TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Argumentacja o braku połączeń do Grodna nietrafiona?
InfoRail - Opublikowano: 18.02.2016 12:01:22
Argumentacja o braku połączeń do Grodna nietrafiona?

Kilkukrotnie na łamach InfoRail poruszaliśmy temat połączeń, a raczej braku połączeń w nowym rozkładzie jazdy, do Grodna. Sprawą tą interesują się także posłowie. Jednym z nich jest Dariusz Piontkowski, który skierował do Ministra Infrastruktury i Budownictwa klika ciekawych uwag, będących reakcją na odpowiedź uzyskaną z resortu. I tak.

Poseł Piontkowski twierdzi, że w minionym rozkładzie jazdy pociąg z Grodna kursował w skróconej relacji Grodno ? Małkinia ? Grodno, bez możliwości kontynuowania podróży do Warszawy z wykorzystaniem biletu na usługi Przewozów Regionalnych. Podróż do stacji końcowej w miejscowości Małkinia była bezcelowa, skoro i tak konieczna była przesiadka na autobus i zakup biletu u innego przewoźnika. Pasażerowie woleli dokonać przesiadki w Białymstoku ze względu na większą ilość bezpośrednich kursów autobusowych do Warszawy.

I dalej poseł uważa, że twierdzenie o znikomym transgranicznym charakterze połączenia z Grodnem (oparte na badaniach frekwencji wykonanych w okresie zamknięcia linii kolejowej na odcinku Tłuszcz ? Sadowne Węgrowskie), przy jednoczesnym braku możliwości kontynuowania podróży do Warszawy z wykorzystaniem usług Przewozów Regionalnych, jest ? zdaniem fachowców ? niemiarodajne i opiera się na nierzetelnej analizie szczątkowych danych nieuwzględniających potencjału uruchomienia bezpośredniego połączenia Grodna z Warszawą. Analiza ta stworzona była przez pracowników resortu kierowanego przez poprzedniego ministra i miała wyłącznie motywować zaplanowaną likwidację połączenia do Grodna.

Zdaniem posła nie wydaje się również prawdą, że wykorzystanie do przewozów zmodernizowanych ezt-ów EN57 obniżałoby komfort podróży w porównaniu z przewoźnikami autobusowymi, gdyż przynajmniej część z nich nie oferuje o wiele wyższego komfort przejazdu.

Argument, że użycie ww. składów do obsługi połączenia do Grodna nie pozwoli w pełni wykorzystać parametrów modernizowanej linii wydaje się także nietrafiony. Przede wszystkim ze względu na niezakończone prace budowlane i wynikające z tego wprowadzenie licznych ograniczeń prędkości nawet do 20 km/h. Również z tego względu PKP Intercity nie zdecydowała się na wykorzystanie w pełni parametrów taboru skierowanego do obsługi pociągów do Białegostoku. W związku z tym, w założeniach do rozkładu jazdy przyjęto, że pociągi serii ED161 ?Dart? (przeznaczone do jazdy z prędkością 160 km/h) na trasie do Białegostoku będą osiągać maksymalnie 130 km/h.

Opierając się na powyższych twierdzeniach poseł pyta Ministra Infrastruktury i Budownictwa czy i jakie działania podjął, aby wprowadzić autopoprawkę do projektu budżetu na rok 2016, zwiększającą limit środków na wykonywanie przewozów pasażerskich międzynarodowych, o kwotę niezbędną do wznowienia połączenie kolejowego do Grodna, a także jaki jest przebieg i na jakim etapie zaawansowania znajdują się obecnie rozmowy z Przewozami Regionalnymi w zakresie ustalenia wysokości dopłaty do pociągów relacji Grodno ? Warszawa ? Grodno oraz czy w dalszym ciągu Przewozy Regionalne oczekują dopłaty w wysokości 13 mln zł za uruchomienie ww. pociągów?

Jak widać temat połączeń do Grodna jest żywy. Będziemy do niego wracać na łamach InfoRail.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Grodno
Białystok
Warszawa
Przewozy Regionalne
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....