TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Błąd człowieka najpewniej przyczyną katastrofy kolejowej w Czechach
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.07.2020 16:45:38
Błąd człowieka najpewniej przyczyną katastrofy kolejowej w Czechach (foto: PAP)

Najprawdopodobniej błąd człowieka był przyczyną wtorkowej katastrofy kolejowej koło Czeskiego Brodu w środkowych Czechach, w której zginęła jedna osoba - powiedział czeski minister transportu Karel Havliczek. Na trasie częściowo przywrócono już ruch kolejowy.

We wtorek wieczorem na najbardziej ruchliwym odcinku czeskiej sieci kolejowej między Pragą a Kolinem piętrowy pociąg osobowy najechał na stojący pod semaforem ekspres pocztowy.

W wypadku śmierć poniósł maszynista, którego ciało wciągnięto z wraku pociągu dopiero w środę rano. Rannych zostało 35 osób, w tym cztery odniosły poważne obrażenia. Życie żadnej z nich nie jest zagrożone.

Zdaniem wicepremiera i ministra transportu Havliczka bezpośrednią przyczyną katastrofy było zlekceważenie przez maszynistę pociągu osobowego opuszczonego semafora i czerwonego znaku "stop". System bezpieczeństwa miał zatrzymać skład, ale później maszynista kontynuował jazdę. Nie wiadomo, dlaczego do tego doszło.

Maszynista miał doświadczenie, były wypoczęty, przed tygodniem wrócił z urlopu. Przewodniczący zarządu czeskich kolei państwowych CzD Vaclav Nebeski powiedział, że mężczyzna kierował pociągami od dziewięciu lat. Śledztwo prowadzi policja, a osobną ekspertyzę przygotowuje Inspekcja Transportu Kolejowego.

Havliczek potwierdził, że linia kolejowa Praga-Kolin należy do najbezpieczniejszych w kraju, jest wyposażona w automatyczne systemy alarmowe. Na tej trasie maszynista musi co 10, 20 sekund naciskać specjalny przycisk sygnalizujący, że podróż przebiega bez zakłóceń. Gdy skład mija czerwone światło, rozlega się sygnał dźwiękowy, pociąg staje, ale maszynista może ponownie wprawić go w ruch.

Rzecznik Zarządu Infrastruktury Kolejowej Marek Illias powiedział agencji CTK, że w środę po godz. 10 udało się częściowo przywrócić ruch pociągu na sąsiednich torach. Przejeżdżać mogą tylko niektóre składy z prędkością 20 km/h. Pasażerowie pociągów lokalnych mogą korzystać z zastępczego transportu autobusowego, pociągi dalekobieżne jeżdżą wolniejszymi i dłuższymi trasami. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
Czechy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....