TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Alstom testuje swój elektryczny autobus w Hiszpanii [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.01.2019 12:00:13 1 komentarz
Alstom testuje swój elektryczny autobus w Hiszpanii [FILM]

Jeden z najbardziej oryginalnych elektrobusów w Europie - Alstom Aptis - przejdzie sześciotygodniowy roadshow do Hiszpanii. Elektrobus będzie testowany przez przewoźników w Barcelonie, Madrycie i Vigo.

Pierwszy test operacyjny rozpoczyna się w styczniu, w Barcelonie, przed wielkim finałem w Madrycie 4 lutego. Następnie roadshow będzie następnie kontynuowany w Vigo od 14 do 22 lutego.

-"Cieszymy się, że Aptis wzbudza zainteresowanie wśród hiszpańskich miast. Roadshow będzie wspaniałą okazją, aby po raz kolejny zademonstrować jego wyjątkowe i przełomowe możliwości. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez realnego zainteresowania hiszpańskich samorządowców nowymi rozwiązaniami służącymi jutrzejszej mobilności" - powiedział Antonio Moreno, prezes Alstom w Hiszpanii.

Europejskie tournée

Hiszpański pokaz Aptisa będzie z jednej strony polegać na prezentacji pojazdu w siedzibach klientów, zaś z drugiej na testach w rzeczywistych warunkach operacyjnych. Ma to na celu ocenę specyficznych cech Aptis w otoczeniu miejskim, jego systemu opłat, jego autonomii i wydajności.

Wcześniej konstrukcja została w ten sposób zaprezentowana we Francji, Belgii, Holandii i Niemczech. Czekamy na Polskę.

Z tramwajów do autobusów

Aptis to elektryczny autobus inspirowany tramwajem, czyli tym czym Alstom zajmuje się na co dzień. Niska podłoga w całym pojeździe i szerokie podwójne drzwi umożliwiają płynny przepływ pasażerów i łatwy dostęp dla wózków inwalidzkich i wózków. Panoramiczne okna z przodu i z tyłu autobusu zapewniają o 20% więcej powierzchni okien niż w konwencjonalnym autobusie, a także dodatkową część pasażerską z tyłu.

Skrętny jak Aptis

Pojazd świetnie wpasowuje się w otoczenie miejskie dzięki dwóm osiom kierowanym, które minimalizują promień skrętu i ślad na drodze (-25% w porównaniu do konwencjonalnego autobusu). To przydaje się szczególnie na przystankach autobusowych. Tutaj kierowca może skorzystać z automatycznego systemu parkowania, który zmniejsza przestrzeń wymaganą do zaparkowania (a tym samym pozostawiając dodatkową przestrzeń dla innych pojazdów) i zwiększa dostępność dla pasażerów.

W nocy elektrycznego Aptisa można ładować w zajezdni. Alstom zapewnia również rozwiązanie ładowania w ciągu dnia na końcu każdej linii. To szybkie ładowanie za pomocą odwróconego pantografu lub SRS - innowacyjnego systemu ładowania statycznego firmy Alstom.

Zdaniem koncernu dzięki zredukowanym kosztom serwisu oraz dłuższemu okresowi eksploatacji niż klasyczny autobus (20 lat), całkowity koszt posiadania Aptis jest równy kosztowi dzisiejszych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Alstom
Hiszpania
  • Jan Kucharczyk – 19.01.2019

    Ale brzydki xD

  • Michał Kamiński – 20.01.2019

    Wracamy do czasów dziadowskiego ogórka, drzwi za przednią osią bez możliwości bezpośredniej obserwacji przez kierowcę. Rozwiązanie niepraktyczne i przestarzałe. Dodatkowo skrętna tylna oś będzie powodem wypadków, kiedy "autobus" uderzy w samochód jadący obok sąsiednim pasem - już coś takiego miało miejsce w pierwszych przegubowych ogórkach i to bez skrętnej osi. Przez to wprowadzono skróconą wersję przegubowca.

  • citaro – 21.01.2019

    Przyszli miłośnicy autobusów będą mieli straszne życie z takimi potworkami.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....