TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bliżej prędkości 250 km/h! (aktualizacja)
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.12.2017 08:59:01 19 komentarzy
Bliżej prędkości 250 km/h!

Kolej przyspieszyła – mówił dziś w Łodzi wiceminister transportu i budownictwa Andrzej Bittel. I przekazał dobrą wiadomość.

Tworzymy warunki do realnego przyśpieszenia pociągów na torach – powiedział Bittel. Dzisiaj puściliśmy w obieg projekt rozporządzenia podnoszącego prędkość do 250 km/h. To znak czasów. Staramy się aby nie tylko infrastruktura nadążała za potrzebami klientów. Skracamy czasy podróży, budujemy jeszcze lepszą ofertę dla pasażerów. Dzięki podniesieniu prędkości będziemy mogli lepiej obsłużyć klientów. Będziemy wprowadzać tabor dostosowany do tych prędkości – dodał wiceminister.

Zadowolenia z faktu planowanego podniesienia prędkości do 250 km/h nie krył szef PKP PLK Ireneusz Merchel. Zwłaszcza, w kontekście planów budowy CPK. Dla nas to bardzo duży impuls. Analizujemy szereg nowych rozwiązań, które pozwolą nam na przyśpieszenie. Już teraz przygotowujemy wykazy linii, po których chcielibyśmy jeździć z prędkością 250 km/h. Tam przebudujemy infrastrukturę, a to rozporządzenie na pewno nam w wydatny sposób pomoże – stwierdził Merchel.

Obecne regulacje przewidują maksymalną prędkość pociągów poruszających się po magistralach kolejowych równą 200 km/h.

Jak tłumaczy resort w uzasadnieniu do projektu rozporządzenia, brak przepisów określających warunki techniczne dla infrastruktury, na której możliwe jest prowadzenie ruchu kolejowego z prędkością powyżej 200 km/h, powoduje niemożność wykorzystania w pełni potencjału nowoczesnego taboru posiadanego przez przewoźników kolejowych.

"Prowadzenie ruchu kolejowego z prędkością powyżej 200 km/h przyczyni się bez wątpienia do skrócenia czasów przejazdów, zwiększenia ilości przewożonych pasażerów i towarów oraz uatrakcyjnienia transportu kolejowego jako środka komunikacji dalekobieżnej" - napisano w uzasadnieniu.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
MIB
  • NCi – 28.12.2017

    "Kolej przyspieszyła" Ja bym powiedział bez Kozery, że nawet zapis...la aż oddechu nie może złapać i zredukować choć o połowę tych codziennych opóźnień pod rządami "dobrej zmiany" No, generalnie wicie, rozumicie towarzysze jest fantastycznie a będzie jeszcze piękniej. PKP. Pięknie, Ku... , Pięknie.

  • anarh – 28.12.2017

    gdzie ??/!!!!!!! marzenia ? ; Szropy -> Tropy Igły --> Bemowizna .

  • sphinx – 28.12.2017

    Jak to gdzie? W rozporządzeniu!

  • yeti – 28.12.2017

    Powinni wydać rozporzadzenie pojedynczej obsadzie przy 160km/h. Wtedy kolej realnie by przyspieszyła.

  • advisor – 28.12.2017

    Uwierzę jak zobaczę... zbyt często obiecanki ministerstwa okazywały się stekiem bredni.

  • Noktos – 28.12.2017

    Niedasizm - a w ogóle wszystko wina PIS!A poza tym po co nam to?! Mamy przecież włoski przekręt, wiec nie ma czym jeździć na 250!Ten sprzęt jest przecież misiem na miarę Niedasizmowych MozliwosciMy tym przekretem otwieramy usta niedowiarkomPopatrzcie - nie da się - mówimy wszystkim którzy mówią inaczejTo jest nasz Niedasizm i PO krzyku - żadne zegarki ani knureJewropy nie mogą więcejNasz Niedasizm nie pozwoli na jakiekolwiek zmiany.Bo my musimy być jewropejscy i genderowi inaczej nikt nas nie będzie szanowałNie poklepie po główce, nie pozwoli trzymać marynarki, nie puch nie nam badziewnych krakaliBędziemy nikim

  • G.kolejarz – 28.12.2017

    Mówili że na C M K będą odcinki do 230 km/h.Miało to być od bodajże dwóch lat.A tak naprawdę kiedy to nastąpi?

  • DC – 28.12.2017

    @yeti Dokładnie tak! Od wyeliminowania tego debilnego przepisu powinniśmy zacząć.

  • zeus04 – 28.12.2017

    Zastosowany na cmk system ETCS nie pozwalał na większe prędkości. Natomiast na linię z Warszawy do Gdańska od początku przewidziano lepszą wersję...

  • antysyf – 28.12.2017

    @Notoktos, tak trzymaj.

  • Krenau – 28.12.2017

    "Już teraz przygotowujemy wykazy linii, po których chcielibyśmy jeździć z prędkością 250 km/h."DOPIERO TERAZ ...

  • Rafel – 29.12.2017

    Podnoszą na 230km/h a kupują tabor na 160 a gdzie tam na 250

  • Zetes – 29.12.2017

    A mnie najbardziej interesuje prędkość handlowa pociągów. To, że na jakimś odcinku będziemy podróżować (przebiję marzenia ministra!) 350 km/h ma drugorzędne znaczenie. Również prędkość średnia, przy wielominutowych postojach na stacjach, jest mało istotna. Co z tego, że tu i ówdzie pomkniemy 250 km/h, jeżeli na większości tras będziemy poruszać się z "zawrotną" prędkością 80 km/h, tracąc dodatkowo wiele minut na "mijankach" na liniach jednotorowych lub stojąc na stacjach?

  • gutek – 29.12.2017

    przy napięciu 3KW to nasze tzw.Pendolino pojedziebo tak ma zapisane co najwyżej 230

  • anarh – 29.12.2017

    230 starcy . bo gdzie geonmetria lini pozwoli na więcej tj. conajmniej 20 kilometrowe odcinki linii . n . a nie co 5 km ograniczenia stałe np. do 120. żadna efektywnośc ekonomiczna , ani wymierna . bo co uzyska czasowo 2 minuty . no i tabor to dużo wyzsze koszty . chociażby Utrzymania.

  • Xxx – 29.12.2017

    Drodzy P.Owcy zapomnieliście już o swoim pięknym ministrze Grabarczyku za którego rządów pierwszy raz w historii polskiej koleji nie wprowadzono na czas rozkładu jazdy nie pamiętacie jaki panował Haos a w nagrodę dostał od młodzieżówki P.O BUKIET KWIATÓW w sejmie szczyt beszczelności niewspomne o panu Nowaka

  • mechanik – 31.12.2017

    Do ch.lery ale co z Olsztynem ?

  • Mechanik – 01.01.2018

    Nic. A co ma być. Istnieje.

  • lukas – 01.01.2018

    przyspieszyli ale nie przyspieszyli co za pisowskie bzdury

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....