Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bittel: program Kolej plus poprawi dostęp dla kolei

inforail
17.10.2018 19:23
0 Komentarzy

W ramach programuKolej plus nie tylko przywracamy połączenia kolejowe, ale poprawiamy takżedostęp dla kolei – powiedział PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Dodał, że w ramach tego programu będą też budowane nowelinie. Jak powiedział wiceminister, „program Kolej plus poprawi dostęp dlakolei, tam gdzie tory są tak zdewastowane, że pociągi jadą z małąprędkością”. „W takich przypadkach czyni je to niekonkurencyjne wobectransportu samochodowego” – podał Bittel.

Jak podało ministerstwo, propozycja przywracania,poprawiania czy też budowania nowych linii kolejowych dotyczy obecnie 20miejscowości: Myślenice, Jastrzębie Zdrój, Krapkowice, Bielawa, Złotoryja,Krosno Odrzańskie, Śrem, Gostyń, Turek, Żnin, Świecie i Chełmno, Busko Zdrój,Końskie, Konstancin-Jeziorna, Łomża, Ostrów Mazowiecka, Sokołów Podlaski,Włodawa, Zamość. Jak podkreślił wiceminister, „katalog jest otwarty, anasza lista jest propozycją”.

Bittel powiedział, że „element programu organizacjiprzewozów będzie dotyczył tzw. styków województw”.

Program skierowany jest do jednostek samorząduterytorialnego. Udział samorządów w kosztach inwestycji zakładany jest na 15 proc.ich wartości.

Program Kolej plus zakłada uzupełnienie lokalnej iregionalnej infrastruktury kolejowej. „Ze względu na ograniczone środkifinansowe w ramach np. Regionalnych Programów Operacyjnych w perspektywiefinansowej na lata 2014 – 2020, program Kolej plus pozwoli na właściweplanowanie i wsparcie inwestycji mających na celu m.in. na usprawnieniekomunikacji pasażerskiej na poziomie międzyregionalnym, racjonalne i spójnepodejmowanie działań realizujących kierunki rozwoju kraju na poziomie regionalnymw obecnej i kolejnej perspektywie finansowej” – poinformował resortinfrastruktury.

Program Kolej plus zakłada trzy komponenty, tj.inwestycyjny, organizacji przewozów i chroniący infrastrukturę kolejową przedlikwidacją. Nowy program Kolej plus będzie komplementarny zarówno zobowiązującym Krajowym Programem Kolejowym i z programem utrzymaniowym. KrajowyProgram Kolejowy, którego wartość wynosi ponad 66 mld zł, obowiązuje do 2023 r.Z kolei wartość programu utrzymaniowego sięga 23 mld zł.


Komentarze