TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bombardier na InnoTrans
Ryszard Piech - Opublikowano: 28.09.2010 14:58:53 3 komentarze
Bombardier na InnoTrans

W porównaniu z poprzednimi nowościami prezentacja małego SZT Itino sprowadza nas bardziej do świata realnego. W zasadzie Itino to kontynuacja udanej serii RegioShuttle, którą opracował koncern AD Tranz, jednak w wyniku jego przejęcia przez Bombardiera w celu zapobieżenia pozycji monopolistycznej pozwolenie na produkcję tych składów otrzymał również Stadler. W związku z tym Bombardier w 2003 roku zmienił nazwę handlową i obecnie oferuje składy pod nazwą Itino. Zaprezentowany podczas targów skład należy do najnowszej generacji pojazdów o zredukowanej emisji szkodliwych substancji. Zastosowany w tym pojeździe Power Pack spełnia normy emisji spalin IIIB, które zaczną obowiązywać pojazdy kolejowe w 2012 roku. Aktualnie pojazdy Itino cieszą się popularnością w Szwecji oraz Niemczech. Prezentowany pojazd jest eksploatowany przez spółkę Vias.

Bez wątpienia Bombardier zabłysnął na tegorocznych targach prezentując najnowsze rekordowe rozwiązania z trzech kontynentów. Dodatkowo ekspozycja pokazała jak ważną rolę w kolejowym Świecie odgrywa Europa, która w tym zakresie jest przodującym obszarem. Pociągi dwutrakcyjne, maszyny o prędkości 400 km/h, regionalne składy lub powszechnie znane lokomotywy Traxx były silnym wabikiem do odwiedzenia targów InnoTrans 2010.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
InnoTrans
Bombardier
Zefiro
Zefiro 380
Zefiro V300
USA
NJ Transit
ALP-45DP
Itino
  • badacz xx – 29.09.2010

    Jak lokomotywa z naciskiem N=32,5 tony uzyskała pozwolenie na przejazd?? Choć przecież pociągi pancerne miały wielkie przekroczenie nacisku na oś i dopuszczalnego obciążenia mostu! Kiedyś to wszystko było objęte tajemnicą...

  • R. Piech – 29.09.2010

    @badacz xx, lokomotywa zarówno pod względem masy jak również gabarytów musiała być transportowana jako "ponadgabaryt". Kiedyś zasięgnąłem informacji na podobny temat. W przypadku nacisków na oś wyróżnia się obciążenie statyczne i dynamiczne. Im większa jest prędkość, tym większe obciążenia dynamiczne, przekładające się na wymagania statyczne. Więc jeżeli mamy cięższy transport można zastosować inną strategię, a mianowicie zmniejszenie prędkości maksymalnej co zmniejszy obciążenie dynamiczne i zarazem zmieścimy się w obciążeniu statycznym linii. Czyli zamiast 120 km/h i lokomotywy o nacisku 21,5 tony jedziemy przykładowo 40 km/h z naciskiem 32,5 tony. Temu rozwiązaniu sprzyja również przekroczona skrajnia taboru, wymagająca powolnego przejazdu.

  • Marek – 30.09.2010

    Wszystko się zmienia, Ta lokomotywa, na pierwszym zdjęciu, bardziej przypomina ciężarówkę niż pociąg.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....