Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bombardier: Na rynku lokomotyw nadal jesteśmy liderem

inforail
18.06.2015 05:17
0 Komentarzy

Nadal jesteśmy liderem polskiego rynku lokomotyw ? mówiJanusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardiera na Polskę. Mimo tokanadyjski producent nie zdecydował się na złożenie oferty w przetargu nadostawę elektrowozów dla PKP CARGO. Jak tłumaczy Janusz Kućmin decyzja zostałapodjęta po analizie handlowej specyfikacji przetargowej. Przypomnijmy, żezainteresowanie przetargiem wykazały tylko dwie firmy. To Siemens oraz Newag,który złożył ofertę w jednej części. Przedstawiciel Bombardiera dodaje jednak,że firma, którą reprezentuje technicznie jest gotowa do realizacji tegozamówienia.

Brak oferty Bombardiera w przetargu PKP CARGO nie oznacza,że producent odpuszcza polski rynek. Janusz Kućmin zaznacza, że połowalokomotyw, które dziś są eksploatowane w Polsce wymaga pilnej wymiany. Toszansa dla Bombardiera. Park taborowy PKP CARGO także wymaga odświeżenia.Janusz Kućmin podkreśla, że firma giełdowa, jaką jest właśnie największy polskiprzewoźnik towarowy, musi dbać o relacje z inwestorami m.in. poprzez inwestycjew tabor. Te 15 lokomotyw to dopiero pierwszy krok ? uważa przedstawicielBombardiera.

Przypomnijmy, że podstawą parku taborowego PKP CARGO sąnadal lokomotyw ET22 i EU07. Znaczna ich część to już maszyny ponad 20 letnie.Czy zostaną zastąpione w przyszłości lokomotywami Bombardiera? Niewykluczone.Jak podkreśla Janusz Kućmin TRAXX to największa seria lokomotyw na rynkueuropejskim. Technicznie Bombardier jest przygotowany na wyprodukowanie każdejlokomotywy. Co więcej kanadyjski producent deklaruje gotowość do dostarczanianawet pojedynczych egzemplarzy.

Janusz Kućmin zaznacza także, że Bombardier dużo lokomotyw zrodziny TRAXX dostarcza firmom leasingowym. Część z nich trafia do Polski.

Komentarze