Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Arriva przejmie przewozy w województwie lubelskim?

inforail
11.02.2015 11:58
0 Komentarzy

Czy Przewozy Regionalne stracą kolejne województwo? Arriva jest zainteresowana obsługą połączeń regionalnych w województwie lubelskim. Informacje te potwierdza nam rzeczniczka prasowa przewoźnika ?Joanna Parzniewska. Obserwujemy rynek, jesteśmy gotowi do obsługi połączeń w każdym województwie ?mówi w rozmowie z InfoRail. Przewoźnik planuje spotkanie z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego. Takie spotkanie może odbyć się jeszcze w lutym ?mówi Joanna Parzniewska. Dla Arrivy będzie ono miało prawdopodobnie znaczenie kluczowe. Przewoźnik postara się przekonać samorządowców do wcześniejszego ogłoszenia przetargu, który obejmowałby dłuższy okres niż rok. Zamówienia powinno pojawić się nie na miesiąc przed terminem rozpoczęcia usługi a na rok przed ?mówi Joanna Parzniewska. W województwach dalej oddalonych od naszej bazy operacyjnej musimy mieć czas na przygotowanie się do świadczenia usług ?dodaje. Z naszych informacji wynika, że Arriva mogłaby pojawić się w województwie lubelskim już od rozkładu jazdy 2015/2016. Warunkiem jest szybkie ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu.    Nie tylko lubelskie?Jak wspomnieliśmy Arriva bada sytuację na rynku regionalnych przewozów w Polsce. Przewoźnik nie wyklucza startu w przetargach w innych województwach. Jak zaznacza Parzniewska muszą one być konkurencyjne. Arriva chciałaby także zawierać umowy dłuższe niż roczne. Wówczas możemy zainwestować w tabor, czy biletomaty, tak jak miało to miejsce w przypadku dziesięcioletniej umowy w kujawsko-pomorskim ?mówi nam przedstawicielka przewoźnika. Przewozy Regionalne podpisując umowę na 5 lat mogą stracić motywację do jakiegokolwiek rozwoju. I dalej, podpisanie dłuższej umowy bez przetargu zamraża rynek i uniemożliwia konkurencję. Jesteśmy za uczciwą konkurencją i przetargami na kilkuletnie umowy z przewoźnikami, którzy zostaną w nich wybrani ?mówi Joanna Parzniewska. Jaki tabor w lubelskim?Przedstawicielka Arrivy przyznaje, że została już wykonana analiza sytuacji w województwie lubelskim. Wiemy jaki tabor jest potrzebny do obsługi połączeń ?mówi Parzniewska. Przewoźnik liczy na pociągi z Urzędu Marszałkowskiego, jednak zapewnia też o możliwości wprowadzenia własnych składów. Możemy je kupić lub wypożyczyć ?twierdzi rzeczniczka prasowa Arrivy. Przykład kujawsko-pomorskiego pokazuje, że zmiana przewoźnika wcale nie musi wyjść na gorsze, wręcz przeciwnie. We wspomnianym regionie po przejęciu przewozów poprawiła się i jakość przewozów, standard taboru i przede wszystkim obsługa pasażerów. Czy lubelskie dołączy do kujawsko-pomorskiego? Czekamy na dalsze wieści.    

Komentarze