TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Będzie elektryfikacja linii Ełk – Korsze
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 11.10.2017 09:32:32 8 komentarzy
Będzie elektryfikacja linii Ełk – Korsze (foto: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej związanej z modernizacją i elektryfikacją linii Ełk - Korsze. Prace budowlane na tej trasie planowane są na lata 2020-2023, a cała inwestycja ma kosztować ponad pół miliarda zł.

PKP PLK poinformowały we wtorek, że zgodnie z podpisaną umową prace projektowe przy modernizacji i elektryfikacji liczącej 94 km linii Ełk - Korsze mają potrwać do 2020 r. Za opracowanie dokumentacji, która określi dokładny zakres robót, oraz za nadzór autorski będzie odpowiadać wybrana w przetargu firma Multiconsult Polska. Wartość tej umowy to 16,1 mln zł netto.

Szacunkowy koszt całej inwestycji w Krajowym Programie Kolejowym określono na 578,5 mln zł. Realizacja robót budowlanych jest planowana na lata 2020-2023. Po zakończeniu prac, czas podróży z Olsztyna przez Korsze do Ełku ma być krótszy o 30 minut. Poprawi się też przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych.

Spółka zapowiada również podwyższenie standardu obsługi podróżnych. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację siedmiu stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny, Korsze oraz siedmiu przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo.

Według PKP PLK nowe perony będą wygodniejsze i dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów.

Przewidywana jest kompleksowa wymiana torów i 61 rozjazdów. Dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie 78 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu. Prace obejmą w sumie 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe.

Projekt będzie realizowany z programu Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym, na terenie woj. warmińsko-mazurskiego PKP PLK planują w najbliższych latach inwestycje za ponad 2 mld zł.



Sprawdź też:
Ełk
Korsze
elektryfikacja
PKP PLK
  • Zetes – 11.10.2017

    PLK podpisuje mnóstwo umów na wykonanie dokumentacji. To miłe, ale w wielu firmach są szafy pełne projektów, które nigdy nie zostały zrealizowane. Z gratulacjami warto więc zaczekać do czasu fizycznego zakończenia inwestycji.
    Wzmiankowane 30 minut skrócenia czasu podróży nie powala - to niewiele więcej, niż czas wymiany elektrowozu na lokomotywę spalinową na stacji Korsze...

  • yogeeboo – 11.10.2017

    Jaki jest orientacyjny dodatkowy koszt dołożenia elektryfikacji przy modernizacji linii? Bo pytanie czy, skoro PKP IC ma chęć kupić spalinowo-elektryczne lokomotywy - to może to ma większy sens ekonomiczny? Zwłaszcza przy takim obłożeniu linii - przecież to nie węglówka czy nadodrzanka. A dodatkowo na czas zawieruchy - loki spalinowe będą bardziej potrzebne niż elektryki przy pozrywanych liniach - i tak takie cargo czy pic powinny mieć na te okazje lokomotywy spalinowe czy spalinowo-elektyczne.

  • gutek – 11.10.2017

    przy tak małym ruchu na tej trasie elektryfikacja niewskazana. koszty elektryfikacji + koszty utrzymania to nie zwróci się w naszym stuleciu

  • kolejFAN – 11.10.2017

    Ta elektryfikacja jest NIEZBĘDNA! przecież wiecie ile PIC ma spalinowych lokomotyw i oczywista sprawa jest że pozwoli to na skończenie niepotrzebnych manewrów w Olsztynie i Ełku. Zakończenie druta w Korszach było od samego poczatku idiotyczne. Ponadto pozwoli to na uruchamianie składów elektrycznych w pełnej relacji Olsztyn-Białystok.

  • kolejFAN – 11.10.2017

    Jeszcze tylko Korsze - Bartoszyce i git.

  • G.kolejarz – 11.10.2017

    Lepsze połączenie sprawi że będzie więcej turystów. Dotychczas bardzo długi i uciążliwy czas jazdy sprawiał że na Mazury wyruszyło mało turystów. Wygodny pociąg intercity to zupełnie inna bajka.Tylko czy PLK zdoła wykonać tę inwestycję.

  • Wirek – 11.10.2017

    Zamiast ładować kasę w elektryfikację kupiliby tabor spalinowy. A tak zrobią i puszczą kibla.

  • kolejFAN – 12.10.2017

    @wirek
    Bo kibel po prostu dobry jest

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...