Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bez przegubowców na grodziskich liniach zastępczych

inforail
01.06.2017 17:29
0 Komentarzy

Żaden z oferentów startującychw przetargu na komunikację zastępczą za pociągi na linii grodziskiej niezaproponował przegubowców.

A to oznacza, że autobusów będzie więcej i pojadą częściej. Alebędą krótsze. Najtańszą ofertę złożył PKS Grodzisk Mazowiecki ze znanymi dobrzez warszawskich ulic Scaniami OmniCity. Cena jednak stanowi tylko 50% kryteriówprzetargowych. A tak wyglądały wszystkie złożone oferty:

Wykonawca

Wariant / Marka i typ autobusu

Cena zł brutto

Norma emisji spalin

Klimatyzacja

Monitoring

PKS w Grodzisku Maz.

Wariant A Scania Omnicity – 32 szt.

14 177 374,27

Euro IV

Tak

Tak

Konsorcjum: PKS Polonus i Europa Express City

Wariant A Volvo 7700 -32 szt.

15 819 727,68

Euro V

Tak

Tak

Arriva Bus Transport

Wariant A

Solaris Urbino 12 – 12 szt. Volvo 7700 – 20 szt.

18 114192,00

Euro IV – 12 szt.

Euro V – 20 szt.

Tak

Tak

Wszystkie oferty zmieściły się w budżecie. Kwotaprzeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia to 21 731 490 PLNbrutto.

Teraz czas dla komisji przetargowej. A ta oceni ofertywedług kryteriów:

cena – 50%

standard emisji spalin – 20%

tabor klimatyzowany – 12%

tabor monitorowany – 8%

tabor wielkopojemny – 10%

Jak wspomnieliśmy żadna z firm nie może liczyć na 100%. Czystandard emisji spalin pozwoli zniwelować cenową różnicę? Mało prawdopodobne,ale nie wykluczone. Wszystko wskazuje jednak na to, że wygra PKS Grodzisk Maz.

Przypomnijmy, że przetarg dotyczy linii, która będzie obsługiwanaprzez ZTM Warszawa. To Linia przyspieszona ZP (Pruszków – Warszawa).


Komentarze