67 pociągów Coradia Liner zostało zamówionych przez
państwowego operatora odpowiedzialnego za międzymiastowe przejazdy pociągów
typu TET. W ramach obsługi pasażerskiej pociągi Régiolis przejechały już niemal
85 mln kilometrów.
Pociąg Coradia Polyvalent jest również odpowiedzią na
potrzeby rynku eksportowego: 17 pociągów zamówił SNTF (Algieria), a 15 pociągów
– APIX (Senegal).
Nowe zamówienie jest drugim przypadkiem wykorzystania
pociągu Coradia Polyvalent do obsługi linii transgranicznej – region
Owernia-Rodan-Alpy zamówił 17 pociągów Léman Express Coradia Polyvalent, które
mają być oddane do eksploatacji na linii transgranicznej CEVA między Francją a
Szwajcarią w połowie grudnia 2019 r.
W związku z produkcją pociągów Coradia Polyvalent we
francuskich zakładach Alstomu i u jego dostawców powstanie 4000 miejsc pracy.
Sześć z 12 francuskich zakładów Alstomu uczestniczy w tym projekcie:
Reichshoffen odpowiada za projekt i montaż, Ornans za silniki, Le Creusot za
wózki, Tarbes za łańcuchy trakcyjne, Villeurbanne za pokładowe systemy
elektroniczne i układy sterowania, a Saint-Ouen za projekt.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.