TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ARP: Stan taboru Przewozów Regionalnych ulega nieustannej poprawie
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.03.2020 13:45:31
ARP: Stan taboru Przewozów Regionalnych ulega nieustannej poprawie

Krok po kroku dowiadujemy się coraz więcej o planach taborowych Przewozów Regionalnych. Wszystko niestety kręci się wokół EN57, niektóre informacje są nieco zaskakujące, większość zaś stanowi tajemnicę.

Sprawą taboru przewoźnika zainteresował się m.in. poseł Tomasz Kostuś, który zadał siedem pytań dotyczących Przewozów Regionalnych. Trudno jednak przypuszczać, by odpowiedź udzielona finalnie przez podsekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jarosława Wenderlicha usatysfakcjonowała pytającego. Tak samo, jak nie satysfakcjonuje chyba każdego czytającego odpowiedź na interpelację.

A czytamy w niej, że z informacji uzyskanych od Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. wynika, że stan taboru kolejowego Spółki ulega nieustannej, lecz stopniowej poprawie jakościowej. Kwestie eksploatacyjne, w tym stan liczebny taboru, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa chronioną na zasadach określonych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wobec czego nie mogą zostać udostępnione. To taktyka od dawna stosowana przez Przewozy Regionalne…

Dalej Jarosław Wenderlich wskazuje, że w związku z rosnącą liczbą pasażerów oraz osiąganymi dodatnimi wynikami finansowymi, Spółka planuje kolejne inwestycje związane z wymianą taboru, jednak skala tych inwestycji uzależniona będzie od możliwości finansowych.

Dalej pojawia się informacja o retroficie, ale nieco bardziej szczegółowa niż ta, przedstawiona przez samego przewoźnika w zaprzyjaźnionych z nim mediach. Dowiadujemy się bowiem, że chodzi o wszystkie jednostki EN57SPOT. Wenderlich podaje, że w bieżącym roku Spółka uruchamia program retrofitu 75 jednostek pojazdów typu EN57SPOT. Ponadto, uzyskanie pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej w sprawie oceny prawidłowości przyznanej w 2015 roku pomocy publicznej, umożliwiłoby Spółce ubieganie się o pozyskanie środków zewnętrznych na kolejne inwestycje taborowe.

Na koniec jeszcze bardzo ciekawe stwierdzenie, że poprawa jakości oferowanych usług, a zwłaszcza zapewnienie sprawnego i nowoczesnego taboru stanowią priorytet działalności Spółki.

Tyle odpowiedzi. Nie dowiedzieliśmy się natomiast, a pytał o to poseł Tomasz Kostuś:

1) Ile nowych pojazdów ma zostać zakupionych przez spółkę? Kiedy planowane jest rozpisanie przetargu w tym zakresie? Czy całość zakupu objęta zostanie jednym postępowaniem przetargowym, czy zostanie ono rozbite na kilka mniejszych?

2) Czy jest brana pod uwagę możliwość zakupu używanych EZT?

3) Jakie są plany modernizacyjne dotyczące posiadanych obecnie elektrycznych zespołów trakcyjnych (głównie typu EN57), ile pojazdów zostanie poddanych gruntownej modernizacji? W jakim okresie nastąpi ten proces? Ile pojazdów tego typu posiada obecnie spółka Przewozy Regionalne?

4) Czy spółka planuje zakup kolejnych pasażerskich pojazdów spalinowych (szynobusów) obsługujących niezelektryfikowane linie kolejowe? Jaki jest ilościowy deficyt tego typu pojazdów przewoźnika?

5) Czy spółka planuje wzrost liczby połączeń obsługiwanych przez składy wagonowe? Czy spółka ma w swoich planach dokonanie zakupu nowych wagonów pasażerskich? Ile wagonów posiada w chwili obecnej przewoźnik i jakie są ewentualne braki w tym zakresie? Ile posiadanych obecnie wagonów ma zostać poddanych modernizacji?

6) Jakie są zasoby przewoźnika w zakresie posiadanych lokomotyw spalinowych i elektrycznych? Czy przewoźnik planuje wymianę tego rodzaju taboru lub modernizację posiadanych lokomotyw?

7) Czy w planach spółki w związku z prowadzonym procesem modernizacji taboru jest ponowne uruchomienie połączeń ponadregionalnych typu InterRegio?

Z odpowiedzi na interpelację nie dowiedzieliśmy się tak naprawdę nic nowego. Nie została również udzielona odpowiedź na zadane pytania, stąd też wierzymy, że poseł Tomasz Kostuś uzna ją również za niezadowalającą i ponowi swoje zapytania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
EN57
tabor

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....