TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bliski koniec Przewozów Regionalnych?
INFORAIL - Opublikowano: 28.10.2014 15:08:58 9 komentarzy
Bliski koniec Przewozów Regionalnych?
Fiaskiem zakończyły się prawie roczne zabiegi zmierzające do wypracowania i wdrożenia koncepcji ratowania kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce –informuje Federacja Związków Zawodowych Kolejarzy. Zdaniem związkowców egoizm, krótkowzroczność, nieracjonalność - te przymiotniki najlepiej określić mogą postawę dziewięciu marszałków województw: zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, warmińsko-mazurskiego, małopolskiego, podlaskiego i podkarpackiego. To oni nie poparli projektu restrukturyzacji “Przewozów Regionalnych”przygotowanego przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu. Dlatego związkowcy z Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP apelują do Marii Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju o podjęcie działań zmierzających do podpisania porozumienia. Związkowcy alarmują jednak, że ministerstwo „umywa ręce”powołując się na brak mocy sprawczej wobec takich decyzji. Aby projekt mógł być wdrożony, wystarczy zgody właściciela 2,51% udziałów.- To egzekucja na spółce wykonywana w białych rękawiczkach –mówi Jan Przywoźny, wiceprzewodniczący Federacji ZZP PKP. - Będziemy zmuszeni do stanowczych protestów, ze strajkiem włącznie –dodaje. A to podjęty przez byłą minister Elżbietę Bieńkowską dialog, spowodował zawieszenie przygotowań do strajku. - Zostaliśmy oszukani zarówno przez Ministerstwo, jak i zarząd Przewozów Regionalnych, byliśmy pionkami w grze –tłumaczy Jan Przywoźny.Według nieoficjalnych informacji strajk może odbyć się już w połowie listopada br. Wcześniej, bo 6 listopada związkowcy będą pikietować pod Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju.Przewozy Regionalne są obecnie największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Największe są też ich problemy i kłopoty finansowe. Kilka dni temu przewoźnik zapowiedział likwidację nierentownych połączeń, w tym ponad połowy pociągów InterRegio, jak również zwolnienia. Czy przewoźnika, który z roku na rok traci i pasażerów i kolejne połączenia na rzecz innych spółek samorządowych można jeszcze uratować? I wreszcie czy warto ratować? Pytania te pozostawiamy na razie bez odpowiedzi w oczekiwaniu na kolejne kroki ze strony kierownictwa Spółki, marszałków, związkowców i MIR.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
związek zawodowy
Przewozy Regionalne
strajk
  • kk – 28.10.2014

    Dawno temu mówiłem, że PR są przeznaczone do kasacji. I właśnie się to dzieje. No i w sumie dobrze.

  • UIC60 – 28.10.2014

    kk....w sumie dobrze??? a co przewidujesz na ich miejsce???w całej cywilizowanej Europie przewozy regionalne sa w całości dofinansowywane przez państwo i wszystko funkcjonuje jak w szwajcarskim zegarku.U nas różnej maści"uzdrowiciele"politykierzy i "marszałkowie" którym przypomniało sie dzieciństwo i kolejka PIKO spie...li wszystko co mozna było.Czy w końcu ktoś zrozumie,ze przewóz podróżnych,ludzi na szczeblu podstawowym tj. do pracy i z pracy,do szkoły i ze szkoły,po zakupy do lekarza,do cioci na imieniny....to działalnośc podstawowa państwa a nie jakieś dyrdymały.Więc madralo"kk" powiedz co w zamian?

  • ww – 28.10.2014

    Proste. Za pr spółki samorządowe takie jak km, kś, kw itd. Z dobrym taborem i zarządzaniem. Po co komu ten relikt?

  • g – 29.10.2014

    Jakie dobrze? Idiotycznym pomysłem było rozdzielenie PKP IC od PR, a dalszym idiotyzmem było umożliwienie samorządom powoływanie własnych przewoźników. I jeden i drugi zabieg dożyna Przewozy Regionalne. Finał tego jest opłakany, co widać i słychać. W ogóle fenomen podzielenia PKP na kawałki to polski gniot, który wymyślili tzw. "fachofcy, specyjaliści i wszelkiej maści ekspierci". Super ekipa, która wykonała majstersztyk zasługuje na nagrody i laury.

  • – 29.10.2014

    Widać doskonale, że centralna czapa a la dawne PKP plus partykularyzmy wojewódzkie i związkowe pogrzebały możliwość stworzenia przeciwwagi dla "chromającego" Intercity. Stracił pasażer, kwitnie PolskiBus i busiarstwo.

  • hhh – 29.10.2014

    Busy lepsze niż pociąg. Na pewno lepsze na dystansach do 250km.

  • kris-kross – 29.10.2014

    Bedziemy mieli w Polsce 16 mini panstewek bez komunikacji m-narodowej - tzn kazde panstewko bedzie mialo swoja stolice I kolejke metropolitalna dowozaca do stolicy. A pomiedzy stolicami ... zapomnij. PB jest przeciez ... Ech ...

  • rodeif – 29.10.2014

    Skoro obecni wlasciciele nie byli w stanie nadzorowac PR, by te nie zadluzaly sie coraz bardziej, to moze oddzielne spolki samorzadowe sa jednak lepszym rozwiazaniem. Co do polaczen miedzywojewodzkich, to sa one mozliwe nawet przy spolkach samorzadowych - wystarczy ze sie samorzady dogadaja (a na jakiej zasadzie obecnie realizowane sa dotowane polaczenia np. Gdynia-Elblag? Przeciez to dwa rozne wojewodztwa?

  • kris-kross – 30.10.2014

    @rodeif No ale jak moga sie dogadac, skoro sie niedogadali. Gdyby mogli sie dogadac w sprawie nadzoru nad PR, to by pokazalo, ze mozna. A tak bedzie 'niedasizm' I nic tego tak szybko nie zmieni. No, moze poza PB ktory polaczy kolejne stolice regionow ...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....