TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Będzie elektryfikacja odcinka Węgliniec - Zgorzelec
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.02.2017 14:21:21 13 komentarzy
Będzie elektryfikacja odcinka Węgliniec - Zgorzelec (źródło: Wikipedia/Adam Kliczek, lic. CC BY-SA 3.0)

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na elektryfikację linii z Węglińca do Zgorzelca. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł.

Inwestycja ma, zdaniem spółki, zapewnić skrócenie czasu przejazdu oraz lepsze warunki dla przewozów pasażerskich i towarowych na Dolnym Śląsku. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują do 2019 r. zelektryfikować 27 km odcinek linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. Tym samym międzynarodowa trasa od wschodniej do zachodniej granicy kraju będzie zapewniała przejazd lokomotywami elektrycznymi. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych. Elektryfikacja pozwoli także na usprawnienie ruchu towarowego w południowo ? zachodniej części Polski. Przewozy towarowe staną się sprawniejsze i szybsze, tym samym bardziej konkurencyjne względem drogowych. Projekt "Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec ? Zgorzelec" realizowany będzie z unijnego instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Szacunkowy koszt inwestycji to 70 mln zł. Prace projektowe i budowa zaplanowane są w latach 2017-2019.

Zelektryfikowana trasa Węgliniec ? Zgorzelec to kolejny przedsięwzięcie z Krajowego Programu Kolejowego na Dolnym Śląsku. Tydzień temu PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii Legnica- Rudna Gwizdanów. Elektryfikacja odcinka Węgliniec ? Zgorzelec oraz wcześniejsza modernizacja linii E 30 Opole ? Wrocław ? Węgliniec stworzą jeszcze lepsze możliwości dla transportu pasażerskiego i towarowego oraz poprawią jakość połączeń ze wschodu za zachód Polski.

Linia Węgliniec ? Zgorzelec to niejedyny elektryfikowany odcinek. PKP Polskie Linie Kolejowe do 2023 r. planują zelektryfikować m.in. trasy Ocice- Rzeszów, Lublin ? Stalowa Wola Rozwadów, Ełk ? Korsze czy Szczecin Główny ? Granica państwa (Tantow).



Sprawdź też:
PKP PLK
elektryfikacja
Zgorzelec
Węgliniec
  • kolejFAN – 17.02.2017

    Oby! tyle że powinni zrobić druta nie tylko do Zgorzelca ale dalej, przez Mikułową do Lubania!Może wrócą TLKi/ICki do Przemyśla,Warszawy i Katowic?

  • TomTom – 17.02.2017

    Drut do Lubania też będzie, ale troszkę później, z dolnośląskiego RPO.

  • Przemo Z. – 17.02.2017

    Zaraz, zaraz.Po pierwsze jaką zmianę lokomotyw ? Do Zgorzelca żadne składy wagonowe ( od dłuższego czasu) nie dojeżdżają. Więc jakie skrócenie czasu jazdy ? Będzie za to istniała możliwość wydłużenia relacji KD czy ICPo drugie. Jak elektryfikacja ma usprawnić ruch towarowy ? W jakim kierunku ? Do Zawidowa/Goerlitz ?Po trzecie. I co z tego , że od Medyki do Zgorzelca będzie można przejechać trakcją elektryczną ? A w Zgorzelcu to jak wymienią lokomotywy ? Na tych 2 torach głownych ? Bo oczywiście Niemcy nie zgodzą się zelektryfikować napięciem 3 kV stacji w Goerlitz.

  • dev – 17.02.2017

    @Przemo Z.A jak wymieniali spalinówki w Zgorzelcu jak były składy wagonowe? Jakoś wymieniali, więc z elektrowozami problemu być nie powinno....

  • Przemo Z – 17.02.2017

    @devA wymieniali w Zgorzelcu ? Podmiana była w Goerlitz. I nie wiem czy RTS Zgorzelca pozwala na podmianę lokomotyw na torach 1 i 2 w Zgorzelcu.

  • EN101-002 – 17.02.2017

    Ocice - Rzeszów to sztandarowy przykład niedasizmu PKP PLK. Podczas moderny można było przynajmniej postawić słupy (wiadomo - druta sprywatyzują miłośnicy Cu), a teraz sukcesywne robić resztę (usuwanie kolizji instalacji, przygotowanie zasilaczy itd), a druta jak będzie zasilanie powiesić w kilkanaście nocnych zamknięć.

  • marek – 18.02.2017

    Przydałoby się jeszcze przystosować do prędkości 110-130 km/h i zelektryfikować odcinek łączący Zgorzelec z 18-tysięczną Bogatynią. Albo trasą okrężną tylko przez Polskę, albo nawet lepiej krótszą trasą przez Goerlitz ze zmianą czoła tamże. Takt 30 minut na odcinku Wrocław-Legnica (co druga para do Lubina, docelowo do Polkowic, a co druga do Zgorzelca, docelowo do Bogatyni) to byłby ideał...

  • kolejFAN – 18.02.2017

    Ocice-Rzeszów, Korsze-Ełk, Piła-Krzyż i PKM wołają o elektryfikację...Krotoszyn-Leszno-Głogów również!A co do Zgorzelca, stacja została od...bana a nie zmodernizowana.Wymieniono perony i tory głowne przy części w kierunku Goerlitz, a strona wschodnia (lubańska) stacji to obraz nędzy i rozpaczy - ziemne perony, stare, zbutwiałe podkłady i totalny syf..jak można modernizować jedną część stacji a drugą pozostawić samopas?!

  • Przemo Z. – 18.02.2017

    Można - patrz Poznań Głowny

  • dev – 18.02.2017

    @Przemo ZW jakim Goerlitz? Jak jeździły Łużyce, Wrocławianin, Ślązak, które kończyły bieg w Zgorzelcu, to gdzie był obrót? W Goerlitz? Nie liczę osobówek Wrocław-Zgorzelec i Węgliniec-Zgorzelec.....

  • EU05-20 – 18.02.2017

    Najłatwiej jest zrobić Tomaszów Maz. - Opoczno. Tu nawet dla kibla nie trzeba zasilania. Zasilacz jest w Tomaszowie za mostami (dotąd wisi drut na 25) a drugi koniec zasilić z cmk. I ciągnąć potem dalej do Końskich...

  • marcin – 19.02.2017

    @EU05-20Do Końskich? Zdecydowanie najbardziej racjonalnie byłoby pociągnąć to aż do Skarżyska-Kamiennej przez Stąporków.

  • EU05-20 – 19.02.2017

    @marcinZgadza się. Ale najpierw Opoczno - Końskie, a potem Końskie - Skarżysko. Z Końskich do Łodzi będzie sporo chętnych, więc lepiej zacząć stamtąd. 20 lat temu pociągi Skarżysko - Łódź do Końskich były prawie puste, dopiero Końskie dawały ze 30%-40% frekwencji, Opoczno dopełniało, i Tomaszów najczęściej na stojąco lub następny pociąg. Oczywiście docelowo Łódź - Ostrowiec albo lepiej Łódź - Rzeszów.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...