TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Berlin kupuje kolejne Flexity
InfoTram.pl - Opublikowano: 28.02.2017 09:55:57 12 komentarzy
Berlin kupuje kolejne Flexity (foto: Bombardier)

Bombardier Transportation dostarczy 21 dodatkowych tramwajów Flexity do Berlina. Tym samym niemiecka stolica skorzystała z ostatniej możliwej opcji, w ramach umowy ramowej podpisanej z Zarządem Transportu w Berlinie (BVG) w 2006 roku na dostawę maksymalnie 210 pojazdów.

Jej wartość jest szacowana na około 71 milionów euro. Wagony będą kursowały po jednej z największych sieci tramwajowych na świecie i największej sieci tramwajowej w Niemczech w szybko rozwijającym się mieście, jakim bez wątpienia jest Berlin. BVG będzie wykorzystywać dodatkowe tramwaje, w 100% niskopodłogowe, w celu zwiększenia przepustowości oraz sprostania wymaganiom rosnącej liczby pasażerów.

"Cieszymy się, że Bombardier otrzymał to dodatkowe zamówienie. Stanowi ono kamień milowy w dłuższej perspektywie współpracy z naszym ceniony klientem ? BVG. Jest też silnym dowodem na to, że Flexity sprawdzają się i są cenione w Belinie" ? powiedział Michael Fohrer, szef dywizji tramwajowej Bombardiera.

Do tej pory do Berlina zostało dostarczonych 137 Bombardierów FLEXITY. Wszystkie tramwaje producent przekazał na czas i zgodnie z wymogami zarówno klienta ? BVG, jak i jego pasażerów. Od 2011 roku flota FLEXITY BVG przejechała 29 milionów kilometrów. 132 pojazdy są w eksploatacji jako kluczowy element transportu publicznego w Berlinie.

Koncepcja Bombardier Flexity Berlin jest efektem długoletniej współpracy producenta z BVG. Zamówienie stanowi jedną z największych tramwajowych umów ramowych w Europie. Dwukierunkowe tramwaje mają 40 m długości i są w 100% niskopodłogowe. Tramwaj posiada również układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii. Te ekologicznie pojazdy oferują dużo miejsca, dla pasażerów, mają klimatyzację zarówno w części pasażerskiej, a także w kabinie motorniczego.

W 2006 roku BVG zamówił cztery pojazdy prototypowe do badań przydatności do produkcji seryjnej. 99 tramwaje zostały zamówione w 2009 roku, 39 kolejnych w 2012 roku, zaś 47 pojazdów w 2015 roku.

BVG testuje również system diagnostyczny Bombardier myBTfleet na czterech swoich tramwajach FLEXITY. Umożliwia on użytkownikom zoptymalizowanie obsługi i konserwacji wagonów przez dane zebrane w czasie rzeczywistym bezpośrednio z pojazdu.

Do tej pory Bombardier dostarczył ponad 1600 w 100% niskopodłogowych tramwajów FLEXITY dla przewoźników w Europie, Azji, Australii i Ameryce Północnej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
BVG
Berlin
  • aus Bromberg – 28.02.2017

    A przecież mogliby kupić YburGolike!

  • GOPOWIEC – 01.03.2017

    W Berlinie najlepiej czułem się jako pasażer w tramwaju ADtranz GT6N. Flexitom wiele brakuje w porównaniu do nich.

  • ech – 01.03.2017

    Niby co brakuje? Wyją, trzęsą? Kompleksy i głupota w tym co piszesz, z resztą nie pierwszy raz.

  • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz – 01.03.2017

    Ciekawe od kiedy będą opylać GT6N do Szczecina?

  • solarek – 01.03.2017

    GT6N jeszcze trochę będą kursowały po Berlinie. Teraz Berlin chce wycofać Tatry KT4D.

  • solarek – 01.03.2017

    GT6N jeszcze trochę będą kursowały po Berlinie. Teraz Berlin chce wycofać Tatry KT4D.

  • Obiektywny z Wrocławia – 02.03.2017

    Ciekawi mnie tylko, czy Flexity Berlin są rzeczywiście tańsze w eksploatacji od Citadisów czy siemensowskiego AvenioM, którzy z tych powodów przegrali przetarg. Ładnie wygląda, ale sam widziałem awarię jednego Flexity podczas Innotransu. Więc nie wiem, czy BVD jest tak zadowolona z ich eksploatacji.@ solarek. Na razie BVG ani myśli pozbywac się NGT6N po problemach wieku niemowlęcego Bombardier Flexity. Wygląda na to, że wagony wyprodukowane przez AEG/Adtranz są solidnej konstrukcji i po modernizacji układu napędowego jeszcze sporo pojeżdżą po Berlinie. NGT6 jeździł testowo w latach dziewięćdziesiątych po Warszawie, ale tam przetarg niestety wygrał Alstom. Tak to ten typ jeździłby teraz po stolicy. @ Gopowiec. Zgadzam się, w środku są głośniejsze i klimatyzacja nie jest tak wydajna przy upałach jak w NGT6. Inni ludzie projektowali i wykonywali te wagony, mimo, iż Bombardier wchłonął Adtranz.

  • ex-allensteiner – 02.03.2017

    Dla Berlina to tylko solarisy lub moderusy-omegi (przerobione Tatry)

  • add – 03.03.2017

    "Obiektywny" Wydajność klimatyzacji zależy od nastawień, a same tramwaje nie są głośniejsze. Nie rozumiem po co piszesz te bzdury.

  • Obiektywny z Wrocławia – 03.03.2017

    Głuchy nie jestem a głośniejsze są na łukach. Miernika głośności niestety nie mamy w uszach więc odczep się trolu :) Co do klimatyzacji to bardziej chodziło mi o sam nadmuch, a nie temperaturę. Dla mnie NGT6 to niemiecka solidna marka, które coraz rzadziej spotkasz.

  • PLati – 03.03.2017

    Już bym wolał 180 sztuk Flexity w Warszawie niz 180 wyjacych Stringów... Czemu w Polsce nie moze wygrac w duzych przetargach nikt inny niz PESA!! (pomijam Poznań :P)...

  • add – 05.03.2017

    @Plati No cóż, w Polsce panuje silne przyzwolenie na silny lobbing jednego producenta, czego efektem jest kupno sprzętu który jest zacznie droższy, jeżeli uwzględni się także koszt jego eksploatacji. Aż boli postawa trolli typu obiektywny który wręcz całowałby szyny po których jedzie taki tani tramwaj, przynajmniej tak wynika z wielu jego wpisów, a sam niechcący dowodzi jednak czegoś innego. Dramat.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....