TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Budapeszt: Rozbudowa kolejowej komunikacji podmiejskiej
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 01.10.2006 22:32:45
Budapeszt: Rozbudowa kolejowej komunikacji podmiejskiej

 

W ramach rozbudowy kolejowej komunikacji podmiejskiej w regionie podbudapeszteńskim, w rejonie liczącego ponad 60 tys. mieszkańców miasta Érd, koleje MÁV dokonują kilka bardzo poważnych inwestycji, których źródło koleje węgierskie wygrały na konkursie związanym z unijnym operatywnym programem ochrony środowiska i rozwoju infrastrukturalnego. W ramach tej inwestycji, w 75% finansowanej przez EU, a w 25% przez rząd węgierski, na stacjach Érd alsó, Érd felső oraz Érdliget, rozpoczęła się budowa nowych obiektów stacyjnych: peron, dach peronowy, wizualna i głośna informacja pasażerów. Przy stacji Érd alsójuż oddano parking P+R, przy stacjach Érdliget oraz Érd felső trwa ich budowa. Przy stacjach Érdliget oraz Érd alsów budowie jest przejście podziemne. Na trasie kolejowej Budapest-Kelenföld---Érd, między stacjami Nagytétény-Diósd i Budatétény przy ulicy Bartók Béla út trwa już budowa nowego podmiejskiego przystanku kolejowego. W interesie ułatwienia przesiadek w relacji kolej-autobus, na terenie przystanków kolejowych w mieście Érd, według zasad Budapeszteńskiego Związku Komunikacyjnego skupiającego MÁV, VOLÁNBUSZ oraz tramwaje, trolejbusy, autobusy, kolej dojazdową oraz zębatą i metro BKV, kasy biletowe będą wspólne z przedsiębiorstwem autobusowym VOLÁNBUSZ, a tym samym bezpośrednio przy stacji będą stanowiska autobusowe. W ramach tej inwestycji wzięte zostanie pod uwagę konstytucyjne równouprawnienie obywateli, dzięki czemu dla inwalidów z wózkiem ułatwiony zostanie dojazd do pociągów. Równocześnie w celu wyeliminowania dwóch przejazdów kolejowych, na terenie śródmieścia miasta Érd w budowie jest system samochodowych przejść podziemnych, a na ulicy Diósdi ruch kołowy przeprowadzony zostanie przez dwa mosty. Cała tutejsza inwestycja zakończona zostanie
do końca tego roku, ale przejścia podziemne oddane zostaną w czerwcu 2007 roku.
W ramach rozbudowy i unowocześniania podmiejskiej komunikacji kolejowej, unowocześniony zostanie czwarty największy dworzec kolejowy stolicy Węgier --- Budapest-Kelenföld, skąd odjeżdają pociągi w kierunku GyŐr, Wiednia, Bratysławy, Komárna, Nowych Zamków, Wrocławia, Poznania, Szczecina, Warszawy, Pragi, Berlina, Paryża, nad Balaton, do Zagrzebia, do Ljubljany i do całego szeregu dużych miast Węgier. Na dworcu Budapest-Kelenföld zbudowany zostanie nowy kompleks budynków dworcowych
połączony z nowoczesnym hotelikiem. Ponieważ pod budynkiem dworcowym będzie stacja będącej w budowie czwartej linii metra --- zbudowane zostanie bezpośrednie połączenie między peronami dworcowymi i metra. Przebudowa tutejszego węzła kolejowego zakończona zostanie w drugiej połowie przyszłego roku. Przebudowany zostanie również inny bardo ważny dworzec kolejowy stolicy Węgier --- Budapest-Déli pályaudvar. Według palnów będzie to najnowocześniejszy dworzec kolejowy Europy. Inwestycja ta potrzebna jest chociażby dlatego, bo z dworca tego dziennie korzysta 18-20 tys. pasażerów, jadących w kierunku Balatonu oraz takich dużych miast, jak: Pécs, Kaposvár, Nagykanizsa, Szombathely, Veszprém, Székesfehérvár, Sopron i Győr. Według przyjętych już palnów rozwoju tej dzielnicy, na terenie której leży dworzec, wszystkie tory kolejowe zostaną przykryte, czyli wraz z peronami dworcowymi znajdą się pod ziemią. A na powierzchni zbudowane zostaną nowoczesne budynki biurowe, handlowe, kulturalne, mieszkalne i obiekty sportowe. Na terenie całego objętego przebudową dworca, uzyskanych zostanie 230--260 tys. metrów kwadratowych pożytecznych terenów. Wraz z inwestycją poprawią się warunki przesiadkowe pasażerów w relacji kolej-metro-tramwaj-autobus. Końcowa stacja metra linii 2, znajdująca się bezpośrednio pod dworcem, otrzyma bezpośrednie połączenie ruchomymi schodami z peronami dworcowymi. Dotychczasowe schody ruchome wychodzą na powierzchnię o jedno piętro niżej od peronów dworcowych.
Jeszcze pod koniec tego roku MÁV przekaże do regularnego podmiejskiego ruchu pasażerskiego na linii Budapest-Keleti pályudvar---Hatvan 10 sztuk nowoczesnych składów podmiejskich Talent wyprodukowanych przez firmę Bombardier. Od marca 2007 roku inne nowoczesne składy podmiejskie Flirt w ilości 30 pociągów, wyprodukowane przez firmę Stadler AG, stopniowo włączone zostaną do ruchu podmiejskiego na liniach Budaperst-Kelenföld---Tatabánya, Budapest-Délipályaudvar---Székesfehérvár oraz Budapest-Déli
pályaudvar---Pusztaszabolcs. Z lizingowanych przez MÁV od DB 300 szt. wagonów osobowych, do końca roku 125 zostanie skierowanych do ruchu, z czego 57 sztuk już obecnie kursuje na linii Budapest-Déli pályaudvar---Nagykanizsa. Po nadejściu wszystkich tych wagonów, będą one również kursowały na trasie Budapest-Délipályaudvar---Pusztaszabolcs---Pécs.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kolej
Węgry
Budapeszt
pociąg
dworzec
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....