TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Arriva się odwołuje
INFORAIL - Opublikowano: 23.03.2015 10:03:38 1 komentarz
Arriva się odwołuje

Arriva złożyła odwołanie w przetargu na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego w zakresie wojewódzkich i międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego i województwach sąsiednich w latach 2016-2020. W złożonym do KIO odwołaniu przewoźnik podnosi szereg argumentów, które jego zdaniem, wpływają niekorzystnie na złożenie przez niego oferty. I tak Arriva twierdzi, iż przedmiot zamówienia został opisany w sposób nieprecyzyjny i niejednoznaczny, a także powołuje się na fakt nieudostępnienia wszystkich materiałów, informacji i dokumentów, niezbędnych do wyceny i przygotowania prawidłowej oferty. Dalej Arriva uważa, iż termin składania ofert jest nierealny (przypomnijmy, że został on już dwukrotnie przesunięty). Przewoźnik domaga się także umożliwienia składania ofert częściowych. Arriva zarzuca zamawiającemu faworyzowanie dotychczasowego przewoźnika ?Przewozów Regionalnych ?jej zdaniem termin świadczenia usług został określony w sposób niezgodny z ustawą. Dalej Arriva kwestionuje także zapisy dotyczące taboru, a zatem wymagania zapewnienia taboru zmodernizowanego trzyczłonowego i niedopuszczenie pojazdów spalinowych na liniach zelektryfikowanych. Zamawiający chce co najmniej jednego ezt-a zmodernizowanego, co zdaniem Arrivy jest nieopłacalne w przypadku nowych podmiotów. Przewoźnik twierdzi, iż lepiej jest kupić pojazd nowy niż stary, celem modernizowania go. Trudno nie przyznać racji?Co ciekawe Urząd Marszałkowski nie wspomina o możliwości wprowadzenia pojazdu nowego. Dalej, zdaniem Arrivy, nieuzasadnione jest niedopuszczenie pojazdów dwu lub czteroczłonowych, bez podania informacji o potokach pasażerskich. I wreszcie jeżdżenie ?pod drutem?pojazdami spalinowymi. Zdaniem Arrivy jest to praktyka dość powszechna i do niedawna stosowana też przez zamawiającego.    Reasumując, zdaniem przewoźnika, opis kryteriów oceny i przedmiotu zamówienia zamyka możliwość konkurowania z Przewozami Regionalnymi. Uważa on, iż aby przygotować ofertę należy wykonać szereg analiz. Przy tak skonstruowanym przetargu i krótkim terminie na złożenie ofert jest to niemożliwe. Arriva nazywa go nawet ?ekstremalnie krótkim?. Arriva uważa, iż Przewozy Regionalne posiadają dostęp do informacji na temat kosztów prowadzenia działalności przewozowej w regionie, dostępu do infrastruktury PKP PLK czy zużyciu paliwa i energii elektrycznej. Takie informacje, zdaniem Arrivy, powinny zostać udostępnione przez zamawiającego, podobnie jak dane, dotyczące potoków pasażerskich.  Arriva zatem domaga się modyfikacji SIWZ z uwzględnieniem uwag wskazanych wyżej. Dziś sprawą ma zająć się KIO. O rozstrzygnięciach będziemy informować na łamach InfoRail.    


Sprawdź też:
Arriva
Warmińsko-mazurskie
KIO
przetarg
  • 09zgłoś się – 23.03.2015

    Walczyć! Dość monopolu upadającej spółki z samymi kiblami!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...