TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Będą kolejne Elfy dla kujawsko-pomorskiego?
INFORAIL - Opublikowano: 12.12.2014 19:24:44 11 komentarzy
Będą kolejne Elfy dla kujawsko-pomorskiego?
Tak jak informowaliśmy na łamach InfoRail PESA przekazała dziś dwa kolejne Elfy, zamówione przez województwo kujawsko-pomorskie. Docelowo składy mają obsługiwać połączenia w ramach BiT City, na razie będą eksploatować je Przewozy Regionalne. Jest szansa, że samorząd nie poprzestanie na zakupie pięciu pociągów, z których cztery są już przekazane. Więcej, że nie są to ostanie Elfy dla regionu. Marszałek Piotr Całbecki zapowiedział bowiem rozszerzenie projektu, szef PESY Tomasz Zaboklicki zaś walkę o kolejne wygrane.Myślę że jest to świet­na pu­en­ta, jak można rze­czy­wi­ście bu­do­wać roz­wój re­gio­nu po­przez dobre de­cy­zje, które wcze­sniej pod­ję­li­śmy –stwier­dził podczas dzisiejszej uroczystości mar­sza­łek Piotr Całbecki i dodał, że in­we­sty­cja otrzy­ma­ła duże ze­wnętrz­ne wspar­cie unij­ne z Kra­jo­we­go Pro­gra­mu Ope­ra­cyj­ne­go.No i skut­ku­ją te de­cy­zje tym, że mo­że­my dzi­siaj od­bie­rać dwa wspa­nia­łe \'Elfy\', będą łą­czyć oby­dwa mia­sta. I w ten spo­sób prze­cho­dzi­my do nowej epoki trans­por­tu pu­blicz­ne­go, który wciąż bu­du­je­my, bo na tym oczy­wi­ście nie ko­niec. juz roz­po­czę­li­śmy prace nad BIT City 2, czyli takim pro­jek­tem który włą­czy do tego no­wo­cze­sne­go sys­te­mu trans­por­tu pu­blicz­ne­go Ino­wro­cław, Wło­cła­wek oraz Gru­dziądz. Więc przed nami wy­zwa­nia, nowe zle­ce­nia - pod­su­mo­wał To­masz Za­bo­klic­ki.Więcej informacji na temat nowych pociągów można znaleźć w InfoRail tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Elf
kujawsko-pomorskie
  • Combino – 12.12.2014

    Bardzo dobrze,zresztą głupio by było,gdyby na BiT City trafiły inne ezety niż z Pesy; niemniej jednak można było tę sprawę załatwić wcześniej opcjami; u nas to rozwiązanie jest (w odróżnieniu od Zachodu) wciąż mało popularne.

  • Eurorama – 12.12.2014

    Myślę że Newag ma jednak większe szanse. Elf dla BiT był bardzo mocno odchudzony a Newag nie widział że można tak to zrobić i oferował pełnego Impulsa. Jeśli okroją Impulsa z tego co Pesa Elfa to spokojnie mogą wygrać. Oczywiście Pesa zrobi wszystko w urzędzie żeby załatwić wygrana dla siebie ale Jak Newag się uprze to pracownicy Pesy będą oglądać Impulsy z okien budynku.

  • jatal. – 12.12.2014

    @ Eurorama - Po pierwsze "gadasz" bez sensu, bo jeśli powodem przegranej Newagu miałaby być nieumiejętność czytania SIWZu to na jakiej podstawie zakładać że będzie potrafił prawidłowo odczytać kolejny? ===== Po drugie, w stosunku do Pesy to Newag ma dość "sztywno" opracowaną konstrukcję i z tego powodu trudno mu dopasować się do warunków przetargu. Pamiętasz choćby jakim problemem były dla niego inaczej chłodzone falowniki? Przy tutejszych wymaganiach musiałby opracować choćby nowy napędny wózek wspólny (a po nim nowe przeguby i inna podłoga), a to są jednak koszty. Nie wiem czy warto je ponosić, a jakoś nie wierzę żeby w "seryjnym" Impulsie dałoby się zbić cenę żeby skutecznie konkurować z Pesą. Newag przecież nie dołoży kosztownego osprzętu za darmo tylko w imię jazdy komuś pod oknami.

  • eurorama – 13.12.2014

    Jasne ze się opłaca bo możesz wstawić napęd z 2 człona. Połowę tańszy. Po za tym Newag nie miał problemów z chłodzeniem cieczowym. Zrobili to szybko i sprawnie. Wózek napędowy jacobsa jest do zrobienia choć pewnie Pesa ma większe doświadczenie. Mogę się założyć ze Newag nie przewidywał w bit city takiego posunięcia Pesy. Dopiero jak sobie obejrzą dokładnie te nowe elfy to się zdziwia ile można z takiego pojazdu wyrzucić wyposażenia

  • – 13.12.2014

    pisze się pointa nie puenta

  • jatal. – 13.12.2014

    @ eurorama - Żadnymi kombinacjami nie da się zrobić czterosilnikowego napędu aż połowę taniej. ==== Jak ktoś jest przygotowany na różne konfiguracje to je po prostu robi, a nie protestuje przeciwko nim. ==== Oczywiste jest że wózek tak jak wszystko inne jest do zrobienia, tylko że wtedy cała "filozofia budowy Impulsa idzie do kosza". ==== Skąd zatem szacujesz większe szanse wygranej firmy która: "nie spodziewa się" warunków SIWZ, która musi dokładnie obejrzeć produkt konkurenta, która pakuje więcej wyposażenia niż trzeba?

  • – 13.12.2014

    nawet power pointa

  • eurotram – 14.12.2014

    Jatal ponieważ Pesa elfa również nie projektowala na jeden falowniki a przerobić się dało. Na silnikach nie oszczędzisz ale na połowie falowniki juz tak.

  • miodek – 15.12.2014

    To, że w kuj-pom przydałoby się więcej pociągów Pesy nie podlega dyskusji. Czas leci, tabor się starzeje, a nowych sztuk wciąż niewiele.

  • Combino – 16.12.2014

    @Jatal, to znowu odpisywał Ci mój wielki fan,a nie ja; jeszcze trochę i Ty się doczekasz podszywa ;) Pozdr.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....