TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Alstomy Regiolisy już w SNCF, ale jeszcze nie w trasie
Jacek Pudło - Opublikowano: 06.01.2014 16:38:27
Alstomy Regiolisy już w SNCF, ale jeszcze nie w trasie
Koleje Francuskie SNCF zamówiły w 2009 r. 100 zespołów Alstom Coradia Regiolis. Zamówienie rozszerzano o kolejne opcje, tak iż obecnie obejmuje już 216 szt. Dostawy ruszyły zgodnie z planem w 2013 r. i potrwają do 2015 r. Koszt zakupu wyniósł 800 mln euro (8 mln euro za jeden skład). Regiolisy zamówiono dla 12 spośród 22 regionów Francji:Alzacja –24 szt. Akwitania –22 szt. Lotaryngia –10 szt. Midi-Pireneje –25 szt. Kraj Loary –20 szt. Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże  –10 szt. Pikardia –16 szt. Dolna Normandia –15 szt. Górna Normandia –10 szt. Owernia –12 szt. Poitou-Charentes –10 szt. Franche-Comte –7 szt.Zakupy SNCF wynikają z wzrostu liczby pasażerów na regionalnych liniach kolejowych. Od 2002 r. liczba podróżnych wzrosła bowiem o 55%. Oddzielną kwestią jest potrzeba odnowy taboru, liczącego ponad 30 lat. SNCF codziennie kieruje na trasy 7000 regionalnych ekspresów.Regiolisy posiadają napęd spalinowy oraz dwusystemowy elektryczny –25 kV AC i 1,5 kV DC. Pociągi są wykonane w kilku wersjach długości. Średnia wersja jest 72-metrowa, 4-członowa i wyposażona w 219 miejsc siedzących (lub 210, w tym 16 w klasie pierwszej). Ponad połowa siedzeń jest skierowana przodami do siebie, tworząc zespoły po 4 fotele. Na wyposażeniu znalazł się system zliczania pasażerów. Wysokość podłogi pojazdu jest dopasowana do wysokości peronów.  Testowy Regiolis do lipca 2013 r. pokonał 200 000 km i ukończył testy dynamiczne na jesieni 2013 r. W październiku 2013 r. Regiolisy otrzymały odpowiednie dopuszczenia AMEC, wymagane przez Francuski Urząd Bezpieczeństwa Kolejowego EPSF. Pojazdy zostaną włączone do ruchu pasażerskiego jednak dopiero w 2014 r. Tym samym, dostarczone już w połowie 2013 r. Regiolisy jak dotychczas służą do szkolenia maszynistów.Pierwsze nowe Regiolisy dostarczono do Akwitanii w lipcu 2013 r., jeszcze przed zakończeniem testów dynamicznych. Pojazdy zaprezentowano na stacji kolejowej w Bordeaux. We wrześniu 2013 r. dostarczono pociągi do kolejnego regionu - Lotaryngii. Nastąpiło to po uruchomieniu centrum obsługi posprzedażowej Alstoma w Metz w SNCF Technicentre. 10 zespołów dla Lotaryngii ma długość 72 metrów. W grudniu 2013 r. Regiolisy trafiły do Dolnej Normandii. Zespoły te będą kursować między Paryżem a Granville, na trasie o długości 327 km, począwszy od wakacji 2014 r. Pojazdy dla Dolnej Normandii są w najdłuższej wersji  –mają 110 m i 6 członów, przy czym mieszczą na miejscach siedzących aż 326 pasażerów. Fotele są w wersji „ekstra komfort”, posiadają kieszeń na gazety, podnóżki i gniazdka elektryczne.Przed końcem roku Regiolisy miały trafić do Pikardii, jednak brak o tym informacji w mediach.W grudniu koleje SNCF zamówiły 34 kolejne Alstomy Coradie przeznaczone do obsługi połączeń międzyregionalnych. Zmieszczą one 267 pasażerów.Podsumowując, obecnie liczba zamówionych przez SNCF Coradii wynosi 216. Regiolisy trafią do 12 regionów we Francji, zgodnie z umową zawartą z SNCF w 2009 r. i rozszerzeniami w kolejnych latach, a 34 Coradie Linery obsługiwać będą połączenia międzyregionalne TET. Planuje się, że do końca 2014 r. liczba dostarczonych pojazdów wyniesie 100 sztuk.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SNCF
Francja
Coradia
Alstom
Regiolis
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....