TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Będzie elektryfikacja linii Ełk – Korsze
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 11.10.2017 09:32:32 8 komentarzy
Będzie elektryfikacja linii Ełk – Korsze (foto: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej związanej z modernizacją i elektryfikacją linii Ełk - Korsze. Prace budowlane na tej trasie planowane są na lata 2020-2023, a cała inwestycja ma kosztować ponad pół miliarda zł.

PKP PLK poinformowały we wtorek, że zgodnie z podpisaną umową prace projektowe przy modernizacji i elektryfikacji liczącej 94 km linii Ełk - Korsze mają potrwać do 2020 r. Za opracowanie dokumentacji, która określi dokładny zakres robót, oraz za nadzór autorski będzie odpowiadać wybrana w przetargu firma Multiconsult Polska. Wartość tej umowy to 16,1 mln zł netto.

Szacunkowy koszt całej inwestycji w Krajowym Programie Kolejowym określono na 578,5 mln zł. Realizacja robót budowlanych jest planowana na lata 2020-2023. Po zakończeniu prac, czas podróży z Olsztyna przez Korsze do Ełku ma być krótszy o 30 minut. Poprawi się też przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych.

Spółka zapowiada również podwyższenie standardu obsługi podróżnych. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację siedmiu stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny, Korsze oraz siedmiu przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo.

Według PKP PLK nowe perony będą wygodniejsze i dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów.

Przewidywana jest kompleksowa wymiana torów i 61 rozjazdów. Dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie 78 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu. Prace obejmą w sumie 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe.

Projekt będzie realizowany z programu Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym, na terenie woj. warmińsko-mazurskiego PKP PLK planują w najbliższych latach inwestycje za ponad 2 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ełk
Korsze
elektryfikacja
PKP PLK
  • Zetes – 11.10.2017

    PLK podpisuje mnóstwo umów na wykonanie dokumentacji. To miłe, ale w wielu firmach są szafy pełne projektów, które nigdy nie zostały zrealizowane. Z gratulacjami warto więc zaczekać do czasu fizycznego zakończenia inwestycji.Wzmiankowane 30 minut skrócenia czasu podróży nie powala - to niewiele więcej, niż czas wymiany elektrowozu na lokomotywę spalinową na stacji Korsze...

  • yogeeboo – 11.10.2017

    Jaki jest orientacyjny dodatkowy koszt dołożenia elektryfikacji przy modernizacji linii? Bo pytanie czy, skoro PKP IC ma chęć kupić spalinowo-elektryczne lokomotywy - to może to ma większy sens ekonomiczny? Zwłaszcza przy takim obłożeniu linii - przecież to nie węglówka czy nadodrzanka. A dodatkowo na czas zawieruchy - loki spalinowe będą bardziej potrzebne niż elektryki przy pozrywanych liniach - i tak takie cargo czy pic powinny mieć na te okazje lokomotywy spalinowe czy spalinowo-elektyczne.

  • gutek – 11.10.2017

    przy tak małym ruchu na tej trasie elektryfikacja niewskazana. koszty elektryfikacji + koszty utrzymania to nie zwróci się w naszym stuleciu

  • kolejFAN – 11.10.2017

    Ta elektryfikacja jest NIEZBĘDNA! przecież wiecie ile PIC ma spalinowych lokomotyw i oczywista sprawa jest że pozwoli to na skończenie niepotrzebnych manewrów w Olsztynie i Ełku. Zakończenie druta w Korszach było od samego poczatku idiotyczne. Ponadto pozwoli to na uruchamianie składów elektrycznych w pełnej relacji Olsztyn-Białystok.

  • kolejFAN – 11.10.2017

    Jeszcze tylko Korsze - Bartoszyce i git.

  • G.kolejarz – 11.10.2017

    Lepsze połączenie sprawi że będzie więcej turystów. Dotychczas bardzo długi i uciążliwy czas jazdy sprawiał że na Mazury wyruszyło mało turystów. Wygodny pociąg intercity to zupełnie inna bajka.Tylko czy PLK zdoła wykonać tę inwestycję.

  • Wirek – 11.10.2017

    Zamiast ładować kasę w elektryfikację kupiliby tabor spalinowy. A tak zrobią i puszczą kibla.

  • kolejFAN – 12.10.2017

    @wirekBo kibel po prostu dobry jest

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....