TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bliski koniec 14WE
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 25.07.2013 11:47:49 6 komentarzy
Bliski koniec 14WE

Wprowadzenie do ruchu ostatniego pojazdu 35WE oznacza jednoczenie koniec ery składów 14WE na mazowieckich torach. Na razie przewoźnik eksploatuje 32 pociągi, a pod marką Kolei Śląskich wożą pasażerów kolejne 2 jednostki ( 14 WE) –wydzierżawione tamtejszemu przewoźnikowi. Dokonana przez specjalistów ocena, biorąca pod uwagę nie tylko aspekty ekonomiczne, ale także rozwój spółki i jej zwiększający się dynamicznie udział w komunikacji miejskiej w stolicy, została wzięta pod uwagę przez zarząd SKM i podjęto decyzję o zakupie nowych pojazdów. Dlatego spółka właśnie ogłosiła, że oferuje do sprzedaży 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14 WE, których producentem jest Newag. Są one wyposażone m.in. w zmodernizowany układ napędowy EN57, układ hamulcowy systemu SAB-WABCO, czy przetwornicę statyczną główną PSM-26-NS i klimatyzacji PSM-95 firmy Medcom.

Najstarszy pojazd 14 WE rozpoczął 8 rok jazdy, a najmłodszy - ma 6 lat. Dla pociągów to wiek „dziecięcy”. Średnio pociągi jeżdżą po torach 30 –40 lat. Zapewne, więc 14 WE nie będą długo czekać na nowego właściciela. Ale nie od dziś wiadomo, że jednostki, które zbudował Newag, nie należały do najbardziej udanych i przewoźnik miał z nimi sporo kłopotów. Na sprzedaż wystawiono składy: 14 WE o numerach fabrycznych 02, 04, 05, 06, 08 i 09. Pojazdy są przystosowane do peronów o wysokości 76-1060 cm ponad poziomem główki szyny. Wejście do kabiny maszynisty odbywa się przez przedział pasażerski. Pociągi wyposażone są w wandaloodporne siedzenia, a także wieszaki do rowerów oraz kasowniki i automaty biletowe.  System informacji audiowizualnej i system pobierania opłat obsługują komputery pokładowe. W przedsionkach A i B zainstalowane są windy do transportu osób niepełnosprawnych. Długość całkowita pojazdu wynosi 68 metrów. W sprawie sprzedaży jednostek SKM Warszawa chce przystąpić do negocjacji z potencjalnymi nabywcami bądź wystartować w przetargu, jeśli takowy zostanie ogłoszony.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
SKM Warszawa
14WE
  • niki – 25.07.2013

    Co za bzdury ten autor wypisuje. Przecież to jest zwykły kibel w ładnej karoserii, którego napęd nawet nie był wymieniany! EN57 sam sobie już jest nieporozumieniem w dzisiejszych czasach, ale te pojazdy powinne jak najszybciej otrzymać silniki asynchroniczne i wtedy można myśleć o dalszej ekploatacji.

  • autor – 25.07.2013

    A te bzdury to niby gdzie? Możesz wskazać palcem?

  • diabeł – 25.07.2013

    Kolejną bzdurą jest brak osobnego wejścia dla maszynisty...niby po co? W Niemczech w EZT są osobne wejścia? Nie....i nikt nie lamentuje...

  • sphinx – 26.07.2013

    @diabeł - w Niemczech wszystkie SZTy, EZTy a nawet wagony sterownicze mają osobne wejścia dla maszynisty.

  • Piotr – 30.07.2013

    Pisanie, że te pociągi mają 6 czy 8 lat jest mylące. Wózki, napęd czy ramy pochodzą z kilkudziesięcioletnich, złomowanych jednostek. Komfort jazdy jest porównywalny z wozem drabiniastym, trzęsie i rzęzi. Ogólnie jest gorzej niż w porównaniu z nowszymi EN57 w barwach KM. Prototypowe rozwiązania reszty pojazdu też nie do końca się sprawdzają. Jako pasażer cieszę się więc, że nie będę musiał już tymi pociągami podróżować.

  • rubel – 31.07.2013

    No bo to jest twor z newaga to czego sie spodziewac. Grzmot i tyle. Na zlom.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....