TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Błąd człowieka przyczyną katastrofy w Czechach?
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.07.2020 16:45:45
Błąd człowieka przyczyną katastrofy w Czechach?

Wstępne ustalenia wskazują, że przyczyną wtorkowej katastrofy kolejowej w miejscowości Pernink w powiecie Karlowe Wary w Czechach był błąd ludzki - powiedział w środę szef Inspekcji Transportu Kolejowego (DI) Czech, Jan Kuczera.

Według jego słów jeden z pociągów pasażerskich, które zderzyły się czołowo, za wcześnie odjechał ze stacji Pernink.

Kuczera poinformował, że bezpośrednią przyczyną katastrofy był przedwczesny odjazd pociągu ze stacji, na której powinno dojść do wyminięcia się składów. Nie wiadomo jeszcze dlaczego maszynista nie zastosował się do polecenia dyżurnego ruchu. Został zatrzymany, ale według mediów nie złożył jeszcze zeznań.

Z zarejestrowanych rozmów między dwoma maszynistami a dyżurnymi ruchu wynika, że pociąg jadący z nadgranicznej miejscowości Johanngeorgenstadt w Saksonii w Niemczech do Karlowych Warów miał czekać na stacji do chwili, gdy minie go drugi skład jadący w przeciwnym kierunku. Koleje Czeskie (CzD) także wstępnie zakładają ludzki błąd.

W katastrofie zginęły dwie osoby, jedna z nich to obywatel Niemiec. 24 osoby zostały ranne, w tym 9 poważnie. Kuczera powiedział mediom, że nie podjęto współpracy z niemieckim odpowiednikiem czeskiej Inspekcji Transportu Kolejowego, ponieważ do tragedii doszło na czeskim terytorium. Jego zdaniem sytuacja byłaby inna, gdyby pociągi zderzyły się bliżej niemieckiej granicy.

Linia kolejowa między Johanngeorgenstadt w niemieckiej Saksonii do Karlowych Warów przecina pasmo górskie Rudawy. Jest najwyżej położoną w Republice Czeskiej trasą kolejową. Na odcinku, na którym doszło do katastrofy, bezpieczeństwo podróżnych zależy jedynie od maszynistów i dyżurnych ruchu. Nie ma tu żadnych technicznych systemów bezpieczeństwa, które mogłyby pomóc w uniknięciu kolizji dwóch pociągów jadących po jednym torze. Nie ma także systemu ostrzegającego maszynistów o zagrożeniu.

Połączenia Karlowe Wary-Johanngeorgenstadt zostały przywrócone w środę rano. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
Czechy
wypadek

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....