TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bittel: Kolej uruchomi ruch na liniach, które zostały zamknięte
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 07.03.2018 10:16:16
Bittel: Kolej uruchomi ruch na liniach, które zostały zamknięte

Wydatki inwestycyjne na kolei w ramach Krajowego Programu Kolejowego mają wynieść w tym roku 10 mld zł - poinformował w wywiadzie dla PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dodał, że do 2023 r. wydatki na kolei przekroczą 100 mld zł.

"Od roku 2018 mamy bardzo duży wzrost nakładów na inwestycje kolejowe. To duże wyzwanie przed zamawiającym, czyli PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, ale też wykonawcami. Kontakty są pozawierane. Z tych 10 mld zł zaplanowanych do wydania w tym roku rozpoczęto już prace wartości 8 mld zł" – powiedział wiceminister.

"Ten rok będzie testem, czy możemy, z punktu widzenia nakładów, pobić najlepszy rok z poprzedniej perspektywy. Jestem przekonany, że są przesłanki do tego, aby powiedzieć, że jest na to bardzo duża szansa" – dodał.

Bittel zaznaczył, że aby zrealizować cel na ten rok, konieczne będzie prowadzenie ustawicznego monitoringu realizowanych kontraktów i procesów inwestycyjnych.

Wiceminister przypomniał, że jest kilka źródeł finansowania kolei. Pierwszym jest Krajowy Program Kolejowy, który jest programem inwestycyjnym o wartości ponad 66 mld zł w perspektywie roku 2023, jest też program utrzymaniowy wartości prawie 24 mld zł. Poza tym w tym roku z budżetu państwa na utrzymanie sieci zarządzanej przez PKP PLK przeznaczono 3,2 mld zł. Jest również program inwestycji dworcowych wartości prawie 1,5 mld zł, a inwestycje taborowe zapowiedziane przez PKP Intercity mają wartość ok. 7 mld zł.

"W sumie daje to ponad 100 mld zł wydatków kolejowych w perspektywie roku 2023. To są fundusze zupełnie niespotykane w historii polskiej kolei" – powiedział wiceminister.

Zapowiedział, że dzięki inwestycjom planowane jest podniesienie średniej prędkości handlowej dla pociągów towarowych z obecnych 25 km/h do 45 km/h, czyli poziomu europejskiego.

Bittel powiedział też, że jednym z celów kolejowych inwestycji jest poprawa przepustowości, a co za tym idzie szansa na uruchamianie większej liczby pociągów, które będą jeździły krócej, a co za tym idzie będą bardziej konkurencyjne dla transportu drogowego.

Dodał też, że likwidowanie zaległości utrzymaniowych na kolei potrwa kilka lat, gdyż ich wartość sięga kilkunastu miliardów złotych. Zaznaczył jednocześnie, że dzięki tym działaniom kolej będzie stopniowo uruchamiała ruch kolejowy na liniach, które zostały wcześniej zamknięte.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Andrzej Bittel
Ministerstwo Infrastruktury
KPK
  • Igor Należniak – 07.03.2018

    Ciekawy jestem czym i kim niby mieliby to uruchomić..

  • Łukasz Kalociński – 07.03.2018

    "A łyżka na to; niemożliwe" :-P

  • Kuba Perkowski – 07.03.2018

    Tam gdzie to ma uzasadnienie ekonomiczne to jak najbardziej. Dziwi mnie np dalej zamknięta linia kolejowa do Zegrza, gdzie spokojnie mogła by dojeżdżać warszawska SKM, brak pociągów do mszczonowa i tarczyna, czy gdzie indziej marna oferta do bieszczad izamknięta linia do ustrzyk czy na dolnym śląsku do karpacza

  • Konrad Górny – 07.03.2018

    Taaaa....akurat linia 371 Wolsztyn-Żagań niedługo pójdzie pod palnik...

  • Wojciech Koliński – 07.03.2018

    A np. Bytów czeka.

  • Bartłomiej Jasiński – 07.03.2018

    Czyżby ? Ktoś tu kłamie https://www.facebook.com/groups/pkp.nieczynne/permalink/1171584666309294/

  • Filip Bebenow – 07.03.2018

    Nie da się z narodu wyplenić paraleli KOLEJ = PKP.

  • Bonk Józek – 07.03.2018

    W KPK o którym mówił minister nie ma ani jednej takiej linii, więc to tylko przekaz dla elektoratu. Nie ma obaw - łykną, tak jak łyknęli wszystkie poprzednie kłamstwa MIB.

  • Marian Gosik – 07.03.2018

    "Nie da sie" ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....