TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Będzie jak w Niemczech? PKP podglądają najlepszych
PKP SA InfoRail - Opublikowano: 08.09.2016 10:17:00 4 komentarze
Będzie jak w Niemczech? PKP podglądają najlepszych

Polskie dworce jak w Niemczech - delegacja PKP S.A. odbyła studyjną wizytę w Południowej Nadrenii Palatynacie - landzie dysponującym najlepszymi kolejami regionalnymi.

Przedstawiciele PKP S.A. z Michałem Beimem, Członkiem Zarządu odpowiedzialnym za strategię spotkali się z kierownictwem Zarządu Transportu Kolejowego Południowej Nadrenii Palatynatu (Zweckverband Schienenpersonennahverkehr), którego koleje regionalne uważane są za najsprawniej działające w Niemczech. Odwiedzili także dworce, które w ostatnich latach zdobywały tytuł ?Dworca Roku?, przyznawany przez koalicję stowarzyszeń pasażerów ? m.in. w Marburgu, Darmstadt, Oberursel, Aschaffenburgu, Ludwigshafen czy Kaiserslautern.

- W Niemczech duża część pozytywnych zmian na kolei zaczęła się właśnie od radykalnego poprawienia nie tylko standardu dworców, ale także od nowej filozofii ich działania. W okresie kryzysu gospodarczego Koleje Niemieckie przy współpracy z rządem i władzami regionalnymi rozpoczęły Ofensywę Dworcową - potężny program inwestycyjny, który nie tylko zmienił oblicze dworców w małych miastach Niemiec, ale także obejmował np. analizę 1000 potencjalnych punktów postojów pociągów. Niemal 300 z nich zamieniło się później w nowe bądź gruntownie zmodernizowane dworce - mówi dr Michał Beim, Członek Zarządu PKP S.A. odpowiedzialny za strategię. - Ten program nie tylko z powrotem przyciągnął pasażerów na kolej, ale także otworzył niemieckiej gospodarce ogromne możliwości inwestycyjne. Podobne wyzwanie stoi obecnie przed Polską w związku z nową unijną perspektywą finansową. Ważnym z punktu widzenia polskich kolei jest fakt, iż Koleje Niemieckie wraz z rządem i władzami regionalnymi poszukują takiego modelu opłaty dworcowej, który z jednej strony pozwoli na utrzymanie stacji, a z drugiej nie będzie barierą dla rozwoju kolei regionalnych ? wskazuje Michał Beim.

Niemieckie doświadczenia dotyczą nie tylko dworców - choć poziom ich komercjalizacji, zagospodarowanie części powierzchni pod funkcje miejskie, publiczne, wspólny bilet i wspólna taryfa oraz automatyzacja sprzedaży mogą być dla PKP inspirujące. Warte uwagi jest także wprowadzenie tzw. zintegrowanego, cyklicznego rozkładu jazdy (?taktu?) dla pociągów lokalnych i dalekobieżnych, a także innych środków komunikacji publicznej.

- Wprowadzenie taktu pozwoliło zapewnić połączenia kursujące w Nadrenii-Palatynacie co godzinę, we wszystkie dni tygodnia. Wcześniej na wielu relacjach pociągi kursowały tylko w godzinach szczytów przewozowych, w dni robocze. Zintegrowany, cykliczny rozkładu jazdy okazał się sukcesem. Praca eksploatacyjna wzrosła tylko o połowę, natomiast liczba pasażerów ponad dwukrotnie ? podkreślał Dyrektor Zweckverband Schienenpersonennahverkehr Michael Heilmann. W weekendy kolej stanowi koło zamachowe rozwoju turystyki regionalnej.

- Bardzo interesujące są także niemieckie rozwiązania w dziedzinie swego rodzaju filozofii funkcjonowania kolei - kolej to już nie tylko pociągi i dworce, to organizacja bardzo często generująca niemal całą mobilność w mieście. Zapewnia nie tylko ruch pociągów, ale także ułatwia dalsze poruszanie się komunikacją autobusową i tramwajową, transport lub przechowanie roweru a także zaparkowanie samochodu lub wynajęcie samochodów z systemów car sharing. Te zmiany zajęły Niemcom prawie 20 lat. My mamy szanse wykorzystać zarówno tzw. Plan Morawieckiego, jak i środki z UE, aby kolej miała nie tylko nową infrastrukturę i tabor, ale także działała według wyzwań XXI wieku. Warto więc uczuć się na przykładach najlepszej praktyki - podkreśla Michał Beim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
Niemcy
  • kolejFAN – 08.09.2016

    Nam do Niemców jak świni na księżyc. Najpierw trzeba było nie niszczyć wszystkiego co się da ,teraz już jest za późno.Ngdy nie dogonimy Niemiec bo:-ich kolej jest dla LUDZI-wszechobecny TAKT-nowy tabor, wygodny a nie po najtańszej cenie- jedna taryfa biletowa mimo wielości przewoźników.Obsługa pasażerów na najwyższym poziomie.Nasze dworce nie mają przyszłości - nie ma na nich pociągów tylko jakieś ogryzki.

  • smolen – 08.09.2016

    Lepiej żeby nie było jak w Niemczech... dziwnej karnacji nożownicy, zamachowcy, gwałciciele... także niech zostanie u nas tak jak jest albo weźmy przykład z bardziej cywilizowanego kraju, a nie z Germanistanu.

  • kolejTAR – 09.09.2016

    @smolen: ja miałem na myśli realia kolejowe i transportowe, a nie sytuację ludnościowo-etniczną spowodowaną przez Makrelę :P

  • allensteiner – 11.09.2016

    Wreszcie koniec z zas.anym polskim badziewiem. Tylko koncepcje niemieckie. Niemiecki know-how jest ostatecznie najlepszy. Z wschodniopruskim pozdrowieniem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....