TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bombardier z najnowocześniejszą technologią w Polsce
InfoRail - Opublikowano: 03.11.2016 14:37:31 5 komentarzy
Nowa hala Bombardiera

Dziś, już oficjalnie, we Wrocławiu została otwarta nowa hala produkcyjna Bombardiera. Ta sama, którą w poniedziałek wizytował wicepremier Mateusz Morawiecki. Będą tu powstawać m.in. pociągi ICE4 dla Deutsche Bahn. Ale nie tylko.

Obecnie 100% produkcji Bombardiera jest wysyłane na eksport. Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel na Polskę, nie wyklucza jednak w rozmowie z InfoRail, że w przyszłości może się to zmienić. Nowa hala dedykowana jest szybkim pociągom jakie budowane są dla Deutsche Bahn. Przypomnijmy, że pierwszy taki skład z konarem października zaczął, na razie testowo, kursować z pasażerami. Wkład w budowę kolejnych takich jednostek będzie miał wrocławski zakład Bombardiera. To tu będą powstawać pudła i wózki tych jednostek.

Znaczną część pracy będzie wykonywał robot. Nie znaczy to jednak, że niepotrzebni będą pracownicy. Wręcz przeciwnie. Zatrudnienie we Wrocławiu wzrośnie. W nowej hali, po raz pierwszy w Polsce, zastosowana zostanie najnowsza technologia, w tym spawanie laserowe 3D, które do tej pory nie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce. Bombardiera zatem jako jedyny producent taboru kolejowego w naszym kraju będzie korzystał z tej metody.

We Wrocławiu oprócz pudeł dla szybkich niemieckich pociągów będą powstawały także nadwozia dla pociągów podmiejskich, które będą obsługiwały linie S-Bahn w Hamburgu, kontynuowana będzie również budowa pudeł dla lokomotyw Traxx. Docelowo moce produkcyjne zakładu we Wrocławiu zostaną podwojone, co umożliwi produkcję do 5 pudeł tygodniowo. Do tej pory, w fabryce powstało m.in. ponad 16 000 ram wózków i blisko 2 400 nadwozi lokomotyw.

Bombardier jest największym międzynarodowym inwestorem w branży transportu szynowego w Polsce. W naszych zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu zatrudniamy ponad 1500 wysoko wykwalifikowanych pracowników - powiedział Janusz Kućmin. Inwestując w tak nowoczesną halę produkcyjną nadwozi rozwijamy zarówno umiejętności naszych pracowników, jak i możliwości naszego wrocławskiego zakładu. Spodziewamy się nawiązać jeszcze bliższą współpracę z polskim rynkiem i kontynuować dostarczanie sprawdzonych rozwiązań dla krajowego systemu transportu szynowego - dodał.


Na razie we Wrocławiu kontynuowana będzie zatem produkcja pudeł. Co z kompletnymi pojazdami? Janusz Kućmin nie zdradza żadnych planów Bombardiera w tym zakresie, nie wyklucza jednak, że w przyszłości na Dolnym Śląsku takie pojazdy będą budowane. Być może podjęcie takiej decyzji przyśpieszyłoby zamówienie z Polski. Wydaje się, że Bombardierowi najbliżej jest do zamówień na lokomotywy, choć ostatnio firma nie była aktywna w przetargach przeprowadzanych przez polskich przewoźników.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
TRAXX
lokomotywa
ICE4
Deutsche Bahn
Wrocław
  • Pk – 03.11.2016

    Ten artykuł to jedno wielkie kłamstwo!!!! Wszyscy Polacy i cały świat wie że to firma PESA ma najnowocześniejszą technologię w Polsce!!! Zeus04 zaświadczy... a jak będzie trzeba to za pomocą swojego magicznego smartfona posiadającego zestaw czujników udowodni to w sądzie!!!!!

  • hans klops – 03.11.2016

    Bombardier nie ma szans na powrót na polski rynek. Jest za drogi i tyle w temacie. A fabryka to nic innego jak tania polska siła robocza.

  • Jarema – 04.11.2016

    @Pk weź hejterku sobie coś na uspokojenie. Oplułeś kogo trzeba, wykonałeś zadanie, spocznij.

  • Pk – 04.11.2016

    @Jarema ćwoczku zeusku zabolało ego? za tępe bezrefleksyjne fanbojstwo trzeba płacić a może płatne trollowanie?

  • zeus04 – 05.11.2016

    @Pk: O co chodzi?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....