TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Będzie elektryfikacja odcinka Węgliniec - Zgorzelec
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.02.2017 14:21:21 13 komentarzy
Będzie elektryfikacja odcinka Węgliniec - Zgorzelec (źródło: Wikipedia/Adam Kliczek, lic. CC BY-SA 3.0)

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na elektryfikację linii z Węglińca do Zgorzelca. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł.

Inwestycja ma, zdaniem spółki, zapewnić skrócenie czasu przejazdu oraz lepsze warunki dla przewozów pasażerskich i towarowych na Dolnym Śląsku. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują do 2019 r. zelektryfikować 27 km odcinek linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. Tym samym międzynarodowa trasa od wschodniej do zachodniej granicy kraju będzie zapewniała przejazd lokomotywami elektrycznymi. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych. Elektryfikacja pozwoli także na usprawnienie ruchu towarowego w południowo ? zachodniej części Polski. Przewozy towarowe staną się sprawniejsze i szybsze, tym samym bardziej konkurencyjne względem drogowych. Projekt "Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec ? Zgorzelec" realizowany będzie z unijnego instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Szacunkowy koszt inwestycji to 70 mln zł. Prace projektowe i budowa zaplanowane są w latach 2017-2019.

Zelektryfikowana trasa Węgliniec ? Zgorzelec to kolejny przedsięwzięcie z Krajowego Programu Kolejowego na Dolnym Śląsku. Tydzień temu PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii Legnica- Rudna Gwizdanów. Elektryfikacja odcinka Węgliniec ? Zgorzelec oraz wcześniejsza modernizacja linii E 30 Opole ? Wrocław ? Węgliniec stworzą jeszcze lepsze możliwości dla transportu pasażerskiego i towarowego oraz poprawią jakość połączeń ze wschodu za zachód Polski.

Linia Węgliniec ? Zgorzelec to niejedyny elektryfikowany odcinek. PKP Polskie Linie Kolejowe do 2023 r. planują zelektryfikować m.in. trasy Ocice- Rzeszów, Lublin ? Stalowa Wola Rozwadów, Ełk ? Korsze czy Szczecin Główny ? Granica państwa (Tantow).



Sprawdź też:
PKP PLK
elektryfikacja
Zgorzelec
Węgliniec
  • kolejFAN – 17.02.2017

    Oby! tyle że powinni zrobić druta nie tylko do Zgorzelca ale dalej, przez Mikułową do Lubania!
    Może wrócą TLKi/ICki do Przemyśla,Warszawy i Katowic?

  • TomTom – 17.02.2017

    Drut do Lubania też będzie, ale troszkę później, z dolnośląskiego RPO.

  • Przemo Z. – 17.02.2017

    Zaraz, zaraz.
    Po pierwsze jaką zmianę lokomotyw ? Do Zgorzelca żadne składy wagonowe ( od dłuższego czasu) nie dojeżdżają. Więc jakie skrócenie czasu jazdy ? Będzie za to istniała możliwość wydłużenia relacji KD czy IC
    Po drugie. Jak elektryfikacja ma usprawnić ruch towarowy ? W jakim kierunku ? Do Zawidowa/Goerlitz ?
    Po trzecie. I co z tego , że od Medyki do Zgorzelca będzie można przejechać trakcją elektryczną ? A w Zgorzelcu to jak wymienią lokomotywy ? Na tych 2 torach głownych ? Bo oczywiście Niemcy nie zgodzą się zelektryfikować napięciem 3 kV stacji w Goerlitz.

  • dev – 17.02.2017

    @Przemo Z.
    A jak wymieniali spalinówki w Zgorzelcu jak były składy wagonowe? Jakoś wymieniali, więc z elektrowozami problemu być nie powinno....

  • Przemo Z – 17.02.2017

    @dev
    A wymieniali w Zgorzelcu ? Podmiana była w Goerlitz. I nie wiem czy RTS Zgorzelca pozwala na podmianę lokomotyw na torach 1 i 2 w Zgorzelcu.

  • EN101-002 – 17.02.2017

    Ocice - Rzeszów to sztandarowy przykład niedasizmu PKP PLK. Podczas moderny można było przynajmniej postawić słupy (wiadomo - druta sprywatyzują miłośnicy Cu), a teraz sukcesywne robić resztę (usuwanie kolizji instalacji, przygotowanie zasilaczy itd), a druta jak będzie zasilanie powiesić w kilkanaście nocnych zamknięć.

  • marek – 18.02.2017

    Przydałoby się jeszcze przystosować do prędkości 110-130 km/h i zelektryfikować odcinek łączący Zgorzelec z 18-tysięczną Bogatynią. Albo trasą okrężną tylko przez Polskę, albo nawet lepiej krótszą trasą przez Goerlitz ze zmianą czoła tamże.

    Takt 30 minut na odcinku Wrocław-Legnica (co druga para do Lubina, docelowo do Polkowic, a co druga do Zgorzelca, docelowo do Bogatyni) to byłby ideał...

  • kolejFAN – 18.02.2017

    Ocice-Rzeszów, Korsze-Ełk, Piła-Krzyż i PKM wołają o elektryfikację...Krotoszyn-Leszno-Głogów również!
    A co do Zgorzelca, stacja została od...bana a nie zmodernizowana.Wymieniono perony i tory głowne przy części w kierunku Goerlitz, a strona wschodnia (lubańska) stacji to obraz nędzy i rozpaczy - ziemne perony, stare, zbutwiałe podkłady i totalny syf..jak można modernizować jedną część stacji a drugą pozostawić samopas?!

  • Przemo Z. – 18.02.2017

    Można - patrz Poznań Głowny

  • dev – 18.02.2017

    @Przemo Z
    W jakim Goerlitz? Jak jeździły Łużyce, Wrocławianin, Ślązak, które kończyły bieg w Zgorzelcu, to gdzie był obrót? W Goerlitz? Nie liczę osobówek Wrocław-Zgorzelec i Węgliniec-Zgorzelec.....

  • EU05-20 – 18.02.2017

    Najłatwiej jest zrobić Tomaszów Maz. - Opoczno. Tu nawet dla kibla nie trzeba zasilania. Zasilacz jest w Tomaszowie za mostami (dotąd wisi drut na 25) a drugi koniec zasilić z cmk. I ciągnąć potem dalej do Końskich...

  • marcin – 19.02.2017

    @EU05-20

    Do Końskich? Zdecydowanie najbardziej racjonalnie byłoby pociągnąć to aż do Skarżyska-Kamiennej przez Stąporków.

  • EU05-20 – 19.02.2017

    @marcin

    Zgadza się. Ale najpierw Opoczno - Końskie, a potem Końskie - Skarżysko. Z Końskich do Łodzi będzie sporo chętnych, więc lepiej zacząć stamtąd. 20 lat temu pociągi Skarżysko - Łódź do Końskich były prawie puste, dopiero Końskie dawały ze 30%-40% frekwencji, Opoczno dopełniało, i Tomaszów najczęściej na stojąco lub następny pociąg. Oczywiście docelowo Łódź - Ostrowiec albo lepiej Łódź - Rzeszów.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...