TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ambitne plany Kolei Śląskich
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 04.12.2019 09:45:44
Ambitne plany Kolei Śląskich

Koleje Śląskie o 10 proc. zwiększą tzw. pracę eksploatacyjną od rozkładu jazdy wprowadzanego 15 grudnia br. - poinformował prezes spółki Aleksander Drzewiecki. W tym roku przewoźnik przejedzie swoimi pociągami łącznie 7,4 mln km, w przyszłym roku będzie to 8,2 mln km.

Jednocześnie w tym roku KŚ spodziewają się przewieźć ok. 19,5 mln pasażerów – wobec 18,2 mln w 2018 r. Jak zaznaczył we wtorek Drzewiecki, wzrost liczby pasażerów obserwowany jest szczególnie w ostatnich miesiącach – w październiku i listopadzie br. wzrost ten liczony wobec tych samych miesięcy 2018 r. miał sięgnąć 25 proc.

Prezes należących do samorządu woj. śląskiego Kolei Śląskich uczestniczył w zorganizowanej we wtorek w Gmachu Sejmu Śląskiego konferencji "Kolej w Woj. Śląskim". Jak zadeklarował, największą satysfakcją spółki są pasażerowie. "Przede wszystkim cieszy nas, że w tym roku osiągniemy wynik prawie 20 mln pasażerów w ciągu roku" - zaznaczył.

Drzewiecki wyjaśnił, że do początku grudnia br. spółka przewiozła już 18,5 mln osób, przy średniomiesięcznym wyniku ok. 1,5 mln. "To wynik bardzo duży; szczególnie ostatnie miesiące: październik, listopad - to wzrost mniej więcej 25 proc. względem zeszłego roku. To jest olbrzymi wzrost liczby pasażerów, bardzo nas to cieszy i dążymy, aby był on coraz większy" - mówił prezes.

Akcentował, że z dalszym rozwojem spółki wiążą się wyzwania taborowe oraz – przede wszystkim – infrastrukturalne. Obecnie KŚ eksploatują 56 nowoczesnych pojazdów, które w zbyt wielu miejscach, aby móc szybciej pokonywać swoje trasy, a przez to w tym samym czasie przewozić komfortowo więcej pasażerów, napotykają wąskie gardła.

"Przekroczenie tej bariery, którą za chwilę przekroczymy, 20 mln pasażerów, robi się niebezpieczne – tutaj potrzebujemy oprócz kwestii taborowych, rozwiązania kwestii infrastrukturalnych: przede wszystkim separacji ruchu kolejowego" - wyjaśniał Drzewiecki przypominając, że tylko w dwóch miejscach w Polsce ruch kolejowy przewyższa wartość 20 mln osób na rok: w Trójmieście i Warszawie.

"Tam jest separacja ruchu kolejowego. Na Śląsku zawsze będziemy mieli problemy z punktualnością, również problemy eksploatacyjne, jeżeli nie będzie tej separacji. Po tych samych torach, również przez całą stację Katowice, główną stację aglomeracji, jadą pociągi towarowe, nie mówiąc o pociągach innych przewoźników, które mają priorytet" - akcentował prezes KŚ.

Jak wyjaśniał, powstają przez to luki w połączeniach regionalnych, niemożliwe jest też wprowadzenie taktu, czyli godzin odjazdów umieszczanych w równych odstępach. Mimo to, zgodnie z jego zapowiedzią, Koleje Śląskie w ramach dostępnych możliwości w nowym rozkładzie jazdy, który zostanie wprowadzony 15 grudnia, zwiększą pracę eksploatacyjną o 10 proc.

"To nie tylko nowe połączenia, ale również dogęszczenie połączeń, obsługa nowych przystanków" - wymieniał Drzewiecki, nawiązując m.in. do wydłużenia linii S8 i uruchomienia bezpośredniej relacji Katowice-Kluczbork (przez co przewoźnik po raz pierwszy w swojej historii wjedzie do woj. opolskiego).

Ponadto, jak wynika z wtorkowej prezentacji prezesa KŚ, w nowym rozkładzie założono zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów spółki, wydłużenie szczytów przewozowych oraz dodatkowe połączenia na liniach m.in. do Cieszyna, Bielska-Białej, Pszczyny, Raciborza, Lublińca, Koszęcina, Tarnowskich Gór, Bytomia, Oświęcimia, Mysłowic, Zawiercia i Łazisk Średnich.

W nowym rozkładzie powróci też połączenie Katowice-Zakopane pod nazwą "Ornak". W sezonie zimowym pociąg ten będzie kursował w terminach 21-24, 26-31 grudnia oraz codziennie od 1 do 26 stycznia, natomiast od 1 do 23 lutego w soboty i niedziele – wyjeżdżając z Katowic wcześniej niż obecnie.

Drzewiecki deklarował we wtorek, że wizją rozwoju spółki jest m.in. tworzenie wspólnej taryfy z innymi organizatorami przewozów publicznych, a także – w kontekście tworzonej strategii do 2025 r. - dalszy rozwój połączeń kolejowych w oparciu o potencjał poszczególnych miast województwa liczącego 4,5 mln mieszkańców.

"Mamy plany na przyszłość, aby nie było to 12 głównych linii kolejowych, ale 15 czy 18" - mówił prezes KŚ, powtarzając argumenty na rzecz zwiększenia przepustowości kluczowych miejsc sieci kolejowej regionu. Jak uściślił, poza separacją ruchu na terenie aglomeracji i zwiększenia przepustowości stacji Katowice, potrzebna jest m.in. budowa drugiego toru na linii do Rybnika.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....